Skip to main content
KPN verhoogt per 1 mei 2019 de internetsnelheid van mijn 4K abonnement van 150/15 Mbit/s naar maximaal 200/20 Mbit/s. Ik heb nu de optie Sneller Internet van 200/200 Mbit/s aan staan. Ik wil deze optie ivm de snelheidsverhoging uitzetten en dus naar 200/20 mbit met de daarbij behorenbde lagere prijs. Dat kan via MijnKPN mailt KPN mij. Maar als daarin inlog zijn deze opties nog niet toegevoegd aan mij keuze menu. Hoe verander ik dit nu?
@Printkop, je hebt deze optie aangezet toen die tijd, deze zou je ook uit moeten kunnen zetten. Dan ga je weer terug naar 150, of misschien wel niet. Ik heb 4K, en ik heb al een tijdje 200 Mbit/s. Zonder dat ik ervoor meer moet betalen. 😉
Goedemiddag @Printkop, Goed dat je jouw vraag op het forum stelt. Je kunt de snelheid 200/200 uitzetten, maar niet omzetten naar 200/20. Dit kan niet, omdat je gebruik maakt van een glasvezel verbinding. Op andere verbinding kun je gebruik maken van 200/20 tegen dezelfde prijs als jouw 200/200 snelheid. Ze kosten namelijk allebei € 8,99. Als de mogelijkheid er wel zou zijn, bespaar je dus niets. Ik zie dat je €4,00 korting op de extra snelheid ontvangt. Wanneer we 200/200 Mbit/s uitzetten ga je terug naar 150/15 en bespaar je €4,99 per maand.


Wanneer we 200/200 Mbit/s uitzetten ga je terug naar 150/15 en bespaar je €4,99 per maand.

Nee, TS zal met zijn 4K abonnement dan terug gaan naar 200/20 met een besparing van €4,99 per maand.

In de praktijk zal de upload snelheid waarschijnlijk nog wat hoger liggen dan die 20Mbps.



Misschien wordt het tijd dat KPN ook haar sites up-to-date houdt en bij Internet en TV 4K gaat vermelden dat standaard het abonnement een maximale snelheid van 200/20Mbps heeft i.p.v. 150/15Mbps.




Dank Marina, maar waarom sturen jullie me dan op 23 april j.l. een mailtje met daarin onder meer de volgende tekst, die daarmee toch in tegen spraak is? |



"Verhoging van de internetsnelheid van uw abonnement

Wij verhogen per 1 mei 2019 de internetsnelheid van uw abonnement van 150/15 Mbit/s naar maximaal 200/20 Mbit/s. U hebt nu de optie Sneller Internet van 200/200 Mbit/s aan staan. Wilt u deze optie door de snelheidsverhoging uitzetten en daarmee kosten besparen? Dat kan via MijnKPN. Houdt er rekening mee dat uw uploadsnelheid dan wordt verlaagd naar 20 Mbit/s."
@Marina_ het klopt niet ik heb al een tijdje 200/20 op me BVDSL. En net wat @wjb zegt: KPN moet zijn website aanpassen! Want daar staat nog steeds 150/15 voor een 4K abonnement. 😉


Precies. En ook het keuzemenu "extra opties wijzigen en toevoegen" in Mijn KPN dient aan de stand van vandaag aangepast te worden. Zodat ik de aangekondigde wijzigingen ook daadwerkelijk door kan voeren.
Je kunt ook nu al rustig kiezen voor 150/15Mbps want daarbij zal je 200/20Mbps geleverd gaan krijgen.
Precies. En ook het keuzemenu "extra opties wijzigen en toevoegen" in Mijn KPN dient aan de stand van vandaag aangepast te worden. Zodat ik de aangekondigde wijzigingen ook daadwerkelijk door kan voeren.

Je hebt helemaal gelijk @Printkop, ook dat moet KPN per direct veranderen:





Als een klant vandaag zo’n 4K abonnement afsluit dan krijgen ze verkeerde informatie. Vooral als ze die 200 Mbit/s voor € 8,99 per maand zien, en dat hoeven ze niet te betalen! Dus @Marina_ werk aan de winkel voor die desbetreffende afdeling die hierover gaat binnen KPN.
Goedemorgen @Printkop, Ook mij was het even onduidelijk hoe het zat, daarom heb ik het even nagevraagd bij één van mijn collega's. Wanneer je de snelheidsverhoging van 200/200 uitzet kom je uit op 200/20. Dit kun je doen via MijnKPN, als dit niet lukt kan ik het alsnog voor je in orde maken.


@Marina_ Als je dat voor me in orde kunt maken dan graag. In het menu van mijn KPN zie ik die optie niet. Zie de screendump hier onder. Ik wil dus graag van 200/200 naar 200/20 zodat de maandelijkse toeslag van 4,99 euro (na korting) vervalt. Voor de rest blijft alles hetzelfde. Alvast dank.


@Printkop, Je kunt de optie Geen snelheidsverhoging kiezen. 200/20 Mbit/s is sinds 1 mei de snelheid die bij het 4K abonnement hoort.
@Printkop, Je snelheid is inmiddels aangepast zie ik. Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het vooral weten!
@Marina_ klopt, ik kan ook niet meer voor die € 8,99 per maand voor 200 Mbit/s ook niet meer aanvragen. Want ik heb 200 Mbit/s, dus dat is bijgewerkt. Maar de snelheid wat nu wordt aangegeven klopt niet: 150/15, dat moet 200/20 zijn:







Ook op de website nog steeds de foute informatie: (4K-pakket)





En op deze link ook: (4K-pakket)



Wordt dit nog eens zo spoedig mogelijk bijgewerkt? 🤔

Reageer