Skip to main content

Goedemorgen,  

 

Ik heb hier thuis internet van kpn met een asus rt-ax82u, alles werkt prima. Nou wil ik hierbij kpn tv + , werkt dit icm met de asus rt-ax82u? Er werd mij aan de telefoon verteld dat dit waarschijnlijk wel werkt..maar wil het toch even checken aangezien ik hier op het forum verschillende berichten zie.

 

 

Groeten

Nee.

Tenzij u heel handig bent en op die ASUS aparte Merlin firmware installeert en dit op de juiste wijze weet in te stellen.

Of …

Als u de TV+ ontvanger op unicast zet. Maar dan heeft u een lagere beeldkwaliteit. 


Nee.

Tenzij u heel handig bent en op die ASUS aparte Merlin firmware installeert en dit op de juiste wijze weet in te stellen.

Of …

Als u de TV+ ontvanger op unicast zet. Maar dan heeft u een lagere beeldkwaliteit. 

 

 

Ik was er al bang voor…

Is de firmware een kwestie van installeren,  of komt hier nog meer bij kijken?

 

 


Nee.

Tenzij u heel handig bent en op die ASUS aparte Merlin firmware installeert en dit op de juiste wijze weet in te stellen.

Of …

Als u de TV+ ontvanger op unicast zet. Maar dan heeft u een lagere beeldkwaliteit. 

Waarom zou dit niet werken Nick?

@Mini6565 Heb je het al geprobeerd dat is de meest makkelijke oplossing en antwoord op je vraag.

Ik heb geen kennis van Asus maar vraag mij wel even af waarom zou het niet werken?

Gewoon een vraag hoor ,nogmaals ik heb geen expertise van Asus

mvg


Volgens mij is het van belang dat deze Asus Multicast to unicast ondersteunt. Als dit zo is, dan gaat het wel werken.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat iemand exact deze Asus had met tv+ en dat werkte prima.


Waarom zou dit niet werken Nick?

Omdat een ASUS met standaard firmware ongeschikt is om de Experiabox of KPN te vervangen. En als 2de router achter de Experiabox of KPN Box zal ook niet goed werken. Het multicast verkeer komt dan niet aan bij de tv ontvanger. 


Waarom zou dit niet werken Nick?

Omdat een ASUS met standaard firmware ongeschikt is om de Experiabox of KPN te vervangen. En als 2de router achter de Experiabox of KPN Box zal ook niet goed werken. Het multicast verkeer komt dan niet aan bij de tv ontvanger. 

Volgens mij had de persoon die ik bedoelde inderdaad ook zijn Asus voorzien van Merlin firmware. Nu weet ik de reden!


Nee.

Tenzij u heel handig bent en op die ASUS aparte Merlin firmware installeert en dit op de juiste wijze weet in te stellen.

Of …

Als u de TV+ ontvanger op unicast zet. Maar dan heeft u een lagere beeldkwaliteit. 

Waarom zou dit niet werken Nick?

@Mini6565 Heb je het al geprobeerd dat is de meest makkelijke oplossing en antwoord op je vraag.

Ik heb geen kennis van Asus maar vraag mij wel even af waarom zou het niet werken?

Gewoon een vraag hoor ,nogmaals ik heb geen expertise van Asus

mvg

 

 

@Thijs1963  zou het graag willen proberen,  maar we hebben momenteel alleen een internet abbonnement vandaar. En vind het zonde om tv+ aan te schaffen en dat het straks niet werkt.

 

Groeten 


 

@Thijs1963  zou het graag willen proberen,  maar we hebben momenteel alleen een internet abbonnement vandaar. En vind het zonde om tv+ aan te schaffen en dat het straks niet werkt.

U heeft internet van KPN? De Asus gebruikt u al? Heeft u die achter de Experiabox/KPN Box of ter vervanging daarvan?

U kunt tv na een maand zo weer uitzetten. Dus dan kost het u maar 10 euro. Voor 1 tv ontvanger. 


 

@Thijs1963  zou het graag willen proberen,  maar we hebben momenteel alleen een internet abbonnement vandaar. En vind het zonde om tv+ aan te schaffen en dat het straks niet werkt.

U heeft internet van KPN? De Asus gebruikt u al? Heeft u die achter de Experiabox/KPN Box of ter vervanging daarvan?

U kunt tv na een maand zo weer uitzetten. Dus dan kost het u maar 10 euro. Voor 1 tv ontvanger. 

 

 

Internet van kpn , en de asus is ter vervanging van de experiabox inderdaad


Internet van kpn , en de asus is ter vervanging van de experiabox inderdaad

Dus ... dan heeft u vlan 6 voor internet ingesteld? Dat kan zonder Merlin firmware wel inderdaad dacht ik.

U zou het gewoon een maandje kunnen proberen. Met de ontvanger op unicast mode.

Of heeft u een smarttv? Dan zou u ook de app op de smarttv kunnen proberen. Die werkt gewoon in uw situatie. Er zijn wel meer mensen die het kastje nooit gebruiken en altijd via de app kijken.


Internet van kpn , en de asus is ter vervanging van de experiabox inderdaad

Dus ... dan heeft u vlan 4 ingesteld? Dar kan zonder Merlin firmware wel inderdaad dacht ik.

 

Werkt 100% , ga het wel proberen met een tv+ box. En als het niet lukt dan probeer ik de merlin firmware.

 

 


@Nick83 en inderdaad een smart tv. Dan zou het inderdaad ook zo kunnen via de app of de tv.

 

Super bedankt voor de info en hulp 

 

Groeten