Skip to main content

Ik heb een nieuwe tv gekocht en ik wil weten of mijn huidige modem en decoder voldoende zijn om deze te ondersteunen. Het betreft: Philips 4K Ultra HD TV 43PUS8505/12

 

Ik verneem verneem f=graag spoedig van u,

 

Vriendelijke groet.

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Candidasa , je modem is zeker geschikt en je decoder ook, gewoon aansluiten op een HDMI-poort van de tv en je hebt beeld.

Binnen de decoder kun je bij beeldinstellingen de resolutie controleren, het beste is op AUTOMATISCH of op 1080i te zetten, de 4:3 op ‘origineel’ zetten en de beeldkwaliteit op HD en niet op SD.

 


Hartelijke dank voor dit snelle antwoord!


Als je écht het onderste uit de kan wilt hebben en je internetsnelheid tenminste 100 Mb/s (je abo hoeft dat niet te zijn, maar je lijnsnelheid wel) is, kun je via MijnKPN je abo aanpassen naar 4k. Je krijgt dan Arris VIP5202, ontvangers (zonder display, maar met 4k UHD). Helaas zijn er nog weinig 4k-zenders (alleen 691 t/m 693). Anderzijds is er wel een inmiddels enigszins ruim aanbod van films, series en documentaires in 4k beschikbaar. 


Dankjewel voor de reactie! Ik was bang dat mijn oude decoder het niet zoutrekken, maar deze info is ook handig om achter de hand te hebben! 


Reageer