Skip to main content

Beste mensen,

Het is te gek voor woorden hoe men nu in deze maatschappij de mensen met reclames overvalt. Dit alleen om hun producten te verkopen. Via de tv uitzendingen is het nog erger omdat als men naar een film kijkt van anderhalf uur men verplicht is om naar een half uur reclames te kijken die als het ware in je hoofd geprent wordt. Zeg maar dat alle mensen op deze manier gehypnotiseerd worden, wat eigenlijk voor de wet verboden is om via deze weg producten aan mensen op te dringen. Wat nog erger is, dat je ook nog voor die tijd dat de reclame op tv is je ook nog de stroom moet betalen en de verloren tijd. Je ziet het HOE MEER GELD JE HEBT, HOE MEER MACHT. Kijk maar naar Shell die oerwouden vernietigd om meer palmolie te produceren. Het zijn wel de longen van de wereld waarin we leven.  Daarom wil ik graag dat KPN nu eens niet meedoet aan al die macht spelletjes. Want meer is het niet. STOP MET DE RECLAMES. Wij willen dat niet en het kost ons tijd en geld. Begrepen.

@Jos en Helmie 

Je bent niet verplicht om een TV-abonnement af te nemen met de betaal-TV-zenders. 
 

Je kunt ook alleen gratis via de ether kijken naar de NPO-zenders. Daar worden films niet door reclame onderbroken. 


Ik neem alles op. Zeker van de commerciëlen. Als ik het dan kijk skip ik de reclame. Die zie ik dus haast niet.

Vaak kijk ik (de) films ook via On Demand. Videoland (van RTL heeft vaak dezelfde films) en Netflix.

Bij afspelen opname: bv 8 0 0 en » indrukken: je slaat direct 8 minuten over. Of je spoelt door.

N.B. beide kan niet bij Terugkijken via de gids (groene knop en ook niet met live kijken ook al lig je achter na pauze). Je moet echt het opnemenpakket hebben.

Bij NPO, VRT, ARD, ZDF, BBC e.d. zijn geen reclame onderbrekingen.:wink:


Geachte Noordzee en natuurlijk PeterG.

Leuk dat jullie reageren op mijn oproep om te stoppen met de reclames op tv.

Het gaat er mij om dat de tv en radio massaal gebruikt worden om u en anderen iets op te dringen om dit of dat te kopen. Zonder dat u het weet en na herhaaldelijk kijken, staat dit in uw geheugen gegrift. Heel veel mensen willen dat niet en hebben hier ook niet naar gevraagd. Maar het word u wel opgedrongen door de tv en radio. Mijn vraag is dan ook WAAROM DOET MEN HIER NIETS AAN. Gewoon omdat tv en radio zenders ontzettend veel geld hieraan verdienen. KPN en andere grote zaken werken hieraan ook mee want je verdient veel geld hiermee. Als je goed nadenkt over de huidige wereld dan worden wij op alle fronten gemanipuleerd. En het is dan ook big business voor hun. Het gaat mij niet hoe dit alles te omzeilen met allerlei trucjes. Maar om hier een halt toe te roepen en te stoppen met reclames enz. zodat de mensen genieten van de tv of radio tijd zonder invloed van grote bedrijven, winkels enz. Dit is gewoon inbraak in onze privacy. 

Jos


Klopt @Jos en Helmie ,

Je kunt dan ook kiezen om geen gebruik te maken van de commerciële zenders. Op de NPO worden films en andere programma's niet onderbroken door commercials. 

Bij de zenders van RTL en SBS is dat wel anders.

Ik kijk al vele jaren niet naar die zenders en ik heb daar ook geen abonnement op. 

Ook jij hebt de mogelijkheid om  geen abonnement te nemen op een TV-pakket met de commerciële zenders.   


Hoe moet het dan gefinancierd?

Dan gaan de kijk- en luistergelden via de belasting voor de publieke omroep FLINK omhoog. En de zenders zullen ook een veel hoger bedrag vragen aan de providers voor inkoop en doorgifte. Zeker de niet-publieke want die hebben 2 inkomstenbronnen: reclame en verkoop aan providers.

Je abonnement bij een provider zal dan naar mijn inschatting zo'n € 175 per maand moeten gaan kosten.

Dat wil je toch ook niet!


Beste PeterG,

Het klopt wat je zegt, inderdaad het zal inderdaad zo zijn. 

