Skip to main content

Ik ben benieuwd of het WK voetbal in Qatar ook weer uitgezonden gaat worden in 4k HDR. Weet iemand daar het antwoord op? 

Goedemorgen dat zou fijn en leuk zijn 😀👍


Hallo @Hermanus ,

Dit is nog niet officieel bekend gemaakt. Maar aangezien het WK 2018 in UHD en het EK in 2021 in 4K werden uitgezonden, is het niet meer dan logisch dat ook bij het WK 2022 deze optie beschikbaar komt. Misschien wel weer in 4K?
 

Het zal vast tijdig bekend worden gemaakt. Hou dit forum in de gaten! 


Is het WK alweer binnenkort? Tijd vliegt.


Is het WK alweer binnenkort? Tijd vliegt.

 

Binnenkort niet, pas in december.😉

Misschien een reden om toch een 4K abonnement te nemen.😉 (hoewel € 2,50 per maand extra voor 3 4K zenders, is toch wel veel.😉)  Ik twijfel nog.


Goedemiddag joop2011

Een brood is duurder. Maar ik heb zo'n abonnement Maar kijk met veel plezier naar die drie zenders .😀😉

 


Is het WK alweer binnenkort? Tijd vliegt.

 

Binnenkort niet, pas in december.😉

Misschien een reden om toch een 4K abonnement te nemen.😉 (hoewel € 2,50 per maand extra voor 3 4K zenders, is toch wel veel.😉)  Ik twijfel nog.

November al hoor. Dus over een paar weken al🙈 Vreemd dat er nu nog steeds niks over bekend is. Bij het EK was dit al lang van tevoren bekend volgens mij. 


Afgelopen EK was de beeldkwaliteit van 4k tegenover de ‘normale’ beeldkwaliteit echt een enorme verbetering👌🏻 die 2,50 dubbel dik waard. En je kan het zo weer uitzetten na het WK 🙂


Goedemiddag joop2011

Een brood is duurder. Maar ik heb zo'n abonnement Maar kijk met veel plezier naar die drie zenders .😀😉

 

@cornelis48,

Ik byte toch liever in een brood dan in een paar bits…  


Is het WK alweer binnenkort? Tijd vliegt.

November al hoor. Dus over een paar weken al🙈 

20 november al, om precies te zijn! 😊⚽️
 

Vreemd dat er nu nog steeds niks over bekend is. Bij het EK was dit al lang van tevoren bekend volgens mij. 

Er komt binnenkort een topic online met meer informatie! 


Afgelopen EK was de beeldkwaliteit van 4k tegenover de ‘normale’ beeldkwaliteit echt een enorme verbetering👌🏻 die 2,50 dubbel dik waard. En je kan het zo weer uitzetten na het WK 🙂

 

Nee, dat kan niet, je moet het minimaal 6 maanden hebben. 


Joop2011 schreef:

Nee, dat kan niet, je moet het minimaal 6 maanden hebben. 

@joop2011 . Dat is alleen voor bestaande klanten die van Ai1 naar Hussel gaan en 4k willen hebben.

“Nieuwe” klanten van de afgelopen maanden krijgen altijd al een vip5202. Die kunnen bij voldoende bandbreedte dus het 4k pakket aanzetten en na een maand weer uit.


Helaas komt het WK 2022 in Qatar niet in 4K HDR beschikbaar, wel in Full HD met HDR (1080p50) en dat gaat men dan UHD noemen.


@OBB by Fritz  Bron ?


Op Google vind ik het volgende:

 

----------------------------------------------------------------------- 

Wat is het verschil tussen UHD en 4K?

Wat is het verschil tussen UHD-tv en 4K? Kort gezegd is UHD, of Ultra HD, een resolutie van 4K of hoger. 4K is dus een versie van Ultra HD en tevens de meest voorkomende variant. Zoals gezegd zit er een klein verschil tussen UHD en 4K, waarbij 4K officieel 4,096 x 2,160 pixels bevat en UHD 3,840 x 2,160 heeft.


Zie o.a.  hier.

 

En 1080P50 is gewoon HD (2K) en mag niet UHD genoemd worden.😉


En 1080P50 is gewoon HD (2K) en mag niet UHD genoemd worden.😉

1080p50 met HDR mag helaas ook UHD genoemd worden.

Bron


En 1080P50 is gewoon HD (2K) en mag niet UHD genoemd worden.😉

HD met HDR mag helaas ook UHD genoemd worden.

Bron

 

Dank je @wjb 

Wel grappig, via 2 verschillende links, 2 verschillende antwoorden.


Wel grappig, via 2 verschillende links, 2 verschillende antwoorden.

Toch hecht ik meer waarde aan de definitie van UHDTV opgesteld door de European Broadcasting Union.


Helaas komt het WK 2022 in Qatar niet in 4K HDR beschikbaar, wel in Full HD met HDR (1080p50) en dat gaat men dan UHD noemen.

