Skip to main content

Ik heb een vraag is de nieuwe box 12 standaard het wifi bereik net zo brak in bereik  als de vorige modellen? 

En niet externe apparatuur moeten aanschaffen voor een beetje meer wifi bereik zoals naast de woning buiten gaan staan en haast geen wifi bereik en verbinding.

Had enkele jaren geleden ziggo en op de zelfde plek als nu de experia modem van KPN bij ziggo had ik standaard vele malen beter wifi bereik kon met laptop rustig achter thuis zitten geen probleem maar enkele jaren geleden ben overgestapt op kpn glasvezel is het wifi bereik bijna gehalveerd. en weer de portemonnee gaan uit treken door allerlei oplossingen om externe apparatuur aan te schaffen voor iets meer bereik zie ik niet zitten. je krijgt zo de hele woning vol met kastjes aan de muur in elke vertrek.voor een beetje meer bereik als je er 50  meter er vanaf staat kan ik mij indenken maar 10 meter en al haast geen bereik.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt.

Hallo @J.E , enkele jaren terug was het een stuk rustiger in wifi land.

De uitzendnormen voor wifi zijn niet noemenswaardig gewijzigd, behalve dat er nu wifi 6 is.

 


Hallo @J.E , enkele jaren terug was het een stuk rustiger in wifi land.

De uitzendnormen voor wifi zijn niet noemenswaardig gewijzigd, behalve dat er nu wifi 6 is.

 

Kan wel zo zijn dat de uitzendnormen voor wifi niet zijn gewijzigd en toen minder druk was zegt toch niets over de capaciteit van de modem de ene modem doet beter dan de andere betreft wifi signaal de een heeft 1 wifi antenne en de andere heeft er wel 4 of meer om als voorbeeld te noemen.

En wifi 6 zegt mij niet zo veel misschien sneller en beter maar het zegt mij niets over het signaal bereik.

Wat de BOX 12 doet geen idee misschien iets beter of nog slechter in standaard wifi bereik dan de voorgangers moet het maar doen met deze forums  wat deze nieuwe box 12 modem zich verhoud in de praktijk.


Met alleen een modem gaat u het anno 2020 niet meer redden. U zal voor goed Wi-Fi met Wi-Fi versterkers aan de slag moeten. Gewoon omdat er teveel Wi-Fi in de lucht zijn.  Wees blij dat een modem geen bereik heeft van 50mtr. Want dat zou betekenen dat uw buren 10 huisnummers verder last van uw wifi hebben en andersom.


Met alleen een modem gaat u het anno 2020 niet meer redden. U zal voor goed Wi-Fi met Wi-Fi versterkers aan de slag moeten. Gewoon omdat er teveel Wi-Fi in de lucht zijn.  Wees blij dat een modem geen bereik heeft van 50mtr. Want dat zou betekenen dat uw buren 10 huisnummers verder last van uw wifi hebben en andersom.

@Joep1965 

Nou een beetje meer bereik had ik wel verwacht een wifi versterker van KPN biedt voor mij geen oplossing het biedt alleen binnenshuis oplossingen aangezien KPN zelf geen buitenoplossingen heeft

Binnen heb ik wel signaal tot aan de zolder hooguit 2 streep maar zodra ik buiten ben pats weg signaal en dan sta ik ongeveer 10 meter van de modem af  als de modems iets meer bereik hebben hoeft geen 50 meter te zijn 15 a 20 meter is voldoende voor mij.

Ja er zijn wel oplossingen voor daar niet van het kost je  weer  een duit geld voor een beetje meer wifi KPN heeft ook super wifi maar de prijs vind ik nog wel wat voor dat beetje meer, ik vind dat altijd van die klus en plak oplossingen en het zegt ook niet of mijn signaal buiten er beter door wordt.

Ja een accespoint voor buiten zon antenne is ook een oplossing probleem je moet weer kabels trekken een poe switch er achter ja dat wordt lastig hier mag nog geen gat door de muur boren naar buiten dus ik ben beperkt in uitvoering en mogelijkheden.

Maar al met al het wifi signaal vindt ik maar brak vanuit een standaard modem.


Het ligt ook aan de isolatie van muren en glas. Het blijft altijd lastig weet ik uit ervaring. Maar ik heb uiteindelijk maar een kabel naar het schuurtje gelegd. En met succes.


@J.E Welkom op het forum. Wat vervelend dat je niet tevreden bent met je huidige wifi signaal. Het gaat dus vooral om wifi in de tuin begrijp ik? Dat is altijd lastiger dan binnen. Heb je al eens onze Wifi Manager doorlopen? Mocht je wifi signaal inderdaad onder de norm zijn dan zou hier wellicht een kosteloze oplossing uit kunnen komen. Voor wat betreft de Box 12 durf ik niet te zeggen of deze voor betere wifi in de tuin zal zorgen, dat zal ook per woning verschillend zijn. Zou je mij kunnen laten weten wat het resultaat van de Wifi Manager was? 


@J.E Welkom op het forum. Wat vervelend dat je niet tevreden bent met je huidige wifi signaal. Het gaat dus vooral om wifi in de tuin begrijp ik? Dat is altijd lastiger dan binnen. Heb je al eens onze Wifi Manager doorlopen? Mocht je wifi signaal inderdaad onder de norm zijn dan zou hier wellicht een kosteloze oplossing uit kunnen komen. Voor wat betreft de Box 12 durf ik niet te zeggen of deze voor betere wifi in de tuin zal zorgen, dat zal ook per woning verschillend zijn. Zou je mij kunnen laten weten wat het resultaat van de Wifi Manager was? 

Nu even geen tijd voor eerst vakantie hard aan toe laat het wel weten als ik terug ben van vakantie betreft wifi manager. ja het gaat over wifi in de tuin.


Bij mij is vorige week de V8 vervangen door de V12. Omdat de V12 niet compatibel is met de experia wifi versterkers heb ik een dag op alleen de V12 moeten werken. De wifi daarvan was niet beter dan de oorspronkelijke V8. Nu heb ik een betonnen huis met muren waar stalen netten in zijn verwerkt, dus kun je het niet beroerder maken voor wifi vanuit een meterkast in een hoekje van het huis.

Samen met de helpdesk van KPN heb ik de wifiversterkers aan de praat gekregen, nu is alles weer top. De De experiaversterkers zijn niet hetzelfde als het nieuw mesh systeem om wifi te versterken. Dat mesh-systeem is nog veel beter. Maar met 200MB wifi in het hele huis ben ik tevreden. Alle mobieltjes en tablets vliegen over het internet.


ik heb sinds kort een v12 en heb gemerkt dat ik 25% minder signaal sterkte heb dan met mijn oude router van KPN het bereik is nog geen 6 meter dan verbreekt de verbinding volgens metingen.

ik woon in een gelijkvloerse woning en de router staat in het midden van het appartement op twee meter hoogte dus zou ideaal moeten zijn maar is het niet.

ik werk zelf in deze sector en heb dus metingen uitgevoerd en heb gemerkt dat de v12 wel een goede router is maar het te wensen overlaat wat betreft zendsterkte ergo bereik ik ben dus nu verplicht om een nieuwe router te kopen of powerline adapters met wifi versterkers aan te schaffen om mijn bereik binmen's huis te kunnen garanderen!  en dat op eigen kosten.