De regering kan toch ook 5 miljoen euro neer tellen voor de KLM of de middenstand helpen met “ONS” zuur verdiende betaalde belasting geld. Of de prinsessen van Oranje 1,5 miljoen euro schenken op hun 18 jaar “ook van ons zuur verdiende centen waarvan we de staatskast moeten spekken door belasting te betalen. Waarom geen bijdrage aan de zenders zodat zij niet afhankelijk zijn van de reclames. Hoeven nooit meer naar reclames te kijken ongeveer 15 min. ieder uur. Voor ons belasting betaler genieten zonder reclame en mooie films of programma's zien zonder hypnose van koop dit of dat. Is ook veel gezonder voor onze hersenen. Waarom al ons geld naar het koninklijk huis. Net als in de sprookjes verteld word, dat de koning grote rijkdom heeft met lekker eten en alle luxe betaald van de belasting centen van de arme burgers. Kijk eens naar Poetin die stiekem een prachtige paleis liet bouwen van de centen van de burgers. Nee PeterG wij betalen belasting en dat geld zou ons reclame vrij kunnen maken door de regering en minder verknoei zucht door het koninklijk huis. Bijvoorbeeld stiekem met door ons betaalde vliegtuig naar Griekenland gaan of even naar Italie vliegen voor een jurk voor Maxima van pakweg €10.000. Ik hoop dat jij me nu beter begrijpt hoe men ons dwingt om naar iets te kijken zodat de zender geld krijgt. Wij betalen al ons leven lang belasting en hiervan kan de regering de tv omroep helpen voor betere programma's en films. 

groetjes: Jos


Tegen de reclame op de NPO kan je toch niks hebben? Die onderbreekt de programma's niet.

Op de commerciëlen is het inderdaad uitermate irritant. Maar die krijgen geen geld van de overheid.

Ik heb Videoland (van RTL). Kijk dus daarmee al veel programma's reclamevrij van RTL. Overige en van Talpa neem ik gewoon op en sla op die manier de reclame over.
Ik kijk zelf al jaren niet meer ‘live’ naar de commerciële zenders, juist vanwege die irritante reclame!

Verder is het niet verplicht om met name naar de commerciële omroepen te kijken natuurlijk!

Geen reclame tijdens een film? Gebruik dan On Demand diensten. (Videoland, Netflix, Amazon Prime, Pathé, Disneyplus, etc...)


Beste PeterG,

het gaat inderdaad om de commerciëlen zenders en omdat zij geen geld krijgen van de overheid moeten zij het met reclames doen. Alleen willen miljoenen Nederlanders en vele anderen zich niet irriteren aan de reclames die volgens mijn gevoel steeds meer en langer word. Dit kan door verholpen worden door dit soort praktijken aan te pakken. Met andere woorden minder geld naar de koninklijke familie, wat ons als burgers al miljoenen euro's per jaar afpakt en daarbij ook nog aan Nederland geschonken geschenken ( voor de Nederlanders) doodleuk op de beurs voor groot geld verkocht worden. Wij betalen al jaren als Nederlandse burger belasting om grote onkosten te betalen als er iets gebeurd. Nogmaals er zijn genoeg wegen om de commerciële zenders te kunnen voorzien. Dus geen reclame. 


Wat denk je dat “commerciëel” betekent? Juist: reclame. En waarom kijk je er dan naar als je zo ergert aan de reclame tussendoor een programma.

En zoals aangegeven: er zijn wegen om die te omzeilen.

A, Opnemen
B, Videoland en RTL XL voor RTL programma's (en films)
C, KIJK.nl

A, B en C kosten wat extra. Als je dat er niet voor over hebt om je “ergernis” te beperken, dan zou ik zeggen: geniet van de reclame :wink::nerd:. Die reclame bespaart jouw namelijk (kijk)geld.


Beste PeterG.

Oké Peter jij hebt jouw mening hierover en ik de mijne. Commercieel is op winst gericht, zoals de meeste bedrijven. Hieronder valt ook inderdaad de commerciële televisie die worden niet betaald van belastinggeld, maar van verdiende geld uit reclames. Waarom is het niet mogelijk om afspraken te maken dat de  commerciële televisie ook van het belastinggeld betaald kan worden. Geen onnodige reclames meer en geen gezoek meer om deze te ontwijken. Geef het koninklijke minder geld want daar word toch onnodig veel geld uitgegeven dat best minder mag en wij als burgers tevreden.  Doch zie ik het niet gebeuren zolang Rutte aan het roer staat. Deze probeert er alles aan om vriend te blijven van het koninklijke huis. Laten we er nu maar mee stoppen over deze kwestie. Helaas beslissen zij met de grote bedrijven hoe het in Nederland gaat. 

Het ga je goed PeterG en bedankt voor je reactie's .

Denk dat wij beiden wat bijgeleerd hebben van elkaar. 

met vriendelijke groet,

Jos

 


Ik word kotsmisselijk van die reclames en ik zie ze gelukkig niet meer op de commerciële zenders neem ik alles op wat ik wil zien dan kijk ik gewoon later en kan ik al die stink reclames doorspoelen want terugkijken helpt ook niet want dan word je ook verplicht om naar die rotzooi te kijken ik walg er van en mijn grote wens is om verlost te worden van al die ellende 


Ik word kotsmisselijk van die reclames en ik zie ze gelukkig niet meer op de commerciële zenders neem ik alles op wat ik wil zien dan kijk ik gewoon later en kan ik al die stink reclames doorspoelen ...

