Skip to main content
Jullie hebben ons dus verrast met enkele nieuwe zenders. Nu kan ik mij voorstellen dat als consequentie wijzigingen in de zenderindeling moeten plaatsvinden. Maar kunt u mij de logica uitleggen (als die er is?) waarom KPN de klant dan altijd even moet pesten door BBC-World (op 40) te scheiden van de overige nieuwskanalen: CNN, Al Jazeera en Euronews, die nu naar de 60 serie zijn verhuisd! Het was nu juist zo handig met zappen dat deze zenders vanaf kanaal 39 bij elkaar zaten.

Dus mijn dringende vraag: verhuis BBC World en NOP nieuws (43) ook naar de 60 serie, want er is daar de ruimte voor! Dan worden jullie weer een beetje klantvriendelijker. Want daar ontbreekt het nog wel eens aan bij de KPN. Zo neem ik het jullie nog steeds kwalijk dat jullie niet meer ALLE regiozenders aan iedereen doorgeven. Zonder ook maar iets via enquete bijvoorbeeld aan de klanten vragen.

Graag een reactie en deze klacht graag naar de baas doorzenden.

Dank en groet,



Dick Manten

Amsterdam
Precies. Heb al voorgesteld om BBC World te verplaatsen naar 64 om ze weer bij elkaar te krijgen. Heb ik nog geen reactie op gekregen.



NPO Nieuws is nogal karig. Is eigenlijk ook gewoon via NPO 1 te zien.
NPO Nieuws is ook de nieuwszender van de NPO, zij het met herhalingen van de Journaals.



Dick Manten
Precies. Die kan ik zelf ook herhalen via de groene knop in de Gids bij NPO 1, 2 en 3. Dan ook nog HD.

Knap overbodig kanaal in mijn ogen dat NPO Nieuws.



Wel nuttig via internet, want is wereldwijd beschikbaar heb ik begrepen.
Wat nog beter is, BBC News daarheen te verplaatsen.

Ik mag graag op BBC News zien en dat is toch een geheel andere zender dan BBC World.

Dus ben ik verplicht om het via de satelliet te zien, omdat KPN hem niet doorgeeft.
Hi Dick en de rest,



Zover ik weet wordt de indeling bepaald op basis van categorie. Nederlandstalig, Engelstalig, Duitstalig etc en daarna nog de losse zenderpakketten zoals dit ook in het overzicht wordt weergegeven. Over de volgorde van de zenders binnen die categorieën kan je altijd nog een discussie voeren, zo zullen er vast ook andere klanten zijn die weer een andere volgorde fijner vinden. Ik zet dit op de wenslijst voor ideeën en voorstellen, er zijn echter een aantal dingen die meer prioriteit krijgen, in ieder geval op de korte termijn. Je kunt nog wel een persoonlijke zenderlijst aanmaken om de zenders die je helemaal wilt vermijden weg te filteren, dan blijft er minder om doorheen te zappen.



Snap wel dat dit niet het antwoord is waarop je zit te wachten, meer opties zijn er echter niet.
Nee, dit is inderdaad niet het antwoord waarop ik zit te wachten. Als de indeling op basis van categorie wordt gedaan, dan is het juist op z'n plaats dat BBC World + NPO Nieuws ook in de 60-serie wordt gezet. Zo zou de KPN bij herindelingen en zenderwijzigingen redeneren vanuit het klantengedrag en niet, zoals ze zo vaak doen, vanuit puur eigen bedrijfswil!