Skip to main content
Beantwoord

Wisselen van zender gaat ineens langzaam

• October 2, 2025
  • 6 reacties
  • 149 keer bekeken

Ik had nergens last van, en na de updates opeens een vertraging ( met vrij langdurig zwart beeld) als ik van kanaal switch. Nu herinner ik me weer waarom ik destijds moedeloos werd van KPN en overstapte. Geen gezwets over kabels, stekker eruit, herstart etcetera.  Probleem ligt bij KPN.

Beste antwoord door Flitsend

De oplossing is vaak in dit soort gevallen 1 van de volgende 2:

• Of alle stekkers er even uit voor 30 seconden en opnieuw aansluiten
  • Je TV ontvanger naar fabrieksinstellingen zetten

Uit je verhaal wordt mij niet duidelijk of je dit al hebt geprobeerd of dat je dit niet wilt proberen en om welk type ontvanger het gaat, zou je dit verder kunnen toelichten? Natuurlijk begrijp ik dat je misschien geen zin hebt om dat te doen, maar ik snap ook dat KPN geen monteur stuurt als je het zelf (simpel) kunt oplossen. Dan ben jij sneller weer online en hoeven er ook geen kilometers gemaakt te worden ;)

6 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • Antwoord
  • October 2, 2025

De oplossing is vaak in dit soort gevallen 1 van de volgende 2:

• Of alle stekkers er even uit voor 30 seconden en opnieuw aansluiten
  • Je TV ontvanger naar fabrieksinstellingen zetten

Uit je verhaal wordt mij niet duidelijk of je dit al hebt geprobeerd of dat je dit niet wilt proberen en om welk type ontvanger het gaat, zou je dit verder kunnen toelichten? Natuurlijk begrijp ik dat je misschien geen zin hebt om dat te doen, maar ik snap ook dat KPN geen monteur stuurt als je het zelf (simpel) kunt oplossen. Dan ben jij sneller weer online en hoeven er ook geen kilometers gemaakt te worden ;)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 2, 2025

Ontvanger? Zo ja,welke?

Smart-tv app?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Kanaalstoring en welkom bij de KPN Community! Begrijpelijk dat traag zappen irritatie opwekt, dus ik ben benieuwd of je de tips van Flitsend al hebt geprobeerd en of het daarmee opgelost is! 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 8, 2025

Ontvanger? Zo ja,welke?

Smart-tv app?

De laatste alles up to date...Smart. geen wijsneuserij....ook al heb je dat niet, moet het overschakelen van kanaal niet met een 2,3 seconden zwart beeld vertraging geven.

Sony Oled 2023 model…

Het ligt aan KPN en niet mijn tv's etcetera

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 8, 2025

Hi ​@Kanaalstoring en welkom bij de KPN Community! Begrijpelijk dat traag zappen irritatie opwekt, dus ik ben benieuwd of je de tips van Flitsend al hebt geprobeerd en of het daarmee opgelost is! 🙂

Nee...blijft…

Ook het mankement dat er soms niet synchroon gesproken wordt met het beeld. Ook zo irritant. Dat was de reden dat ik jaartje of wat terug naar Ziggo ging. Dat valt soms wel te verhelpen met stekker eruit en dergelijke.  

Maar dat hoort gewoon geen terugkerend probleem te zijn. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Ik gok op de Sagemcom DIW7022.

Zo ja:

Hoe is deze verbonden met de KPN router? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Lipsync kan je in de DIW7022 instellen, zie ook hier.

Traag is meestal als de download snelheid te laag is, dan probeert hij het op multimode en dat lukt dan niet, dan gaat hij naar Unicast. En dat is de vertraging.

Wat is jou echte downloadsnelheid? Bij voorkeur meten op een met UTP kabel aangesloten laptop of desktop. Zie hier om te meten.