Skip to main content

Geachte ls,

 

Graag wil ik vragen of jullie niet eens kunnen kijken naar mijn verbinding. Mijn wifi is zeer slecht ondanks jullie wifiversterkers. Onze digitale tv blijft vaak hangen en is zeer traag ook tijdens zappen naar een andere zender. Ook worden oude gekeken opgenomen programmas vaak niet meer gewist waardoor je telkens het apparaat moet resetten. Beide ontvangers lopen ook niet sychroon. Ik heb dit eerder ook al gemeld gehad via de hulppagina van jullie. Toen kwam er een bericht er moet een monteur komen. Met direct er achteraan deze komt niet ivm corona. Van de ene kant begrijpelijk maar van de andere kant wil ik dit wel graag snel opgelost hebben. Ik betaal genoeg en verwacht dan ook een goede verbinding. Graag hoor ik van u wat we hieraan kunnen doen. Wellicht dat ik thuis zelf al iets kan doen om het in ieder geval tijdelijk te verhelpen. Tot jullie iemand sturen.

 

Mvg Dave Tegelaers

 

Allereerst: welk merk ontvangers heeft u? Zijn dat Motorola's? Deze kunnen omgeruild worden.

Heeft u glasvezel? Zo nee, wat zegt Fourstack over uw adres? 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


Hallo  Nick83,

 

ik heb een experiabox v9 met 2 experia wifi versterkers. De tv ontvangers zijn 2 arcadyan hmb2260 kastjes

Verbinding is via glasvezel. 

Ik weet niet of je hier voldoende aan hebt anders hoor ik het graag

 

Mvg Dave Tegelaers


Dag @Tegelaers. Van harte welkom hier en bedankt voor je bericht. Het is natuurlijk balen dat er nu geen afspraak met een monteur kan worden ingepland, maar hoe vervelend ook, het is simpelweg niet anders. Is je verbinding bekabeld wel stabiel? Dat kun je testen door een PC of laptop rechtstreeks met een kabel aan te sluiten op je Experia Box. Als je verbinding bekabeld wel stabiel is, dan wil ik je vragen om in eerste instantie de stappen in het topic ‘Oplossingen voor trage en wegvallende WiFi’ te doorlopen. Als dit niet werkt, kun je me dan de uitkomsten van de WiFi Manager laten weten en me laten weten wat er allemaal is aangesloten op je Experia Box en hoeveel + welke apparaten er zijn verbonden met internet?

Verder ben ik benieuwd hoe je tv-ontvangers zijn aangesloten. Maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset of heb je de tv-ontvangers aangesloten met kabel? 


De wifi manager heb ik nu meerdere malen gebruikt. Deze geeft juist aan monteur moet komen. Alles zit nog steeds aangesloten zoals het in het begin wel en goed werkte. Inmiddels zijn er meerdere kpn klanten in deze straat bijgekomen omdat ziggo niet voldeed. Maar het is inmiddels al een jaar een drama. Jullie wifi versterkers werken ook niet bij mij. Ik heb een ring deurbel valt steeds uit vanwegen slecht wifi signaal deze hangt bijna naast jullie versterker en de expediabox. Tv stottert geregeld s'avonds rond etenstijd beelden hangen vast of geluid valt weg. Ik heb gisteren een google gromcast gekregen ook hier werkt het niet correct geeft aan zeer slechte wifi. Mijn vrouw kan haar telefoon niet op de wifi zetten zo slecht is hij. Ik heb een gsm via kpn ook deze heeft de laatste half jaar zeer slechte internet terwijl ik 4g zou moeten hebben. Ik zet al bewust niet de wifi aan en blijf dus op mijn abbonement internetten om een iets redelijkere verbinding te hebben wat dus ook niet van huis te schrijven is. Al met al is dit erg vervelend. Ik ben van mening dat ik genoeg ervoor moet betalen dus verwacht ik ook iets goeds terug. Misschien zijn de ontvangers en de expediabox wel eens aan vv toe of zo. Het zijn nog steeds de eerste die ik gekocht heb bij jullie.

Nogmaals ik begrijp het dat jullie geen monteur kunnen sturen. Ik zit zelf ook te werken voor een energieleverancier bij de mensen thuis maar dit kan ook niet eeuwig zo doorgaan. Als er kosten aan zijn dan is dat maar zo dan vernieuw maar alles geen probleem maar zo gaan we in ieder geval niet lang door.

