Skip to main content
Vraag

Werkt de TV+ App bij anderen wel op Android?

• June 13, 2026
  • 8 reacties
  • 112 keer bekeken

Ik probeert wel eens op mijn mobiel (de  nieuwste Android op een Pixel 7 pro) dmv de TV+ app live tv te kijken als de tv in gebruik is, maar wat een vreselijk waardeloze ervaring is dat zeg. 

Ik zit op de wifi met vol bereik, speedtest geeft honderden MB/s aan up en down, maar de tv+ app doet niets dan bufferen, 2 seconden afspelen, bufferen, 2 seconden afspelen... Gaat nergens over dit

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 13, 2026

Wat vreemd. Werkt hier prima. Samsung S25 FE. 

Je hebt wel versie 08.95.03 ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 14, 2026

Hallo ​@robbaman ,

Bij de meeste klanten werkt de app thuis op de eigen WiFi prima. Mits er uiteraard een goed WiFi-netwerk is. 

Op Nederlandse camping lukt TV kijken via die app ook meestal wel. Op buitenlandse campings heb ik bijna alleen maar minder goede ervaringen met die app. 

• Auteur
  • Topper
  • June 14, 2026

Wat vreemd. Werkt hier prima. Samsung S25 FE. 

Je hebt wel versie 08.95.03 ?

Beste Peter, 

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad die versie. 

Het is vreemd, want ik heb prima wifi in huis en het is alleen de Kpn app die dit probleem heeft. 

Ik kijk nog wel even verder dan

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 14, 2026

Heb je het navolgende al geprobeerd:

Cache/gegevens van de app gewist. Bij dit laatste moet je wel opnieuw inloggen.

Heb je de batterij instelling voor de app wel op onbeperkt staan in plaats

van geoptimaliseerd?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 14, 2026

Oh. Hoe werkt het ná circa 15 seconden pauzeren? Dan zit er dus meer in de buffer. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@robbaman, dat is een rare ervaring met de TV+ App, en niet hoe het hoort natuurlijk! HRJ en Peter geven je al een paar tips, heb je dat al kunnen bekijken?

Aanvullend ben ik ook benieuwd of je een VPN gebruikt op jouw telefoon? Als je die hebt, zou je die uit kunnen zetten en kijken hoe het dan gaat?

• Auteur
  • Topper
  • June 16, 2026

Hoi allemaal, bedankt voor de ideeën.

Ik heb alle data van de app al eens verwijderd, maar dat hielp niet.

Daarnaast draai ik geen VPN op mijn telefoon.

Heb enige wat opmerkelijk is in mijn huis is dat ik niet de KPN Modem gebruik op mijn glasvezelaansluiting, maar een Ubiquiti Dream Machine Pro. Voor de ‘gewone’ TV-kastjes moet ik in de Dream Machine het een en ander configureren voor het broadcasten van TV-beelden.

Hiervoor gebruik ik het veelgebruikte script van Fabian https://github.com/fabianishere/udm-iptv

Wellicht dat deze configuratie op een of andere manier stoort met de App op smartphones.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 16, 2026

Als je een keer verbinding hebt met wifi bij iemand anders probeer de app daar eens. Om een en ander uit te sluiten. 

En hoe werkt de app via 5G?

Gaat het met bovenstaande 2 omstandigheden wel goed?