Skip to main content

Op 11 mei 2021 heeft de KPN een nieuw modem V12 en Experia box geplaatst. Nu is het wifi bereik zodanig geworden dat op het balkon geen bereik meer is. Afstand tussen modem en balkon is 10 meter.Gisteren contact gehad met de klantenservice en daar wordt je even medegedeeld dat het kan voorkomen dat je minder bereik kunt ervaren en je er maar mee moet leven. Met de apparatuur die is weg gehaald hadden ze deze problemen niet, en hoefde ze ze niet naar binnen om gebruik te maken van de wifi. Ik meld dit namens een echtpaar van dik boven de 70 jaar dat hun hele leven al klant is bij KPN.

@Kipukas  Bedoelt u modem Box 12 en Experia wifi versterker ? Is de versterker bekabeld aangesloten met utp kabel ?


Waarom heeft KPN de router vervangen? Wat was daar de reden toe?

Bij een andere router kan het bereik inderdaad anders zijn. Niet alles wat nieuwer is, is ook altijd op alle vlakken beter.


Ik meld dit namens een echtpaar van dik boven de 70 jaar dat hun hele leven al klant is bij KPN.

Iemand die een jaar klant in bij KPN krijgt dezelfde behandeling als iemand die al 40 jaar klant is. Dat maakt echt niets uit.


Hoi @Kipukas, jammer om te lezen dat het bereik minder is geworden. Modems verschillen, dus het kan. Wat was de reden zoals al gevraagd? En maken ze nog gebruik van versterkers of dergelijke? De wifi tips zijn ook doorgelopen? Hiermee kun je de wifi optimaliseren. 


Beste Bart,

Het modem en TV kastje zijn op verzoek van de KPN vervangen door een modem 12 en TV kastje model HMB2260. We hebben alles al geprobeerd ook de Wifi manager. Het is dat ik hier nog een beetje thuis in ben maar mensen van in de zeventig dit allemaal laten doen gaat mij een beetje te ver. Het is aan KPN om hier een passende oplossing te bieden en als ze dat niet willen gaan we zelf een oplossing creëren.


Als ik het goed begrijp gaat het puur om het bereik van de wifi toch? Want een ander modem kan wel iets verschillen in bereik, elk modem is anders en gaat anders om met de omstandigheden. Mag ik nog eens meekijken naar de uitkomst van de Wifi manager? Zou je jouw profiel van hun gegevens willen voorzien? Hoor ik als je dat gedaan hebt.Â