 

Mvg Dave


Hallo @Tegelaers. Het is natuurlijk heel frustrerend als je verbinding steeds wegvalt. Ik mis nog wel wat informatie. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, is het wel van belang dat je de eerder gestelde vragen beantwoordt. Als je de laptop of PC bekabeld aansluit op je Experia Box, is je verbinding dan stabiel? Zou je daarnaast een bekabelde speedtest kunnen doen en de resultaten met me kunnen delen? Zorg er daarbij voor dat je andere apparaten die verbonden zijn met internet uitschakelt. 

Verder ben ik benieuwd hoe je tv-ontvangers zijn aangesloten. Maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset of heb je de tv-ontvangers aangesloten met kabel? Als je een switch gebruikt, test dan ook eens of je tv-ontvangers wel goed werken als je deze rechtstreeks op de Experia Box aansluit. 


Hallo Natasja,

 

Zover ik kan zien blijft het internet middels vaste kabel ok ik heb gemeten via de wifi dan kom ik op 89,6 download en 31,6 upload.

Doe ik de speedtest van jullie met een vaste aansluiting dan kom ik uit op 114,9 download en 34,6 upload.

 

De tv ontvanger zit op de expedia rechtstreeks en diegene die op de slaapkamer staat wordt gevoed via de dvs650 dus niet via de expedia maar via de stroomkabels


Hallo Natasja,

 

Ik zie dat ik het basis internet heb van 100/10 stel als ik er bv 200/20 glasvezel van maak zou dat niet stabieler zijn? Vroeger in het begin had ik ook een groter pakket dit heb ik op advies terug laten zetten door een van uw collega's destijds. Hij gaf aan als je niet veel download en games doet was deze ook ok. Maar wellicht dat dit ook iets verbetert daar ik diverse apparaten heb die op wifi werken. Wellicht te veel.


Het upgraden van je internetsnelheid gaat in dit geval het probleem niet oplossen, @Tegelaers. De snelheid van 100/10Mb/s zou voldoende moeten zijn en de resultaten uit de speedtest klinken ook goed. Als ik je verbinding doormeet zie ik ook geen zaken die erop zouden kunnen wijzen dat je signaal slecht is. De tv-ontvanger die bekabeld is aangesloten zou dus sowieso naar behoren moeten functioneren. Wil je de tv-ontvangers eens resetten? En dan doel ik echt op het terugzetten naar fabrieksinstellingen in plaats van het herstarten. Werkt de andere tv-ontvanger wel goed als je die aansluit met een kabel in plaats van de Draadloze Verbindingsset?

Daarnaast zie ik dat er op dit moment maar één Experia WiFi is aangesloten. Klopt dat? Het is wel van belang om twee Experia WiFi's bekabeld aan te sluiten om je signaal te verbeteren. En verder wil ik je nog adviseren om je glasvezelkastje eens 10 seconden stroomloos te maken, zodat dit opnieuw opstart.


Hallo @Tegelaers. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Ik hoop natuurlijk dat dit betekent dat het probleem inmiddels (via een andere weg) is opgelost. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.


Hallo Natasja,

 

Sorry wegens familieomstandigheden even druk gehad.

Ik heb zoals gezegd de glasvezelkastje gereset. Momenteel blijft de wifi weer goed. Wellicht dat het hieraan lag. De 2de versterker in de garage was id niet aan wellicht dat deze per ongeluk uitgetrokken is geworden en vergeten weer in te steken.

Wat betreft de tv ontvangers als we deze terugzetten op fabrieksinstelling zijn we dan al het opgenomen materiaal kwijt? Of blijft dit bewaard? Als dat zo is maak ik mijn vrouw niet blij 🙂 Dan moet ik dat voorzichtig gaan uitleggen.  Voorlopig loopt het wel weer heb ik z'n idee.

 

In ieder geval bedankt voor de tips. We wachten af hoop dat het goed blijft gaan.

 

Mvg Dave


Dag @Tegelaers. Dat geeft niet hoor. De Experia WiFi neemt de WiFi van de Experia Box V9 over. Als er dus één Experia WiFi is aangesloten, dan zendt alleen die versterker een signaal uit. Ik lees dat het herstarten van het glasvezelkastje heeft geholpen. Is je WiFi-verbinding nog steeds in orde? 

En om je andere vraag te beantwoorden: bij een software reset van de tv-ontvanger zul je geen opnames kwijt raken. Opnames worden namelijk opgeslagen in de cloud. :slight_smile:


Top dan ga ik de tv ontvangers ook nog eens resetten.  Voorlopig draait de wifi weer correct. Dank voor je hulp


Dat is in ieder geval goed nieuws! Graag gedaan, @Tegelaers. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.


Reageer