Skip to main content

Ik heb thuis 38 Mb ontvangst in de meterkast voor internet, TV en telefonie.

Ik heb twee interactieve ontvangers aangesloten, die volgens KPN 8 Mb per stuk reserveren van mijn 38 Mb.

Ik wil graag een derde interactieve TV aansluiten met de basis kanalen. Dit kan niet volgens KPN omdat ik dan teveel Mb reserveert van mijn 38 Mb en mijn internet beperkt kan worden.

Als alternatief is een Digitenne aangeboden, maar omdat de afstand tot de zendmast 31 km. is, is er geen ontvangst mogelijk.

Volgens KPN heb ik geen recht op een WiFi versterker bij binnenkomst, omdat de ontvangst meer is dan 30 Mb.

Heeft er iemand een tip hoe ik toch ontvangst kan krijgen (anders dan naar een andere provider te gaan)?

 

Hallo @TonnieV ,

In welke plaats woon jij?

Want mogelijk is Digitenne toch een optie. Ik woon ongeveer 35 km van de zendmast af, maar met een buitenantenne kun je dan gewoon ontvangst krijgen.


In Zeeuws-Vlaanderen. Ik heb het opgezocht op internet en dit forum en zag dat anderen hetzelfde probleem hadden in deze regio. Daarnaast geeft Digitenne.nl ook aan dat hier geen ontvangst is. Is een beetje knullig dat er wel geadverteerd wordt door KPN met bereik in heel Nederland?


In Zeeuws Vlaanderen zal het inderdaad niet makkelijk gaan. Maar als je een antenne bovenop jouw dak kunt plaatsen, dan zou het wellicht kunnen lukken. De zendmast staat in Goes.


Bedankt voor de hint, maar ik ga geen antenne op mijn dak zeten. Gaan we 30 jaar terug in de tijd. Het beste zou zijn als, KPN de snelheid verhoogde, zoals de c oncurrenten. 


Dan blijft er maar 1 optie over, een satelliet schotel.


Als alternatief is een Digitenne aangeboden, maar omdat de afstand tot de zendmast 31 km. is, is er geen ontvangst mogelijk.

Bij mijn moeder heb ik over dezelfde afstand nog prima ontvangst van Digitenne (80 % ). Wel met buitenantenne op ca. 8 meter hoogte. Waarom zou dat te ver zijn?

De postcode check voor Digitenne geeft, gek genoeg, aan wat er met de antenne binnen te verwachten is. Met buitenantenne werkt het in 99 % van het grondgebied van Nederland.

Ander alternatief: Chromecast op de 3de tv gebruiken. En dan casten met de KPN ITV app via phone/tablet of via je laptop met tv.kpn.com in Google Chrome.


Hoi @TonnieV,welkom op ons forum! Helaas kan ik weinig voor je betekenen in de upgrade van je lijn. We zijn druk bezig het netwerk overal sneller te maken maar dat kan ik helaas niet bespoedigen.
Op www.kpnnetwerk.nl kun je kijken wanneer er glasvezel komt op jouw adres.


Als het met digitenne niet wil kun je ook zoals @PeterG  noemt itvonline met een chromecast op je TV kijken of als je een Samsung/LG smart TV hebt onze KPN Smart TV app gebruiken. Deze beide opties hebben wel iets minder opties dan interactieve TV maar je betaalt er ook niets extra's voor.


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Thomas, bedankt. De antwoorden zijn niet wat ik zocht als oplossing. Ik ga op zoek naar alternatieven of moet wachten op een sneller KPN netwerk. Wat het meest interessant is. Jammer dat technologie aanpassingen niet altijd leid tot vooruitgang. Leven de coax kabel 🙄