Skip to main content

Hoi,

Ik vraag me wat af, waar misschien @TijtheMan of @Jeroen-bart Engelen wel antwoord op heeft(maar als andere dit ook werken laat maar weten):

Stel, je bent een nieuwe klant en je krijgt dus TV+, je activeert de Sagemcom decoder niet maar je sluit een ongeactiveerde VIP2952/VIP5202 of HMB2260 met recente software aan en activeert deze i.p.v de Sagemcom.

Gaat dit dan werken?Volgens mij is het abonnementsnummer en pincode systeem hetzelfde gebleven.

Ik ben benieuwd!

Als je de nieuwe tv+ box niet aansluit blijft je oude box gewoon werken volgens mij.

 

Ik heb vandaag de sagemcom box helemaal geinstalleerd, daarna de oude vip er weer aangehangen en die deed het ook gewoon weer na invoeren abbo nummer en pincode.


Er is volgens mij inderdaad geen technische reden die het gebruik van een VIP5202 en een DIW7702 op dezelfde internetverbinding uitsluit. Ik heb ze een tijdje gelijktijdig gebruikt.


Hoi @HE1 en @dmutsaers ,

Dank voor jullie reacties, dit vermoeden had ik al🙂


Als je het TV+ abo van € 12,50 hebt wel, bij het goedkopere steam only abo van € 3,50 weet ik het niet. De oude ontvangers werken uitsluitend via multicast, de nieuwere met multi- en unicast. Voor streaming only wordt unicast gebruikt, dus het kan zijn dat je met het unicast abo de multicast uitzendingen niet meer aangeboden krijgt. In dat geval zullen de oude ontvangers niet meer werken. Maar als je het duurdere TV+ abo met multicast tv-zenders hebt, blijven ze in ieder geval gewoon werken.


Technisch werken de "oude" TV ontvangers ook bij een TV+ abonnement echter zal KPN je verzoeken deze TV ontvangers te retourneren aangezien die dan niet binnen het abonnement vallen.


Technisch werken de "oude" TV ontvangers ook bij een TV+ abonnement echter zal KPN je verzoeken deze TV ontvangers te retourneren aangezien die dan niet binnen het abonnement vallen.

Maar uit eigen ervaring weet ik dat als je maar een TV ontvanger terugstuurt, dat het wel goed is.Ik denk dat gewoon de TV+ decoder terugsturen ook kan.

 


Technisch werken de "oude" TV ontvangers ook bij een TV+ abonnement echter zal KPN je verzoeken deze TV ontvangers te retourneren aangezien die dan niet binnen het abonnement vallen.

Maar uit eigen ervaring weet ik dat als je maar een TV ontvanger terugstuurt, dat het wel goed is.Ik denk dat gewoon de TV+ decoder terugsturen ook kan.

Daar zou ik maar niet vanuit gaan.


Maar als je nieuwe klant bent, en nooit een HD ontvanger in het abonnement hebt gehad , zul je daar ook geen verzoek voor krijgen denk ik.


Het is inderdaad de bedoeling dat de oude apparatuur wordt teruggestuurd als er een wijziging naar het nieuwe abonnement wordt gedaan. Als je meerdere ontvangers hebt, moeten ze allemaal worden teruggestuurd (behalve de KPN TV+ Boxen natuurlijk).

Een nieuwe klant kan ze niet terugsturen inderdaad, want die had ze immers niet. Bij een wijziging wel, en die moeten dus terug.


Goedemiddag @martijn197108,

Excuus voor de wat latere reactie, iets met training enzo.

Ja, voor nu resulteert dat in een werkende situatie, maar zoals al gesteld hierboven zou dat een combinatie zijn die niet voor gaat (mag) komen. Ga je als bestaande klant over, dan dien je de oude apparatuur te retourneren. Ben je nieuwe klant, dan heb je de oude apparatuur niet.

Mocht er kruisbestuiving voorkomen, dan gaat dat op termijn rechtgetrokken worden in het systeem. Afhankelijk van abonnement zal dan 1 van de 2 types die aangemeld zijn verwijderd worden van het account.


@martijn197108 

 

Waarom zou je de nieuwe DIW7022 niet aansluiten?

Ik zag bij product updates dat er een grote update is vandaag.


Hoi @TijtheMan ,

Bedankt voor de reactie, het is nu duidelijk.

 

 


@martijn197108

 

Waarom zou je de nieuwe DIW7022 niet aansluiten?

Ik zag bij product updates dat er een grote update is vandaag.

@joop2011 ,

Ik ben nu zelf geen nieuwe klant hoor.Voor mijzelf voldoet een DIW7022 ook wel verwacht ik , maar ik was meer gewoon benieuwd of dit geblokkeerd zou zijn o.i.d.