Skip to main content

Sinds eergisteren 28 maart steeds foutcodes bij de normale zenders. Doorlopen (meerdere malen) van internetoplossingen  geven geen resultaat. Ook de radiozenders zijn niet te gebruiken

Alleen tv kijken via HD glas is mogelijk.

Graag uw oplossing want wat er nu mogelijk is is wel een schrale manier van kijken .

we maken gebruik van de Experiabox v10 en hebben glasvezel 

met vriendelijke groet

Jan de Beer

Hallo @Beer46 welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Heb je een koper- of een glas-verbinding?

 


Krijg nou tandjes! 🤓

Je bent ineens nummer 2…

Toevallig ook een Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260 ?

Hier nog een

 


Sinds eergisteren 28 maart steeds foutcodes bij de normale zenders. Doorlopen (meerdere malen) van internetoplossingen  geven geen resultaat. Ook de radiozenders zijn niet te gebruiken

Alleen tv kijken via HD glas is mogelijk.

Graag uw oplossing want wat er nu mogelijk is is wel een schrale manier van kijken .

we maken gebruik van de Experiabox v10 en hebben glasvezel 

met vriendelijke groet

Jan de Beer

Zojuist na snel contact met een vriendelijke servicedeskmedewerker (mevrouw Ans) is het probleem opgelost.

De oplossing bleek te liggen in het losmaken van de stroom op het kastje van de glasvezelkabel (NT). Even wachten en weer aansluiten.

Idee: dit ook vermelden bij de internetoplossingen?

mvg 

Jan de Beer


Hallo @Beer46 welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Heb je een koper- of een glas-verbinding?

 

Beste JanD.

dank voor je meedenken maar het probleem is al opgelost door de stroomkabel van het glasvezelnetwerk uit het kastje te halen en dan weer erin te stoppen (was een idee van een vriendelijke servicedeskmedewerker)

mvg Jan de Beer


Krijg nou tandjes! 🤓

Je bent ineens nummer 2…

Toevallig ook een Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260 ?

Hier nog een

 

Beste PeterG.

dank voor het meedenken maar het probleem is opgelost dankzij een vriendelijke servicedeskmedewerker. Stroom van het glasvezelkastje halen en dan weer aansluiten.

mvg 

Jan de Beer

 

 


Sinds eergisteren 28 maart steeds foutcodes bij de normale zenders. Doorlopen (meerdere malen) van internetoplossingen  geven geen resultaat. Ook de radiozenders zijn niet te gebruiken

Alleen tv kijken via HD glas is mogelijk.

Graag uw oplossing want wat er nu mogelijk is is wel een schrale manier van kijken .

we maken gebruik van de Experiabox v10 en hebben glasvezel 

met vriendelijke groet

Jan de Beer

Zojuist na snel contact met een vriendelijke servicedeskmedewerker (mevrouw Ans) is het probleem opgelost.

De oplossing bleek te liggen in het losmaken van de stroom op het kastje van de glasvezelkabel. Even wachten en weer aansluiten.

Idee: dit ook vermelden bij de internetoplossingen?

mvg 

Jan de Beer

Wij waren dus die eerste melder. 

Poeh, dat is eng, we hebben al een weekend geheel zonder aansluiting gezeten omdat de aansluiting blijkbaar E-proms hadden die werden overschreven door de automatische reboot (update). 

Een monteur heeft dit vervangen. @Ik_Combineer denk jij dat dit nu kan?


De oplossing bleek te liggen in het losmaken van de stroom op het kastje van de glasvezelkabel. Even wachten en weer aansluiten.

👍

Echt de NT aan de muur? Of het modem? @Beer46 .


Poeh, dat is eng, we hebben al een weekend geheel zonder aansluiting gezeten omdat de aansluiting blijkbaar E-proms hadden die werden overschreven door de automatische reboot (update). 

Heb jij dan toevallig een XGS-PON glasvezelaansluiting?

Die was inderdaad gevoelig voor een powercycle en kon dan soms niet meer aangezet worden.

