Skip to main content

Ik overweeg om een set DVS 1200 aan te schaffen omdat ik tv wil kijken in een kamer waar het niet (meer) mogelijk is een kabel te trekken.

Ik lees op internet eigenlijk alleen maar ervaringen van mensen met de Experia box.

Omdat ikzelf gebruik maak van Box 12 ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn van mensen met dezelfde Box en de DVS 1200.

Nog ter informatie: Heb nog 2 andere tv ontvangers. Deze werken (bedraad) feilloos met de door KPN aanbevolen Netgear switch.

Hallo @Marcel311 , de DVS1200 werkt net zo goed in combinatie met de KPN Box 12.

Of net zo slecht… 

Het grootste probleem met de DVS is de gevoeligheid voor storing op het elektriciteitsnetwerk.
Het kan prima werken maar ledverlichting, een telefoonlader o.i.d. kan alles verstoren.


Hoi @Marcel311 ,

Een DVS werkt ook met de box 12.Heb je geen superwifi of een coaxkabel in de buurt van die tv?Als je nog geen superwifi hebt kan je ook daarvoor gaan,Dan sluit je de ontvanger met een (korte) ethernetkabel op de superwifi aan.Dan heb je betere tv kwaliteit + goede wifi:)

Superwifi kost via de wifimanager 60 euro volgens mij,Dat is minder dan een DVS kost.


Vaste UTP kabel is en blijft het beste.

Dan heb je geen storingen of problemen.


Hoi @Marcel311, het type modem staat los van de DVS. Die kunnen op elk modem, ook van andere merken of providers, aangesloten werken. Het modem ziet alleen dat er een netwerkkabel is aangesloten, dat die via een DVS naar een ander punt gaat doet niets voor de modem zelfs. Wel is het, zoals de anderen al zeggen, gevoelig doordat het signaal door het stroomnetwerk gaat. Je kunt dat beperken door de DVS aan te sluiten op een stroomgroep waar geen zware verbruikers (zoals bijvoorbeeld wasmachines) op zijn aangesloten. Op onze site worden ook een aantal tips genoemd voor het aansluiten daarvan: Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen.