Skip to main content

Ook wij lopen de foutcode STB-NMC-400 regelmatig tegen het lijf. Elke keer bij het klantencontact krijgen we de standaard  antwoorden 10 seconde de tv box en de Experia box van de spanning halen. Met als resultaat dat het probleem even weg blijft om daarna weer te verschijnen. Het binnen netwerk is aangelegd destijds door de KPN . We betalen maandelijks een fors bedrag van €78,95.  Hiervoor verlangen we daarvoor kwaliteit van de verbinding. Dit levert  de KPN niet. 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hier helaas ook sinds een geruime tijd problemen met dezelfde foutcode. Alleen de tv boven heeft hier last van. Aan de internetverbinding ligt het niet; heb deze meerdere malen getest.


Hoe is de TV boven aangesloten op de Experia/KPN Box?

Rechtstreeks of via een switch en/of "draadloze" verbindingsset?


Ook wij lopen de foutcode STB-NMC-400 regelmatig tegen het lijf. Elke keer bij het klantencontact krijgen we de standaard  antwoorden 10 seconde de tv box en de Experia box van de spanning halen. Met als resultaat dat het probleem even weg blijft om daarna weer te verschijnen. Het binnen netwerk is aangelegd destijds door de KPN . We betalen maandelijks een fors bedrag van €78,95.  Hiervoor verlangen we daarvoor kwaliteit van de verbinding. Dit levert  de KPN niet. 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

 

Deze foutcode betekend dat de KPN tv decoder geen verbinding kan maken.

Dit gebeurd meestal met DVS (draadloze netwerk verbinder).

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Weke Experiabox heeft u?

Hoe is de KPN tv decoder met de Experiabox verbonden?

 

Internet kan inderdaad goed werken.

TV gaat via IPTV (zie hier)

 

Daarom moet je via een switch ook IGMP snooping hebben. 😉

 

10 seconde de KPN tv decoder van de spanning (in de volksmond stroom) afhalen is wel heel erg kort.

Ik adviseer 1 minuut of nog liever 2 minuten (langer hoeft niet).

 

€ 78,95 is een aardig bedrag.

Mag ik vragen wat u voor dit bedrag heeft?


Hi @Dicksig! Ik snap dat regelmatig zo'n foutmelding niet prettig kijkt. Er staan een paar goede tips en vragen in dit topic. Kan je hier laten weten of die voor je geholpen hebben?