Skip to main content

Ik kijk graag naar natuurzenders, maar kanaal 86  Wild Earth geeft vaak fouten.

De pauzering kun je opheffen door op OK te drukken en dan Volgende zender. Even wachten en dan zit je op de volgende zender (87).

Kennelijk denkt de KPN dat ik aan het opnemen ben en deze fout zie ik regelmatig.
Af en toe heb je ook een netwerkprobleem. En dit is alleen bij zender 86 en dat duurt al vele maanden.

Heel irritant!

Kan de KPN dit eens repareren?

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt korigineel topic]

⬇️ ⬇️


@Aart5 

Nu werkt het goed gelukkig. Sinds vanmiddag 12:09 is deze storing weer verholpen. Overigens werkte ie via de app gelukkig wel goed. En ik heb 'm op mijn Samsung TV ook nog via de Samsung TV PLUS app.

Momenteel is het ook zender vd maand dus ook via kanaal 42 tot 31 mei.

Maar het is geen stabiele zender mbt deze storing.

@cornelis48  en ik  hadden dit al aangekaart in dit topic.


@Aart5

Nu werkt het goed gelukkig. Sinds vanmiddag 12:09 is deze storing weer verholpen. Overigens werkte ie via de app gelukkig wel goed. En ik heb 'm op mijn Samsung TV ook nog via de Samsung TV PLUS app.

Momenteel is het ook zender vd maand dus ook via kanaal 42 tot 31 mei.

Maar het is geen stabiele zender mbt deze storing.

@cornelis48  en ik  hadden dit al aangekaart in dit topic.

Niet helemaal. Deze storing komt namelijk heel regelmatig terug! De popup met de melding van een huidige opname die je kunt cancellen, komt het meeste voor. Maar ik had ook meldingen dat het netwerk problemen had. En dat allemaal op kanaal 86. Dus een instabiele zender, zoals je zelf aangeeft.

Ik kijk graag natuur zenders en 86 en 87 zijn heel fijn voor mij. Maar de veelvuldige problemen op 86 zijn helaas een grote irritatie.

Ik heb de KPN helpdesk benaderd en zij dienen een technisch probleemrapport in met de vraag om dit nu eens en voor altijd op te lossen. Ik weet niet of zij dat kunnen omdat het probleem ook bij een toeleverancier kan liggen.


Vandaag was het weer helemaal fout!

En een andere foutmelding (die ik ook eerder zag):

 "Verbinding met zender verbroken. Foutcode: STB-NMC-400

En daarna weer de standaard melding "Live TV pauzeren...enzovoort

En dat gaat al heel erg lang zo! En via de App kijken is geen optie: kijk graag naar grote TV scherm.


Hè verdorie! Inderdaad, @Aart5 

Op dit moment (deze maand) kun je ook afstemmen op het Zender vd maand kanaal 42 voor Wild Earth. Daar doet ie het wel.

Ik heb de app op tv en bovendien een Chromecast om van de telefoon te casten naar de tv. Ik heb graag 'wat’ achter de hand.

Ik ga dit even snel doorspelen naar de moderators.


Hè verdorie! Inderdaad, @Aart5 

Op dit moment (deze maand) kun je ook afstemmen op het Zender vd maand kanaal 42 voor Wild Earth. Daar doet ie het wel.

Ik heb de app op tv en bovendien een Chromecast om van de telefoon te casten naar de tv. Ik heb graag 'wat’ achter de hand.

Ik ga dit even snel doorspelen naar de moderators.

Vandaag doet Wild Earth op 86 het weer prima. De helpdeks heeft een intern reparatieverzoek ingediend, dat vertelden ze mij toen ik met de helpdesk chatte over dit probleem. Inderdaad op de Zender van de maand 42 werkte alles prima. De zender 86 zit in het pluspakket dus niet iedereen heeft last van de storing.

Dezelfde storing was er ook eerder, maar komt dan weer terug. Hopelijk is het nu definitief gerepareerd, anders zal ik weer reageren.

Werken met een App, met de Chromecast zou ik allemaal kunnen, maar ik kijk het gemakkelijkst op mijn TV.

Maar ik ben blij dat ik weer van de mooie natuurzenders 86 en 87 kan genieten!

 


Vandaag is zender Wild Earth op kanaal 86 weer fout met dezelfde foutmeldingen als eerder!

Kan KPN dit niet eens definitief repareren? Op de zender van de maand 42 gaat deze zender wel goed.  Heb al vaker de service desk gevraagd en dan is er een reparatie, maar na een paar dagen is het weer fout. Deze natuurzender zit in het pluspakket, dus dan krijg je minder klachten.


Dank je, @Aart5 .


Het gaat inderdaad niet helemaal lekker met Wild Earth de laatste tijd. We hebben het opnieuw doorgezet, @Aart5.


Het gaat inderdaad niet helemaal lekker met Wild Earth de laatste tijd. We hebben het opnieuw doorgezet, @Aart5.

Vandaag heb ik -net als de vorige keren- contact opgenomen met de KPN service desk.

Ook nu weer maken zij een intern "verzoek om reparatie” aan. Ik wacht even af.

Dat het ook goed kan blijkt uit "de zender van de maand” die zonder problemen deze maand de zender Wild Earth op 86 doorgeeft.


Ik kreeg een mail van KPN: "De door u gemelde storing is opgelost".
Inderdaad kan ik kanaal 86 weer kijken en zijn de foutmeldingen weg.
Heel fijn want ik kijk graag naar de natuurzenders (34, 86, 87).

Kanaal 86 Wild Earth heeft wel vaak artefacten in het beeld, maar dat is beter dan al die foutmeldingen.
Heeft het zin om die beeld artefacten te melden?


Heeft het zin om die beeld artefacten te melden?

Die zijn meestal al bij de bron, @Aart5 . Ik zie ze dan meestal ook via het kanaal op m'n Samsung tv via de app Samsung TV PLUS. Ze zenden live uit van uit de bush. Dat maakt de verbinding er niet beter op. Als het in een Repeat zit gaat er ook iets niet goed, maar dat hoeft ook niet de ontvangst bij kpn te zijn.

Het is wel een hele saaie zender. Slow tv in het quadraad. Maar dat is mijn mening.


Vandaag (28-5) is zender Wild Earth op kanaal 86 weer fout met dezelfde foutmeldingen als eerder!

Op de zender van de maand 42 gaat deze zender wel goed. Het is om moedeloos van te worden.

Heb weer eens contact gehad met de service desk via een code die ik op 24 mei kreeg met de melding "De door u gemelde storing is opgelost.” En zij gaan er weer achteraan.

Wel vertelde zij dat intern is vermeld dat er niets aan te doen is. Ja, dan kunnen ze deze zender beter van de lijst verwijderen want nu ergen de kijkers zich alleen. Deze zender zit in het pluspakket.

Waarom deze zender? Voor liefhebbers van natuurfilms zijn er drie leuke zenders: 34, 86 en 87.


Balen dit zeg.