Skip to main content

Goedemiddag, net een verhitte discussie achter de rug met een kpn medewerker,vorige week gebeld met KPN over 4 k kastje,werd mij gezegd dat deze opgestuurd ziu worden,is ook gebeurt,maar bleek hetzelfde HD kastje te zijn als die ik al heb,nog maar weer eens gebeld,uitgelegd,en ik zou teruggebled worden,helemaal niks meer gehoord.

Vandaag maar weer eens gebeld,nu werd mij uitgelegd dat ik voor 4 K een ander abo nodig heb wat maar leifst 17,50 duurder is,terwijl ik al meer dan 10 jaar klant ben met tv ,internet en 2 mobiele abo's

Omdat ik ooit door de kpn beslissing om Telfort op te heffen naar KPN moest verhuizen,moet het omgezet worden en mijn oude abo vervalt dan ,met de daarbij behorende kortingen,echt belachelijk dit,ook omdat de week ervoor een KPN medewerker dit mij zonder kosten heeft aangeboden,zelfs 2 medewerkers

Hoi, @Henk1004 , welkom op het forum.

Graag leg je je e.e.a. uit.

Eerst een vraag: waarom wil een 4k-kastje? Er zijn slechts 3 zenders in 4k, namelijk Xite, Love Nature en Insight. De overige zenders maakt in beeldkwaliteit niets uit t.o.v. de huidige ontvangers. En de blijven nog jaren in HD.

Verder is de toevoeging voor 4k (kastje en zenders) niet mogelijk met een oud abonnement. Zowel (ex)Telfort, dus nu TFT, als de kpn abonnementen Alles in 1 en “Internet+TV". Wil je een 4k ontvanger dan moet je net als langdurige kpn klanten naar een nieuw abonnement, die heten tegenwoordig Hussel. Als bestaande klant dien je dan ook het 4k zenderpakket erbij te nemen, anders houdt je alsnog alleen je HD ontvangers (milieu technisch verstandig van kpn).

De Telfort abonnementen waren inderdaad enkele euro's goedkoper dan de oude kpn abonnementen die ik hierboven noem. Dit kwam o.a. door het kleinere basispakket, 12 zenders minder, dan voor kpn klanten. KPN had het merk Telfort als budget in de markt staan. Voor jouw zal de prijsverhoging naar 4k (Hussel abonnement inclusief 4k pakket) dus hoger uitvallen dan voor kpn klanten die naar Hussel moeten. Of willen voor het 4k kastje.

Maar naar mijn mening hoef je het voor de zenders dus niet te doen. En in je nieuwe 4k smart-tv zitten uitstekende apps voor Netflix 4k, en Youtube 4k. Andere streamingdiensten als Disney+ 4k en HBO max 4k zijn op de kpn ontvanger niet eens mogelijk. Wel op je smart-tv.


Goedemiddag, net een verhitte discussie achter de rug met een kpn medewerker,vorige week gebeld met KPN over 4 k kastje,werd mij gezegd dat deze opgestuurd ziu worden,is ook gebeurt,maar bleek hetzelfde HD kastje te zijn als die ik al heb,nog maar weer eens gebeld,uitgelegd,en ik zou teruggebled worden,helemaal niks meer gehoord.

Vandaag maar weer eens gebeld,nu werd mij uitgelegd dat ik voor 4 K een ander abo nodig heb wat maar leifst 17,50 duurder is,terwijl ik al meer dan 10 jaar klant ben met tv ,internet en 2 mobiele abo's

Omdat ik ooit door de kpn beslissing om Telfort op te heffen naar KPN moest verhuizen,moet het omgezet worden en mijn oude abo vervalt dan ,met de daarbij behorende kortingen,echt belachelijk dit,ook omdat de week ervoor een KPN medewerker dit mij zonder kosten heeft aangeboden,zelfs 2 medewerkers

 

Als u de nieuwe 4K KPN tv decoder wilt hebben (de Arris VIP 5202) moet u een 4K abonnement afnemen.

Dit kost € 2,50 per maand en daar krijgt u 3 4K zenders bij.

U moet wel het Hussel abonnement van KPN hebben.

 

Als u geen 4K kijkt, is het niet zinvol en kunt u gewoon de 2K (HD) KPN tv ontvangers gebruiken.

Het HD beeld is hetzelfde.

Voor Disney+, Netflix, etc. adviseer ik de app van de Smart tv te gebruiken, daar kunt u deze in 4K zien als u een 4K Smart tv hebt en bij Netflix het 4K abonnement afneemt (is bij Disney+ standaard).

 

P.S.

De Disney+ app zit zo wie zo niet op de KPN tv decoder (op geen enkele).

 

Welke KPN tv decoder heeft u momenteel? 


Hoi @PeterG je was me net voor. 

Grappig. 😉


Bedankt, ben er jnmiddels wel uit dat ik bij mijn huidige abo blijf,wat mij ook verbaasd is dat 2 van de 3 medewerkers niet eens weten hoe het in mekaar steekt....Triest