Skip to main content

Wifi valt weg op KPN TV+ Box

  • 23 August 2024
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

Ik heb het zelfde probleem. Modem gereset. Elke keer krijg ik de melding dat de wifi verbinding is verbroken. Dus maar weer opnieuw verbinden. 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

Da's een vervelende manier van tv kijken, @Nicolientje. Goed dat je hier om hulp komt vragen. Kun je me wat meer vertellen over hoe je TV+ Box is verbonden met je wifi? Verbindt hij met de wifi van je modem, of gebruik je wifipunten? Kun je ook vertellen welk modem je hebt, en eventueel welke wifipunten? Daarnaast nuttig om te weten waar in huis je modem, wifipunten en TV+ Box staan ten opzichte van elkaar. En wat voor andere apparaten je hebt die gebruik maken van je internet in het algemeen, en je wifi specifiek.


Gaat om de tv boven. Daar gaat het via een WiFi punt. Modem staat beneden. Daar is een tv ontvanger op aangesloten en boven heb ik twee WiFi punten. Daar is een pc en een telefoon op aangesloten. De wifiverbindibg wordt alleen op de tv ontvanger onderbroken. Dat is het vreemde.  Ik heb de ronde kpn superwifi. Een wifipunt staat in de zelfde kamer als de tv ontvanger. 
 


Excuses voor de vertraging, @Nicolientje. Dan klinkt het toch alsof het wifipunt boven niet een goede verbinding kan geven richting de TV+ Box. Je noemt dat je twee wifipunten hebt boven. Het kan zijn dat ze net niet lekker geplaatst zijn om een optimale verbinding te geven. Of misschien dat de TV+ Box wisselt tussen de beide wifipunten als ze allebei binnen bereik zijn. Dat zou naadloos moeten gaan maar kan wel een korte onderbreking geven.

Zijn de beide wifipunten boven draadloos verbonden met je modem, of lopen hier kabels heen?

Als ze draadloos verbonden zijn, dan kun je nog eens proberen om een van de wifipunten dichterbij de TV+ Box neer te zetten. Waarbij je dan eventueel een kabeltje zou kunnen leggen tussen wifipunt en TV+ Box.


Reageer