Skip to main content

.Experia staat op begane grond. vandaar utp kabel naar kamer op 1ste verdieping. WIFI versterker aangeslotenop UTP. in dezeflde kamer heb ik ook een DVS voor de TV ontvanger. Het lijkt dat beide elkaar storen. Hoe is dit op te lossen?

HansĀ 

Over welke WiFi versterker praten we in deze?

En die DVS is dat degene die aan de TV zit?


Kunt u de tv ontvanger ook niet op die kabel aansluiten? Door middel van een switch:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Die sluit je eerst aan op de kabel. Daar sluit je dat de versterker op aan en de tv ontvanger. Dan heeft u die dvsĀ Ā niet meer nodig.


Dat heb ik gedaan en inderdaad ik heb dan de DVS versterker niet nodig; echter de snelheid van mijn WIFI signaal wordt dan sterk gereduceerd (een derde van wat het normaal is). WIFI versterker van Ubiquity.

alleen DVS TV ontvanger ok

alleen WIFI - WIFI ok

alleen WIFI versterker + kable van secundaire uitgang WIFI versterker::Ā  TV signaal ok ontvanger - WIFI signaal matig

Ā 

Ā 


Waarschijnlijk gaat de wifi achteruit omdat de access point geen IGMP Snooping ondersteunt. Op deze manier wordt de wifi overladen met het signaal wat eigenlijk bedoeld is voor de tv. Hoe het precies in elkaar steekt vind ik lastig uit te leggen maar een switch zoals hier al eerder zou een veel beter alternatief zijn. Kort door de bocht is het een soort splitter, op technisch niveau gebeurd er echter veel meer. Zie dit filmpje als je daarin geĆÆnteresseerd bent.Ā 


Dank je wel.

ik heb er nu een IGMP switch tussen gezet. Signaal is inderdaad al beter. Ik denk dat ik mijn netwerk verder moet optimaliseren, want ik vind het WIFI signaal te zwak.

Ā 

Het lijktĀ  me dat de AP wellicht geupgrade moet worden. Ik ga dit checken. alsnog bedankt.

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā