Skip to main content

Mijn schoonzus van 87 is onlangs verhuisd naar een verzorgingstehuis. De bekabeling daar is niet in orde, waardoor zij geen televisie kan kijken op haar kamer. De bekabeling zal over enige tijd worden vervangen. 

Er is wel wifi aanwezig. Graag zou ik mijn tweede Arris box bij haar testen. Gaat dit werken?

Als dit niet werkt, kan zij dan bij KPN een  werkend (tijdelijk) abonnement afsluiten bij KPN? 

De provider in het tehuis is Caiway.

 

Hoi @App KPN Thuis ,

Gaat helaas niet werken.

Je zou aan je eigen abonnement KPN Digitenne ontvanger of KPN Digitenne CI+ kunnen toevoegen.De 2e variant werkt gebruiksvriendelijker en beter, maar daarvoor dient haar TV wel redelijk recent te zijn.Anders heb je een Digitenne ontvanger nodig.Wat is het type TV die ze heeft?

Beide abonnementen kosten 5 euro per maand.

Een moderator kan het voor je toevoegen als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, vul daarvoor even je profiel in.Via mijnKPN kan dit niet volgens mij.


Tweede arris gaat niet werken buiten je eigen netwerk.

Kpn biedt ook tv en internet maandelijks opzegbaar abonnement 

Canal digitaal heeft een tv app ter waarde van €14,95 p.m  eerste 7 dagen is het gratis uit te proberen.

Vereiste is wel een smart tv en een iwifi verbinding om canal digitaal te kunnen kijken. 

 


Goedemorgen,

 

Bedankt voor de antwoorden. Ik was al bang dat de Arris box op een andere plaats niet zou werken.

De televisie is een Panasonic TX-L32EW6. Deze is voorzien van een insteekkaart van Ziggo. Deze kaart zou dan kunnen worden vervangen door een insteekkaart van Digitenne?

Het tehuis staat in Doorn. Is daar goede ontvangst van Digitenne mogelijk ?


Zojuist nog maar even de gebruiksaanwijzing van de televisie gedownload. Deze is voorzien van een CL-sleuf. Er zit ook een ethernet ingang op, maar dat gaat vanwege de slechte bekabeling in het huis niet werken. Die CL werkt die op WiFi? Of is een digitenne-ontvanger de enige mogelijkheid?


Overigens heb ik het profiel aangevuld. Wij gaan maandag naar Doorn. Dan zou het mooi zijn als wij morgen de insteekkaart of de ontvanger al kunnen ontvangen, zodat maandag de boel kan worden aangesloten.


Die CL haalt het signaal uit de lucht, net als dat een FM/DAB+ radio dat doet. Geen WiFi dus. En er is een externe antenne nodig. Die word door KPN meegeleverd. 

Er kan alleen live gekeken worden. Dus geen terug kijken. Ook geen opnemen. 

Kan uw schoonzus nog goed overweg met de smartphone?


Hallo @App KPN Thuis ,

Die TV ondersteund geen DVB-T2 HEVC(H.265), een CI+ module is helaas geen optie.Dat gaat niet werken.

Je zult dus een Digitenne ontvanger(type RBX2800 of ZXV7200) a 5 euro per maand nodig moeten hebben.

Een moderator kan deze toevoegen, maar je kan ook 0800-0402 bellen.Dat gaat sneller verwacht ik.

De digitenne ontvanger werkt geheel zonder internet.

In hoorn zou je op zich prima ontvangst moeten hebben, in dit kaartje staat het nog in het groen.

 


Als het een zorgwoning is, komt ze misschien in aanmerking voor het speciale zorgabonnement van kpn. Dit kost 39 euro, inclusief onbeperkt bellen en tv. 

Via de postcodechecker op kon.com kun je dit controleren. 

 


Iedereen bedankt voor alle hulp! Het gaat om een tijdelijke oplossing, want zodra de bekabeling in het tehuis vervangen. komt het tv-signaal van Caiway.

Volgens de postcodecheck moet de ontvangst in Doorn goed zijn. De Digitenne ontvanger is inmiddels besteld. Hopelijk wordt deze morgen afgeleverd, zodat ik de ontvanger maandag kan aansluiten.

Helaas kan de kaart op 1 maart worden geactiveerd.

Mijn schoonzus, zij is 87 jaar, is niet erg handig met een smartphone.

Voorlopig ben ik tevreden met deze oplossing, jammer dat ik er niet eerder aan heb gedacht om het probleem van geen televisie op dit forum voor het voetlicht te brengen.

 

Iedereen nogmaals bedankt!

 

 

 


Ah heel fijn dat de Digitenne besteld is @App KPN Thuis

Ik ga er van uit dat het wel gaat lukken met het installeren, mocht dat toch tegen blijken te vallen dan kan je voor directe hulp altijd even bellen met 0800 - 0402. Hier aankloppen voor hulp is uiteraard ook helemaal prima, maar dan kan het een poosje duren voordat er iemand op je reageert. Vandaar mijn advies om onze gratis klantenservice te bellen, mocht het nodig zijn!