Dit is, als het goed is, enige tijd terug met een firmware update verholpen.


@wjb ik had gehoopt dat jij eerder had gereageerd op mijn vraag. Want ik verwachtte dat jij wel zou weten hoe het komt dat het nu blijkbaar in de data die over de glasvezel gaat kan liggen. Voor mij is het gewoon een standaard stream. Maar misschien een andere server met een ander formatering. Behalve direct kijken naar niet HD-glad uitzendingen (ook  SD dus) werkt echt alles.  

Maar goed, ik dacht ook dat het probleem met de verkeerde reboot van de XGS-PON aansluiting  verholpen was door de monteur (die heeft een vervangende geplaatst). Maar we hebben nog wel even tijd. 

We kijken toch meestal via terugkijken, zelfs de VRT dus dat heb ik op terugkijken gezet voor de ronde van vlaanderen. 

Maar door mijn vroegere professie kan ik weinig met: “als het goed is”. Hoewel ik dat uit de mond van iemand als @Ik_Combineer met wat hij heeft verteld over zijn status (functioneren) binnen KPN wel vertrouw.  


De oplossing bleek te liggen in het losmaken van de stroom op het kastje van de glasvezelkabel. Even wachten en weer aansluiten.

👍

Echt de NT aan de muur? Of het modem? @Beer46 .

Het kastje aan de muur (of dit NT is weet ik niet) het modem uitzetten was een van de internetoplossingen.


Poeh, dat is eng, we hebben al een weekend geheel zonder aansluiting gezeten omdat de aansluiting blijkbaar E-proms hadden die werden overschreven door de automatische reboot (update). 

Heb jij dan toevallig een XGS-PON glasvezelaansluiting?

Die was inderdaad gevoelig voor een powercycle en kon dan soms niet meer aangezet worden.

Dit is, als het goed is, enige tijd terug met een firmware update verholpen.

Dit is niet verholpen bij ONT's die voor januari 2023 zijn geplaatst helaas. Kom ze nog dagelijks tegen met kapotte WAN poorten helaas.


 

Maar door mijn vroegere professie kan ik weinig met: “als het goed is”. Hoewel ik dat uit de mond van iemand als @Ik_Combineer met wat hij heeft verteld over zijn status (functioneren) binnen KPN wel vertrouw.  

Ik snap echt niet wat je hiermee bedoeld sorry 😳


 

Maar door mijn vroegere professie kan ik weinig met: “als het goed is”. Hoewel ik dat uit de mond van iemand als @Ik_Combineer met wat hij heeft verteld over zijn status (functioneren) binnen KPN wel vertrouw.  

Ik snap echt niet wat je hiermee bedoeld sorry 😳

Je hebt het antwoord waar ik om vroeg, al gegeven. Mijn vraag aan jou stond al eerder maar daar kwamen nogal wat reacties op (plus nog wat). Een van die reacties was dat “als het goed is” het was verholpen. Ik heb veel vertrouwen in bijna alle KPN monteurs, dus ik neem aan dat degene die bij ons de juiste heeft teruggeplaatst het goed is. Maar ik vertrouwde er minder op dat het via een firmware update was gedaan. Zover ik weet kan dat helemaal niet. (Ik weet hoe het wel moet). Daarom had ik de vraag aan jou gesteld maar die heb je niet gezien.

Nu dus maar over het weekend heen tillen en maandag de helpdesk laten bellen wat hun acties zijn als het toch fout gaat. In ieder geval weer bedankt voor je reactie. 😍

Ik snap er overigens niets van hoe een bewaarde stream van de server probleemloos wordt gepresenteerd en een die in real time wordt gepresenteerd niet. 


Ik snap er overigens niets van hoe een bewaarde stream van de server probleemloos wordt gepresenteerd en een die in real time wordt gepresenteerd niet.

Dat zal zitten in het verschil tussen multicast (=live) en unicast (al het andere).

Live streams worden anders aangeboden op de ontvangers van kpn.