Skip to main content

Hallo.

Gisteren zijn van het ene op het andere moment 80% van mijn opnames verdwenen. Het is niet een bepaalde zender, niet een bepaalde maand, niet alle zogenaamd mislukte opnames, maar schijnbaar volledig willekeurig. Gisteren de tv ontvanger een paar keer opnieuw opgestart. Stroom eraf gehaald en na een kwartier opnieuw opgestart. Geen effect. Vanochtend de tweede tuner opgestart (wordt meestal niet gebruikt). Deze laat in eerste instantie alle opnames zien. Ik zet de eerst ook aan, deze laat de resterende 20% zien. Ik loop terug naar de tweede tuner, daar ook 80% verdwenen maar met 4 minder opnames dan op de eerste tuner. Inmiddels zijn de 2 weer in sync.

Wat gaat hier mis?

De ontvangers terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt meestal wel. https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm welk type ontvanger heb je trouwens?


Zojuist een van de tuners teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Helaas zonder effect. Het type van beide is HMB2260.


Dat is vreemd en de ontvangers zijn met een kabel aan de experiabox verbonden of zit er iets tussen?


Er zit niets tussen. Rechtstreeks aangesloten op de Experiabox.


Hoi @janss129, welkom hier. 

Zo ineens zijn er dus veel opnames verdwenen. Niet zo fijn. Het zijn ook niet toevallig opnames van zenders uit een zenderpakket die je hebt opgezegd? Ook niet iemand anders heeft ze verwijderd? Of via ITV Online? 

Zou je ook vast voor de zekerheid jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? En ik ontvang graag de laatste drie cijfers van de serienummers van de ontvangers. Dan ga ik ook kijken of die overeenkomen. 


Janss,

Toevallig misschien afgelopen maanden een andere HMB2260 ontvangen en je oude teruggestuurd?

KPN heeft er een handje van gehad om apparatuur die was teruggekomen ongereset naar andere klanten te sturen en die kunnen dus jouw opnames hebben gewist. 

Deze praktijk zouden ze kortgeleden hebben beeindigd en alle apparatuur nu eerst te resetten voor ze die doorzenden.

Ik zie dat dit nog steeds fout gaat. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/foutcode-nieuwe-tv-ontvanger-496665?postid=978007#post978007

Vandaag in dit forum. 

 


Hoi Bart_Z.

Dank voor je reactie. Ben er inderdaad niet zo heel blij mee :frowning2: . Niemand van ons heeft de opnames verwijderd op welke manier dan ook. We hebben geen zenderpakketten opgezegd, dus daar kan het niet aan liggen. Er zijn ook opnames verdwenen over alle zenders heen, bijvoorbeeld uit een serie opname van 8 zijn er nog 2 over.

Ik heb het forum profiel aangevuld met de gevraagde gegevens. De laatste 3 cijfers van de serienummers van de ontvanges zijn 378 en 009.


Hoi CorL.

Dat klinkt niet goed! Bij ons kan dat in elk geval niet het probleem zijn. We hebben de ontvangers al jaren.


Ik vind het ook heel bijzonder. Ik zie dan ook de juiste ontvangers staan. Staat ook geen andere ontvanger bij, dus dat kan het ook niet zijn. Zijn de opnames ouder dan een jaar? Opnames blijven maar een jaar bewaard namelijk. Zenders waar op de opnames van zijn gemaakt zijn ook niet verborgen? HD staat ook nog gewoon aan op de ontvanger?  

Hoe stel ik mijn TV-ontvanger in op HD?
Druk op je afstandsbediening op het menu druk op pInstellingen]
Druk op pBeeldscherm & Kwaliteitsinstellingen]
Ga naar rBest mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger]
Druk op het pijltje naar links of rechts om kwaliteit van te wijzigen van SD naar HD standaard.


De verdwenen opnames zijn niet ouder dan een jaar, er zijn opnames verdwenen en behouden uit alle maanden. Er zijn geen zenders verborgen (van eigenlijk alle zenders zijn zowel opnames verdwenen als  behouden). Net de HD instellingen bekeken en die staan op HD standaard. Er zijn ook nog HD en niet HD opnames beschikbaar. Ik kan er geen logica in ontdekken.


Zijn de opnames helemaal niet meer zichtbaar in de lijst? Of staat er nog wel een icoon bij? In ieder geval kan ik ze niet meer herstellen. Ook is mij niet helemaal duidelijk hoe dit heeft kunnen gebeuren moet ik zeggen. Ik heb dit nog niet eerder gezien. Want nieuwe opnames komen wel gewoon weer in de lijst?