Ik ben wel benieuwd hoe je aan die informatie komt? En op zich is die beeldkwaliteit ook al een sterke verbetering, ik heb nu ESPN UHD (ook full HD met HDR) en dat is echt wel een forse verbetering tov de ‘normale’ kanalen.


Off-topic:

Wat mij betreft komt er alsnog een algehele boycot van het WK in Qatar.

Wat een schande dat een land dat zo omgaat met mensen het WK mag organiseren en dat daar dan nog mensen naar gaan kijken ook.

AD: Qatar zet kort voor het WK duizenden gastarbeiders per direct huis uit: ‘We kunnen nergens heen’

Ik roep op om het WK voetbal volledig te negeren om daarmee de FIFA een duidelijk signaal te geven nooit maar dan ook echt nooit meer zo'n fout te maken.


Ik roep op om het WK voetbal volledig te negeren om daarmee de FIFA een duidelijk signaal te geven nooit maar dan ook echt nooit meer zo'n fout te maken.

Maar ik denk niet dat het zoden aan de dijk zet helaas. Het zou meer een statement zijn als er landen gewoon weigeren te spelen.  Maar dan heeft dat ook weer consequenties want de FIFA pakt je dan keihard aan. 


Ik roep op om het WK voetbal volledig te negeren om daarmee de FIFA een duidelijk signaal te geven nooit maar dan ook echt nooit meer zo'n fout te maken.

Maar ik denk niet dat het zoden aan de dijk zet helaas. Het zou meer een statement zijn als er landen gewoon weigeren te spelen.  Maar dan heeft dat ook weer consequenties want de FIFA pakt je dan keihard aan. 

Precies, het draaid om geld. Als niemand kijkt, zal de FIFA hier uiteindelijk van balen. Nu hebben zij de macht. Wacht maar tot de geldstroom volledig stil komt te liggen.


Het zou meer een statement zijn als er landen gewoon weigeren te spelen.  Maar dan heeft dat ook weer consequenties want de FIFA pakt je dan keihard aan. 

Opnieuw is geld het enige dat een rol speelt, mensen zijn blijkbaar niet interessant voor de FIFA en dat is mijns inziens zeer verwerpelijk. Ik zie het niet meer gebeuren maar inderdaad hadden de geselecteerde landen een front moeten vormen tegen de FIFA en gezamelijk moeten besluiten niet deel te nemen aan het WK.

En de politiek speelt in dit geval ook geen corrigerende rol immers voor hun is olie en gas weer veel belangrijker dan mensen.

Blijft over dat wij als burgers een signaal moeten afgeven en dat kunnen wij doen door de kijkcijfers erbarmelijk te laten zijn en geen merchandising aan te schaffen. Nogmaals, doe ons als mensheid een lol en negeer het WK voetbal.

Tevens roep ik bedrijven op (KPN incluis) om geen speciale aandacht te schenken aan het WK voetbal.

En voor de medewerkers van KPN in Groningen: Bezoek tijdens het WK vooral Café ’t Proeflokaal Hooghoudt, ik hoop dat vele cafés dit voorbeeld zullen volgen.


Dan kijk je niet, staat je geheel vrij. Maar wel of niet kijken doet niks aan de mensenrechten daar. Daar kunnen de KNVB of de spelers ook op een andere manier aandacht voor vragen. Kijkcijfers maken daarvoor niets uit.
En ik wil het wel graag volgen, en vraag me af in welke beeldkwaliteit wij dat kunnen kijken, daar gaat dit topic over 🙂


Dan kijk je niet, staat je geheel vrij. Maar wel of niet kijken doet niks aan de mensenrechten daar. Daar kunnen de KNVB of de spelers ook op een andere manier aandacht voor vragen. Kijkcijfers maken daarvoor niets uit.
En ik wil het wel graag volgen, en vraag me af in welke beeldkwaliteit wij dat kunnen kijken, daar gaat dit topic over 🙂

Verandering begint bij jezelf... nee, ga geen olie op het vuur gooien. Hahaha.

Wordt een periode van voetbal kijken, het laten analyseren door vi vandaag en daarna balen dat je op het werk geld hebt ingelegd in een poule onder collega's.


Off-topic:

Wat mij betreft komt er alsnog een algehele boycot van het WK in Qatar.

Wat een schande dat een land dat zo omgaat met mensen het WK mag organiseren en dat daar dan nog mensen naar gaan kijken ook.

Ik roep op om het WK voetbal volledig te negeren om daarmee de FIFA een duidelijk signaal te geven nooit maar dan ook echt nooit meer zo'n fout te maken.

Hoi @wjb, en anderen

Wel of niet Off Topic:

Ik sluit mij daar helemaal bij aan.
Ben zeker wel een liefhebber van een mooie voetbalwedstrijd. 
Supporter ben ik van geen enkele club, ook niet van Nederland.
Oranje gekte is echt niet aan mij besteed.

Daarom dit jaar voor mij geen WK, ik ga echt niet kijken.