Skip to main content

Elke avond bij zowel terugkijken van opnames maar ook regelmatig bij live tv valt de wifi weg en is de enige optie 'verversen' of stekker eruit en erin.

Waar kan dit aan liggen? 

Laatste keer kwam een blauw beeld naar voren met code kbx apk 1002/ %s

Ik heb een v12 modem met superwifi 2, instellingen tv+ geeft 99% wifi signaal aan.

Hoi @RJ Borst, dat lijkt me niet prettig televisie kijken.

Foutcode kbx-apk 1002 betekent dat er een netwerkprobleem is. Dit kan je oplossen met behulp van onze probleemoplosser: Foutcode kbx-apk 1002 | KPN TV. Je hoeft alleen in te loggen met jouw KPN account en wij doen de rest. Wil je het liever zelf oplossen? Doorloop dan de onderstaande stappen:

  1. Start de tv-ontvanger opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van de tv-ontvanger duurt ongeveer 5 minuten.
  2. Kijk of de kabels aan de achterkant van het modem goed in de poortjes zitten. Haal ze er 1 voor 1 uit en stop ze weer terug. Tip: maak een foto, zo weet je zeker welke kabel in welke poort moet. Doe hetzelfde bij de kabels in de tv-ontvanger. Heb je glasvezel Internet? Controleer dan de kabels tussen het NT-kastje en het modem.
  3. Soms zorgen andere apparaten voor storing. Sluit de tv-ontvanger daarom rechtstreeks met een kabel aan op het modem. Haal alle apparaten zoals wifiversterkers, draadloze verbindingsset of een switch tijdelijk weg.
  4. Heb je glasvezel internet? Controleer de kabels tussen het NT-kastje en het modem. Zorg dat de tv-ontvanger rechtstreeks met een kabel op het modem aangesloten is.
  5. Start het modem opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van het modem duurt ongeveer 5 minuten.

Ik ben benieuwd of hiermee het probleem verholpen is.


Dank voor de tips/trucs.

Helaas heeft het niet geholpen, vanavond valt wederom de verbinding weg......


Ah, dat is jammer. Valt alleen de verbinding van de televisie weg of valt de hele internetverbinding even weg? In dit laatste geval kan je nog dit stappenplan proberen: Last van een internet storing of wifi problemen?.


Enkel de televisie, op andere apparaten 'volle bak' bereik.


Oke, als ik het goed begrijp heb je de TV+ via wifi aangesloten, klopt dat? Wat is de afstand van de TV+ tot aan het dichtstbijzijnde wifipunt?

Heb je TV+ ook al eens een frisse start gegeven? Daarna moet je hem opnieuw instellen en dus ook opnieuw verbinden met wifi. Ik ben benieuwd of dit het probleem verhelpt.


De afstand is ongeveer 3 meter, signaal sterkte 99%.

Vandaag een 'frisse start' gedaan, zojuist 22:46 uur valt de verbinding weer weg. Nu de optie om op verversen te drukken waarna het weer werkt. 

 

Wat zijn de volgende opties?


Kan je misschien iets meer vertellen over jouw thuisnetwerk? Zijn er bijvoorbeeld nog switches in het netwerk aangesloten?

Heb je het modem ook al eens een reset gegeven?


Beste Denise,

Ja het modem is ook diverse keren ge-reset. Tevens is de laatste software geïnstalleerd.

Ik heb een V12 modem met 3 stuks superwifi2 kastjes.

Voel je vraag al aankomen, ook deze zijn ge-reset.

 

Het netwerk bevat geen switches. 


Staat jouw KPN TV+ Box ingesteld op multicast of unicast? Hier lees je waar je dit kunt controleren: Beeldinstellingen van de KPN TV+ Box.

Heb je de mogelijkheid om bekabeld te testen? Ik ben namelijk benieuwd of dit nog verschil maakt.


@Denise van KPN hij staat op multicast. Als ik bekabeld aansluit komt het probleem niet voor, het is immers de wifi die wegvalt :-(


Oke. Ik heb nog 1 ding om te testen. Blijft de KPN TV+ Box wel verbonden met wifi als je de SuperWifi er tijdelijk tussenuit haalt?


Jazeker, wel zakt het percentage wifi-sterkte naar 65%.


Oke, dus zonder de SuperWifi ertussen blijft de KPN TV+ Box wel verbonden met wifi. Dan denk ik dat we het moeten zoeken in de SuperWifi. Ik raad je aan deze opnieuw te installeren alsof ze nieuw uit de doos komen. Instructies hiervoor vind je hier: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.


In dit geval pakte hij de wifi op van het volgende dichtstbijzijnde punt, in dit geval rechtstreeks op het V12 modem.


Aanvullend: gisteren superwifi2 her-installeerd, helaas geen oplossing, gisteren rond 22:10 uur wederom verbinding weg.

De overige apparaten hebben geen last, het betreft enkel de tv+ box.


Iets in de samenwerking tussen de SuperWifi en jouw TV+ Box gaat niet goed. Wat, durf ik je niet te zeggen. Ik heb hier ook niet direct een oplossing voor, behalve dan om bekabeld aan te sluiten.


Beste Denise, en nu?

Jullie ondersteunen tv+ op wifi in bepaalde opstellingen. Ik voldoe daaraan. Nu afdoen door 'dan maar bekabeld aan te sluiten'  is geen passend advies wat mij betreft.


Klopt, je voldoet eraan. Het werkt alleen niet, dus zou de oplossing zijn om bekabeld aan te sluiten. Ik heb helaas geen andere oplossing. Je zou nog kunnen proberen te bellen met 0800 0402.


Reageer