Skip to main content

Wij hebben het pakket ontvangen en zelf aangesloten wat een ramp was het zeg...Je zit gewoon naar internet tv te kijken…

programmagids is een ramp je kan niet per zender kijken, het overschakelen is erg langzaam tot zeer langzaam. We hadden kpn aangevraagd en hadden oude systeem verwacht maar dit is echt niet te begrijpen..Wij bellen het oude systeem met het groene scherm is niet meer verkrijgbaar...Wij weten nu even niet naar welke provider we moeten.

 

Je zit gewoon naar google tv te kijken, het is echt geen kpn tv meer. Ik weet zeker dat dit een ramp voor kpn gaat worden.. dit is tv kijken voor ver gevorderen dit computer ervaring hebben.

Ik lees net dat er een update is, dit het zappen doet versnellen..hoe is de ervaring na de update?

 


Wij bellen het oude systeem met het groene scherm is niet meer verkrijgbaar...Wij weten nu even niet naar welke provider we moeten.

Ik hoop oprecht dat KPN hier een oplossing voor weet te bedenken.

Wanneer heb je dat KPN abonnement besteld?


@wjb@Woumar ,

Je zou toch 14 dagen bedenktijd moeten hebben als je van itv naar TV+ gaat?Of ben je geheel nieuwe klant @Woumar ?

Ik hoop ook dat KPN gewoon de keuze gaat bieden tussen iTV en TV+, voor velen is het eerste gewoonweg prettiger!


Je zou toch 14 dagen bedenktijd moeten hebben als je van itv naar TV+ gaat?

Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn. Bij KPN is er eigenlijk nooit een weg terug.


@wjb ,

Apart.Maar geen idee hoe dat juridisch zit.


@wjb,

Apart.Maar geen idee hoe dat juridisch zit.

In die eerste 14 dagen mag u opzeggen. Dat is precies zo zoals het juridisch moet. Maar daarmee is KPN niet verplicht om u terug te laten gaan naar het oude systeem. Als u opzegt bent u gewoon geen klant meer. Ik denk dat daar juridisch geen spelt tussen te krijgen is.


Apart.Maar geen idee hoe dat juridisch zit.

Ik denk dat ze daar wel mee weg komen. Je kunt het nieuwe abonnement immers binnen de opzegtermijn kostenloos beëindigen en dat is wat de wet voorschrijft, niet dat het voorafgaande contract hersteld moet worden.


Ik heb de TV+ box al maanden. En ik snap eigenlijk niet waar u het over heeft. Hier werkt het gewoon prima. 

Mijn moeder van 70+ gebruikt hem ook. Die heeft al een paar keer gezegd dat ze niet terug wil naar de oude ontvanger. Met andere woorden: ik moet regelen dat die blijft 😁


U kunt trouwens naar Budget Internet. Dan krijgt u de "oude" KPN ontvangers weer. Niet de VIP 5202 denk ik. Maar de HD ontvanger.


Ik heb de TV+ box al maanden. En ik snap eigenlijk niet waar u het over heeft. Hier werkt het gewoon prima. 

Bij mij ook. Snap niets van het verhaal. 


Ik heb de TV+ box al maanden. En ik snap eigenlijk niet waar u het over heeft. Hier werkt het gewoon prima. 

Dat maakt natuurlijk uit per persoon.De een vind het ene prettiger en de ander de ander.

U kunt trouwens naar Budget Internet. Dan krijgt u de "oude" KPN ontvangers weer. Niet de VIP 5202 denk ik. Maar de HD ontvanger.

Dat heeft natuurlijk ook wel andere nadelen.Als ik het zo lees krijg je dan V10A+VIP2952 dus qua apparatuur wel prima.


Kun je die TV+ gebruiken zonder account  bij Google?


@EAZ1964 ja hoor heb ik ook niet gedaan. 


---

Je zit gewoon naar google tv te kijken, het is echt geen kpn tv meer.

---

Wat bedoel je hiermee? Vind je het beeld van TV+ niet goed of ben je niet tevreden over de interface?


Kun je die TV+ gebruiken zonder account  bij Google?

De vraag is dan wat de meerwaarde is van die TV+ Box immers zonder google account betekent geen apps anders dan de TV+ app (Android tV launcher).

Wat is overigens jouw bezwaar tegen een Google account?


Ach dat is een langzaam doorontwikkelde aversie tegen alle reclame en dataverzameling door Google. De kort-cyclische ondersteuning van android, en de dwang om dan weer wat nieuws te kopen staat me ook tegen.

Ik probeer het nu zoveel mogelijk buiten de deur te houden, en dat lukt prima. Zou het verwonderlijk vinden als KPN een device levert dat beperkt is in functionaliteit als je geen Google account hebt.


Ouderwets zappen past hier thuis echt niet meer,. .. Het is een gewenning om Google tv (mét een KPN-jas) te leren begrijpen, gevoelsmatig moet je er mee leren omgaan. Het bedienen is net even anders. Maar hoe fijn is het om alles op één plek te kunnen bedienen zonder geswitch van inputkanalen, toverkunsten met je afstands of andere capriolen om beeld te kunnen krijgen. 

 


Ach dat is een langzaam doorontwikkelde aversie tegen alle reclame en dataverzameling door Google. De kort-cyclische ondersteuning van android, en de dwang om dan weer wat nieuws te kopen staat me ook tegen.

Ik probeer het nu zoveel mogelijk buiten de deur te houden, en dat lukt prima. Zou het verwonderlijk vinden als KPN een device levert dat beperkt is in functionaliteit als je geen Google account hebt.

Ik heb een apart Google account voor mijn Android TV en Google TV devices en ik heb nog nergens aan gemerkt dat Google het gebruik van die apparaten aan mij als persoon heeft kunnen koppelen.

Weet je overigens dat de "gewone" TV ontvangers van KPN regelmatig de DNS server van Google raadplegen? 

Ik leid DNS requests richting Google om naar de DNS forwarder op mijn eigen router die vervolgens doorzet naar de DNS servers van Cloudflare.


Heeft iemand hoe de zappsnelheid is?


Beste @Woumar er zijn meerdere signalen over dat het wat langzaam is, maar een herstart van de box zou dan moeten helpen. Ik begrijp dat dit niet het geval is bij jou? In de meeste gevallen gaat het bedienen inderdaad gewoon goed. Heb jij 'm bekabeld of draadloos aangesloten en welk modem gebruik je? Ik verwijs ook even naar het aansluitbeleid. En wat ervaar je precies? Merk je dit als je met de p+/p- toetsen doet? Of druk je op het zendernummer? En hoeveel seconden duurt het voordat je op de gekozen zender komt?