Skip to main content

Ik heb sinds kort de Philips The One smart tv. 
En ik heb al ruime tijd de witte 4K ontvanger.

 

echter krijg ik het niet voor elkaar om de afstandsbediening te koppelen? In het instellingen menu wordt het type wel herkent maar de uit knop bijvoorbeeld reageert niet. Idem met de mute.

 

Ook heb ik alle 61 codes geprobeerd maar nergens valt het geluid binnen 2 seconden weg. 
 

Ik heb al een andere hdmi poort geprobeerd maar probleem blijft. 
 

Uit voorzorg maar een HMDI 2.1 kabel besteld, misschien is dat de oplossing. (Nu zit de standaard hdmi kabel van kpn er tussen)

 

De helpdesk weet het niet en zegt dat ik de tv maar uit en aan moet zetten met de originele afstandsbediening. 
 

iemand tips of advies?

Op dit moment is het niet mogelijk om de afst.bed. van de ZXV8001 te “koppelen” met welke tv dan ook. Het menu-item werkt niet.

Overigens is dat alleen voor volume, aan/uit en ingangskeuze van de TV. Wil je andere dingen doen, zoals de app’s in de tv zelf gebruiken, dan zul je diens eigen afst.bed. moeten gebruiken.

En dat zal nu voor aan/uit en volume ook nog even moeten.



Bedankt voor je bericht! 

 

Maar bij mijn vorige tv (Samsung) was de koppeling wel mogelijk? Is er iets veranderd in de software bij KPN? En waarom meld de service desk dat niet gewoon 🥺


Toen deed de software voor instellen ab het nog. Is pas enkele weken.

Als je nu weer een Samsung had gekocht dan had je die gewoon kunnen bedienen :wink:  :grin: . Die IR code is tenslotte nog aanwezig in de ab. Wijzigen (voor tv merk/type) is nu dus niet mogelijk.

Ik ben afgestapt van het Chinese (!) Philips. Heb nu een Samsung juist omdat deze perfect samengaat met KPN.


Ik zal de oude zwarte hd ontvanger eens proberen. En anders vraag ik toch echt de nieuwe zwarte 4K box aan mits daar andere software op zit.

 

Tnx


Ja, daar zit een ab bij met voorgeprogrammeerde codes. En werkt dus hetzelfde als de '’gewone’’ ab.

Maar KPN is niet zo makkelijk met omruilen als je ontvanger zelf niet stuk is. (Wat zenders betreft). Mogelijk krijg je zelfs weer een 8001 en schiet je er dus niks mee op. Het blijft wachten op de nieuwe software (i.c.m. het nieuwe TV platform). Uitrol is bezig. Maar gaat dus langzaam om problemen tijdig op te kunnen vangen. En dat niet zoals in november 2015 alle tv-aansluitingen eruit liggen. Sommigen toen voor 3 dagen.

Nieuwe software, met werkende instelmodule voor de ab, is onderweg. Maar duurt wsl een paar maandjes.


Ik heb nu de zwarte HD ontvanger (dat rechthoekige ding) geplaatst en werkt als een zonnetje..

 

tnx!


@Jef2020 Welkom op ons Forum! Leuk dat je je vraag hier stelt. Excuses voor mijn late reactie. Ik zie dat Peter je al te woord heeft gestaan en je antwoorden heeft gegeven waar ik niets op aan te merken heb, Klasse!
Ik heb er dus weinig aan toe te voegen en vraag me af of je verder nog vragen hebt? Laat het gerust in een reactie weten als we (nog) iets voor je kunnen betekenen. :relaxed:


Hi Lisa! 
 

Het vreemde is alleen dat dit verhaal niet op de helpdesk werd verteld, ik daardoor onnodig lang bleef proberen. Terwijl dit gewoon duidelijk en eerlijk is. 
 

En ik vind trouwens wel dat als ik een ontvanger heb dat het niet doet (hardware of software) dat jullie mij dan wel een wel werkende ontvanger moeten geven. Maar evengoed bedankt voor je bericht!
 


Reageer