Skip to main content

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid: wie kiest de illustraties bij de programma's in de gids van interactieve tv?

Ik kom erop omdat vanavond het programma Alas Smith and Jones op BBC Two te zien is, maar er staat een foto bij van Alias Smith and Jones. Het verschil is een i in het eerste woord van de titel, lijkt klein, maar is een heel andere inhoud.

Dus: worden de illustraties aangeleverd door de zenders (ic BBC)? Lijkt me niet dat die zo'n fout maken. Zijn er bij KPN mensen die dit googlen en hier dus een tikfoutje hebben gemaakt? Is het een volautomatisch proces?

Nogmaals: nieuwsgierigheid van mij, ben benieuwd hoe dat proces gaat :) 

Hallo @MvdH12 

 

Die heb ik ook gekeken (en opgenomen), was weer leuk 🤣.
Hopelijk zenden ze de rest van de afleveringen ook uit.

In de BBC TV guide staat het correcte plaatje, daar zal het dus niet vandaan komen:

 


Ik neem aan dat dit een volledig geautomatiseerd proces is...omdat deze programmatitel een knipoog naar Alias Smith and Jones is is de database hier op het verkeerde been gezet denk ik.

Je ziet het met de remake van een film ook weleens...Dan wordt een foto van de oude film bij de nieuwe gezet.


De plaatjes in de gids komen of van de zender die het programma uitzend, of, ik denk als de plaatjes ontbreken of niet goed zijn, van de leverancier die wij gebruiken voor de levering van de programma gids data.