Skip to main content

Ik heb een wijziging van mijn televisie abonnement aangevraagd naar een abonnement met 4k. De afspraak met de monteur is afgezegd ivm corona. Ik heb echter wel de nieuwe decoders al ontvangen. Kan in deze zelf al installeren? 

Hoi @Tinus234 ,

Als het alleen om een andere ontvanger gaat, dan kun je dat zelf ook doen. Dan ga ik er vanuit dat je nu ook al interactieve TV kijkt via KPN. 

Dan lijkt het mijn gewoon een kwestie van de oude ontvanger afkoppelen en de nieuwe ontvanger aansluiten. Let er wel op dat je waarschijnlijk de meegeleverde HDMI-kabel moet gebruiken.  

Op deze pagina wordt stap-voor-stap uitgelegd hoe je de 4K-ontvanger kunt aansluiten :

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/interactieve-tv/4k-uhd-tv-ontvanger/topic/installeren/tv-ontvanger-installeren/1

Er is ook nog een instructievideo beschikbaar : 

https://www.kpn.com/televisie/installeren.htm

Hiermee kun je in ieder geval weer naar de normale zenders kijken. Een monteur gaat te zijner tijd dan de aansluiting verder optimaliseren.  


Heb ik gedaan, maar toen kreeg ik de melding dat er al genoeg decoders geactiveerd waren op dit abonnement (oid)..


OK, dan vraag ik hierbij hulp van @PeterG . 

Want ik weet niet of een moderator jouw oude ontvanger kan verwijderen uit jouw abonnement of dat je dat zelf kunt doen. 

PeterG weet dat ongetwijfeld wel.


Daarvoor kun je het snelst de klantenservice bellen (0800 - 0402, gratis) bellen. Houd wel de s/n van de oude ontvangers bij de hand. Leg uit wat er aan de hand is en dan kunnen zij de huidige registraties ongedaan maken. Vergeet niet t.z.t. de oude ontvangers naar KPN terug te sturen.


Is het al gelukt om niet meer gebruikte ontvangers uit het abonnement te laten verwijderen a.d.h.v. de serienummers?


Nog niet, heb nog niet gebeld


Het is inmiddels gelukt! Dank voor de hulp! 


Graag gedaan.:thumbsup_tone3: Hoe bevalt het beeld van de 4K-zenders? 

 


Graag gedaan.:thumbsup_tone3: Hoe bevalt het beeld van de 4K-zenders? 

 

Denk niet dat TS daar antwoord op gaan geven, volgens mij wordt de order on hold gezet en zo wordt ook het 4k pakket niet geactiveerd.  Hiervoor is een volledige afronding van de order voor nodig. ;) 


Moet nog een aanpassing door een monteur gedaan worden, denk voor voldoende bandbreedte?

 


@Tinus234 
Klopt, ik weet niet of je koper of glasvezel hebt, maar gezien jouw bericht zal een handeling nodig zijn door een monteur om de gewenste snelheid door te voeren. Daar komen monteurs nu niet voor en daarom zal je 4k pakket on hold blijven staan. Je kunt wel je normale zenders kijken, maar nog niet naar het 4k pakket 😉. Zodra de monteur de order heeft afgerond zou ook je 4K abonnement geactiveerd worden.


Ik wacht rustig af!


@Tinus234 

Is het installeren verder gelukt? Heb je al wel de normale zenders? 

 


Ja, dat is gelukt


Reageer