Skip to main content

Beste,

 

ik heb momenteel nog een oud KPN abonnement en wil dit eigenlijk graag zo laten lopen. Dat scheelt mij maandelijks behoorlijk wat geld.

Nu wil ik eigenlijk 2 nieuwe TV ontvangers kopen die op Bluetooth werken zodat ik ze uit het zicht kan zetten.

 

ik lees echter verschillende dingen, en vraag mij af of ik alle types gewoon kan gebruiken icm het huidige abonnement.

 


heeft iemand hier toevallig meer informatie over?

 

ik zou je zeer dankbaar zijn!

U kunt geen tv ontvangers kopen die dan ook gaan werken. Kpn geeft alleen tv ontvangers in bruikleen. Op marktplaats kopen bijvoorbeeld gaat niet werken. Welk ontvangers heeft u nu?


Je kan een Android box kopen en daarop kpn Tv app op installeren om Tv te kijken en alle andere apps die je maar wil erop zetten

Een als je het uit het zicht wilt houden neem een Android box met een Bluetooth afstandsbediening..

Ik heb mijn Nvidia shield box vervangen door een Formuler Z11 en qua kwaliteit vergelijken met de tv ontvanger van kpn Tv+ is beter in alle opzichten en dat terwijl via de kpn tv app word gekeken. 


KPN heeft 2 tv ontvangers met bluetooth. De Arris VIP 5202 (voor 4K pakket) en de Sagemcom DIW7022 (voor TV+).


Hallo @Apexje .

In de praktijk zul je over moeten stappen naar een ander pakket. Want je hebt het 4K-pakket nodig voor de Arris 4502.

Of je gaat over naar KPN TV+ , dan krijg je de nieuwste ontvanger. 

In beide situaties ga je het gratis ESPN-pakket kwijtraken. 

Je bent dan duurder uit. Een overstap lijkt dus niet gunstig, maar het is uiteindelijk aan jou. 

Wil je overstappen naar KPN TV+? Bel dan met 0800-0402

 

Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic: 

 

 


Jammer zeg. Ik dacht ontvangers gewoon te kunnen kopen en gebruiken. 
 

@Noordzee  als ik dat bij elkaar optel kom ik flink duurder uit en dan staat spotify er nog niet eens bij. Lijkt me inderdaad geen goede deal.

 

@Joep1965  ik heb nu HMB 2260 V2

 

@J.D.P dank voor je advies. Maar denk dat mijn kennis daarvoor ontoereikend is.


Dat wordt toch de ontvanger in het zicht 😢


@VwDt een dat 4K pakket kan ik niet activeren op mijn huidige abonnement als ik het goed heb.


Ik heb zelf 'gewoon' de Nokia streamingbox 8000 aangeschaft. Heeft Bluetooth afstandsbediening (met cijfertoetsen!) en verbinding kan via wifi. Onder andere de KPN ITV app erop downloaden. En je kunt bijna alles. Voor mij grootste bezwaar is dat opnames van bbc First niet via de app werken. 

De kpn radio kanalen ook niet maar er zijn veel radio apps te vinden met zenders wereldwijd. 

Door mij aanbevolen streaming apparaten:

Nokia streamingbox 8000 of 8010 inclusief Bluetooth afstandsbediening. 

Chromecast HD of 4k met Bluetooth afstandsbediening (zappertje) 

Ik vond de 8000 heel makkelijk in te stellen en na inloggen met je Google account is de KPN ITV app zo gedownload. Daarop inloggen met je itv abonnementsnummer en pin en gaan. 


@VwDt een dat 4K pakket kan ik niet activeren op mijn huidige abonnement als ik het goed heb.

Dat klopt, jouw Internet abonnement is daarvoor te oud en bij de overstap naar TV+ ben je inderdaad een stuk duurder uit.


Nog een extra tip @Apexje, je kunt ook onze iTV app gebruiken via een Chromecast bijvoorbeeld. 

De installatie is redelijk makkelijk. Als je hem bijvoorbeeld bij Coolblue koopt dan kan de verkoper je daar ook uitleggen hoe je dit installeert. 🙂
Mijn ervaring is dat het aardig makkelijk te installeren is. Zeker met alle informatie die online te vinden is! 

Mocht je toevallig een Smart TV hebben waar je apps op kunt installeren, dan kun je ook kijken of de Smart TV app van ons hier beschikbaar op is.