Skip to main content

Goedemorgen,

 

Met het risico dat deze vraag al eerder gesteld is (ik zie door de bomen het bos niet meer op zowel de website als dit forum): binnenkort komt er een monteur om glasvezel aan te sluiten. Bij onze TV ligt er nu een coax (we stappen over van Ziggo) en een ‘ouderwetse’ telefoonkabelaansluiting (deze komt nu nog uit op het modem van Ziggo).

Is dit voldoende voor de KPN-monteur om de TV aan te leggen (dus: kan deze telefoonkabel gebruikt worden hiervoor?) Coax kan alleen via MOCA lees ik al.

Als dit niet kan: kan de KPN-monteur een UTP-kabel trekken tussen TV en meterkast via bestaande kabelgoot (bijvoorbeeld in plaats van de ouderwetse TV-kabel) en heeft hij/zij dan voldoende lange kabel bij zich? Of moet ik dit zelf regelen vóór hij langskomt?

Alvast dank, groeten!

Goedemorgen,

 

Wij zijn een paar dagen geleden ook van Ziggo naar KPN over gestapt.

Bij Ziggo hadden we een CI+ module zodat er geen decoder nodig hadden voor de tv in de woonkamer. Op de eerste verdieping hebben we gebruik gemaakt van de Ziggo Go tv app, dus hadden we ook daar geen kabels nodig.

Nu bij KPN hadden we een aantal opties:

-nieuwe utp kabel trekken door de Coax leiding.  Telefoonkabel gaat niet werken, het moet UTP zijn.

-zowel beneden als boven alleen de tv app gebruiken 

-powerline adapters (internet door stroom netwerk)

-gebruik maken van het SuperWifi punt, deze dicht bij de tv zetten en dan een Utp kabel van het SuperWifi punt naar de decoder.

 

De laatste optie wordt niet actief door KPN ondersteund, maar werd wel aangeraden door de monteur die het glasvezel kwam installeren. Mooi bijkomend voordeel is dat we de SuperWifi punten direct met korting bij de monteur konden kopen.

 

Inmiddels hebben we de tv aangesloten op het SuperWifi punt die dicht bij de tv in de woonkamer staat. Dit werkt prima! Nadeel is dat we toch weer een extra afstandsbediening nodig hebben om de decoder mee te bedienen. Nou ja, we kijken het voorlopig even aan en hebben tenslotte toch 12 maanden gratis tv.

 

 

 

 


Hoi @EldeW. Welkom op het KPN Forum! Wat goed dat je deze vraag hier stelt. De beste optie is om jouw Experiabox (modem) en TV-ontvanger met een netwerkkabel te verbinden met elkaar. Een telefoonkabel is niet voldoende. In het topic “Wat doet de installatiemonteur” lees je wat een KPN installatiemonteur precies doet. 


@Vikash Als je naar dat topic verwijst is het wellicht verstandig om toe te lichten dat de eerste monteur bij glasvezel gratis is en geen 75 euro kost. Dat komt onvoldoende naar voren in de eerste uitgebreide post van dat topic.

Voordat @EldeW nu denkt dat dit al 75 euro kost...


@Vikash Als je naar dat topic verwijst is het wellicht verstandig om toe te lichten dat de eerste monteur bij glasvezel gratis is en geen 75 euro kost.

@Ward_ Je hebt helemaal gelijk, dat had ik er even bij moeten vermelden. 


Dank voor de reacties! Dat topic van wat de monteur doet verheldert ook veel!