Skip to main content

Hallo, ik heb nu sinds een paar maanden super wifi,

onlangs werkte de wifischijf in de woonkamer niet meer, rode lamp, de schijf geruild voor de andere schijf, hetzelfde probleem dus geen wifi in de woonkamer en ook een rood lampje, service KpnĀ gebeld , vanalles geprobeerd , geen resultaat, we kunnen een monteur sturen maar dat moest ik dan betalen , wat moet je als je toch tv kunt kijken. Zelf maar een lange kabel van de andere wifi naar de woonkamer tv en ja beeld. De volgende dag komt er een zeer goede monteur en deze gaat het modem resetten en nog een aantal handelingen doen.

nu is mijn vraag waarom moet ik dit betalen, het heeft een aantal maanden goed gewerkt, dan is er een probleem die niet verholpen kan worden door externe medewerkers van Kpn maar wel door een monteur.

Als je gloed nieuwe KpnĀ apparatuur dat door Kpn monteurs is geĆÆnstalleerd mag je toch verwachten dat alles naar behoren werkt en datĀ je garantie hebt en dat er geen monteurs kosten worden gerekendĀ Ā als er iets misgaat.

Ā 

Beste @Gertstolt, welkom op het forum.

Begrijp ik goed dat de wifi problemen inmiddels wel opgelost zijn door de monteur? Zo niet hoor ik het graag en help ik je graag verder.Ā 

Ik snap dat het misschien raar lijkt dat je voor de monteur moet betalen, echter is dit wel een bewuste keuze van KPN. Wanneer er een monteur langs komt maken we onderscheid tussen storingen binnen KPN domein en storingen binnen het klant domein. Storingen binnen KPN domein worden kosteloos opgelost, voor storingen binnen klant domein rekenen we voorrij en eventueel apparatuur kosten. Anders dan een bekabelde verbinding of een storingen in de Experiabox is Wifi helaas erg afhankelijk van de omgeving waarin de Wifi gebruikt wordt. Wifi is een draadloos signaal dat door verschillende factoren verstoord kan worden, denk aan: Wifi van de buren, andere apparatuur in huis, vloerverwarming of isolatie materiaal.Ā HierdoorĀ vallen problemen die enkel Wifi betreffen altijd binnen het klant domein, en moeten we hier helaas kosten voor in rekening brengen.Ā 

Ik hoop dat ik hiermee meer duidelijkheid heb gecreĆ«erd, als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag.Ā 


Reageer