Helaas kan de kaart op 1 maart worden geactiveerd

Ik hoop toch echt dat je de losse ontvanger zxv7200 hebt besteld. Digitenne met kaart ( zo wordt meestal de module aangeduid) gaat in haar tv niet werken. Daar is ie te oud voor.

En ik neem aan dat je het gewoon op je eigen itv abonnement erbij hebt genomen. Dan is het maar 5 euro per maand en kan je 'm indien nodig al na een maand weer stoppen. 


PeterG

Bedankt voor je reactie. Er is mij bij KPN verteld dat de kaart in het KPN-kastje moet.

Ik heb het abonnement bij mijn eigen thuisabonnement laten zetten. Het kastje was gratis, Het abonnement (alleen digitenne) is € 18,-- per maand.


Er gaat helemaal geen kaart in het kpn kastje zxv7200. Dus van die opmerking snap ik helemaal niets. 

En 18 euro is dus een los digitenne abonnement. En zit je een jaar aan vast. 

Als je nog een oud glasvezel abonnement hebt uit 2011/ 2012 is dat de enige optie. 

Met alle andere abonnementen kan een digitenne ontvanger toegevoegd en kost het 5 euro per maand. Geen 18.


Ik heb uitgelegd dat het om een tijdelijk abonnement ging. Normaal zou een abonnement 24 maanden

duren, maar ik mag het per maand opzeggen, zo is mij verteld.

Het glasvezelabonnement dat ik heb, dateert uit 2020(?).

Ik krijg het gevoel dat ik niet zo goed ben geholpen door de helpdesk!

 

Ik heb nog even gekeken bij mijn KPN. Daar staat het Digitenne abonnement niet bij.

 

Ik ga morgen met de Helpdesk bellen.


Er gaat helemaal geen kaart in het kpn kastje zxv7200. Dus van die opmerking snap ik helemaal niets. 

Vroeger wel. Toen ging er een soort bankpasje in de ontvanger. Maar dat is al heel lang geleden. Zal me niks verbazen als die KPN medewerker denkt dat da nog zo is...


Maar je hebt wel 14 dagen bedenktijd als het goed is.

Misschien kan @Maja_ kijken voor je of een Digitenne ontvanger a 5 euro per maand toe te voegen valt aan jouw abonnement.Als jouw abonnement uit 2020 is én je iTV hebt, zou dit gewoon mogelijk moeten zijn.In mijnKPN staat het niet helemaal goed geloof ik.

Als het toe te voegen valt zou ik het via de helpdesk bestelde abonnement annuleren.


Goedemorgen Martijn197108,

 

Bedankt voor je tips.

Ik heb toch de klapper erbij gepakt. Mijn abonnement dateert van 18 maart 2020.

Ik zal Maja vragen naar de mogelijkheid om het Digitenne van 5 Euro per maand toe te voegen aan mijn abonnement.

 

 

 


Dat kan je heel makkelijk zelf 😊

Als je inlogt bij je MijnKPN account en je abonnement voor thuis aanklikt, kan je daarna onderaan klikken op ‘tv-ontvangers aanpassen’. Daarna krijg je te zien dat je 0 Digitennen ontvangers hebt en kan je er 1 toevoegen!


Goedemorgen Maja,

 

Bedankt voor je duidelijke antwoord.


Is het ook gelukt nu? En heb je al gebeld met 0800 - 0402 om dat losse abonnement te annuleren? Annuleren kunnen we niet via het forum, dus daar kan ik helaas niet mee helpen 😬


Maja,

 

Toevoegen lukt niet. Na het invoeren van het adres in Doorn, stokt het systeem.

Gebeld met de helpdesk. Daar is het zo druk dat geadviseerd wordt op een later tijdstip terug te bellen en rond te kijken op KPN.com. Dat heb ik dan maar braaf gedaan en de bestelling online geannuleerd.

Als alles goed gaat, wordt ik nu door een medewerker van de KPN teruggebeld.

 


Toevoegen lukt niet. Na het invoeren van het adres in Doorn, stokt het systeem.

Dan doet u iets verkeerd. Bij het toevoegen van een extra ontvanger hoeft u helemaal geen adres in te voeren. Waar zou dat voor nodig zijn? KPN weet uw adres toch al?


Nogmaals bedankt.

 

Ik had geklikt op postcodecheck, waardoor het systeem van slag raakt.

Ik heb de Digitenne box nu toegevoegd aan Mijn KPN voor € 5,00 per maand.

Mijn schoonzus is blij met jou!


Ah helemaal top dat het gelukt is @App KPN Thuis 😊


Vandaag de ZKV7200 ontvanger binnen gekregen. Heb het apparaat aangesloten op mijn

televisie. Moet nog even wachten op de activatie, die op vrijdag zal plaatsvinden.