Skip to main content

Wij willen graag interactieve tv in het buitengebied. Interactieve tv is volgens ons prima mogelijk via het 4g modem. Streamen gaat perfect, Netflix streamen gaat ook prima zonder haperingen, maar volgens KPN kan het niet omdat er maar 6 MB snelheid onze woning binnenkomt. Digitenne is te storingsgevoelig en uit de tijd. Al onze buren hebben wel interactieve tv en die hebben dezelfde slechte snelheid van 6 MB die de woning in komt. Zijn we nu verplicht om over te stappen ? Of is KPN inmiddels al bezig een oplossing te vinden om klanten in het buitengebied ook te voorzien van interactieve tv ? 

@Frans1968 helaas zal je een internetsnelheid van 12 Mbps moeten hebben om ITV te kunnen bestellen. KPN kijkt inderdaad naar je internetsnelheid via de kabel en houdt geen rekening met je 4G modem. Wanneer je buren hun abonnement opzeggen en dan weer opnieuw ITV willen krijgen zij het ook niet meer. Hopelijk wordt er glasvezel bij jullie in het buitengebied aangelegd en kan je overstappen. 


Interactieve tv van KPN werkt alleen via de kabel. Niet via 4G. Een provider op glasvezel of Ziggo op de coax kabel zal voor u echt de enige mogelijkheid zijn om interactieve tv te krijgen.


Er is toch ook een streaming abonnement ? Streamen gaat prima via het 4 g modem.


Er is toch ook een streaming abonnement ? Streamen gaat prima via het 4 g modem.

Niet bij KPN. Maar u kunt NLziet nemen.

https://www.nlziet.nl/nl/


En toch begrijp ik het niet. NL ziet streamen kan wel, maar kpn streamen in het streaming pakket kan niet ? Streamen is toch streamen ? Misschien simpel gedacht, maar ik zie het probleem echt niet.  


Het kan wel. Sterker nog: iemand die interactieve tv van KPN afneemt krijgt het er gratis bij. Maar KPN bied het gewoon niet aan als apart product. Zo simpel is dat.

T-Mobile wel volgens mij. Maar KPN doet dat niet.


Bedankt voor je antwoord 👍


Dan houden we toch maar Digitenne voor de tv, want internet via het 4g modem om thuis te kunnen werken werkt prima en willen we niet kwijt. Dan maar hopen dat er op termijn een betere oplossing komt voor interactieve tv in ons buitengebied.