Geniet er nog maar even van dan want:

https://tweakers.net/nieuws/185456/reclame-doorspoelen-op-tv-is-in-belgie-binnenkort-niet-meer-mogelijk.html

"Vanaf dat moment krijgen opnames van VTM-programma's en PLAY-programma's eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame voordat ze te bekijken zijn"

Je kunt er op wachten dat er op termijn hier ook wat gaat gebeuren.


Ik word kotsmisselijk van die reclames en ik zie ze gelukkig niet meer op de commerciële zenders neem ik alles op wat ik wil zien dan kijk ik gewoon later en kan ik al die stink reclames doorspoelen want terugkijken helpt ook niet want dan word je ook verplicht om naar die rotzooi te kijken ik walg er van en mijn grote wens is om verlost te worden van al die ellende 

Het meeste bizarre vind ik dan nog, dat men een abonnement moet nemen om de reclame te kunnen bekijken. Juist omdat die zenders door reclame opbrengsten (en gesponsorde programma’s) wordt gefinancierd, zou men verwachten dat de zenders gratis te ontvangen zijn: immers, hoe meer (potentiële) kijkers, hoe groter het bereik en daar gaat het de adverteerders om. Helemaal schandalig is eigenlijk nog, dat die zenders ook nog eens een ‘vergoeding’ eisen van de providers voor doorgifte.

Als de reclame inkomsten nu garant zouden staan voor goede programma’s dan is naar mening een abonnementsvorm nog te billijken, maar helaas zijn de winsten voor de zender eigenaren en aandeelhouders.


Tja, winst, denk dat je je eens in de cijfers van RTL en Talpa moet verdiepen, zoveel word er niet verdiend door die zender bazen, meeste word verdiend door degene die die bagger programma’s maken.

Daarbij, het is geen moeten om een abonnement te nemen, je hoeft niet te kijken, we leven in een vrij land.

En de NPO is gewoon gratis te bekijken, en ook daar worden door bezuinigingen en plichten door de overheid het aanbod ook minder goed.


@Jos en Helmie

Je bent niet verplicht om een TV-abonnement af te nemen met de betaal-TV-zenders. 
 

Je kunt ook alleen gratis via de ether kijken naar de NPO-zenders. Daar worden films niet door reclame onderbroken. 

He nonos ik betaal voor interactive tv, maar die rtl muppets willen dat ik die reclames honderd keer bekijk alsof dat de verkoop cijfers laat stijgen.

Dit is niet legaal en in strijd met de colportage wet die aggresive verkoop methoden verbied.


Ja @eded1 , 

Je geeft het zelf al aan. Jij betaalt voor interactieve TV. Dat is een keuze omdat je kennelijk graag naar betaal-TV zenders kijkt van RTL en SBS. 

Je kunt ook een andere keuze maken. Kijk gratis naar de NPO-zenders en dan heb je geen last van al die hinderlijke onderbrekingen tijdens een film, kwis of documentaire.

Jij bent aan zet! 


Dat jij niets begrijpt van aggresive colportage is niet mijn probleem.

Ik heb  interactive tv genomen omdat aangeprezen wordt dat je moeiteloos al je programmas kan terugkijken, dit blijkt door toedoen van rtl en anderen onmogelijk gemmakt te worden en dat hun verdien model over een door mij bekostigde aansluiting moet worden opgedrongen is erg brutaal.


En hoeveel gaat je abonnement op een provider kosten als de tv zenders helemaal geen reclame meer zouden uitzenden, @eded1 ? En de kosten dus geheel door de kijker opgehoest moeten worden??? Ik denk voor hetzelfde pakket (alleen basis) waarschijnlijk alleen al dik 70 euro of meer. Nu kost het je een 10-tje, hè :relaxed::wink::rolling_eyes: .

Ik heb bv ook ESPN en, nu nog, Ziggo Sport. Daarop zit ook reclame. Maar als dat er niet was waren die pakketten onbetaalbaar hoor.

Maar als je er zo ontevreden over bent, waarom kijk je dan überhaupt lineaire televisie? Dan neem je toch een of meer streamingdiensten. Waar je van alles van sport tot films en series reclamevrij (!) kunt kijken.

N.B. Hier kijk ik programma's van RTL en Talpa alleen door deze op te nemen. Dan kan ik de reclame overslaan door op zo'n moment meteen 8 minuten te skippen. Het opnemenpakket kost slechts € 5 per maand waarmee je de reclame dus kunt omzeilen, afkopen of geef er een naam aan. Ik kijk heel veel commercieel maar zie bijna geen reclame…. :relieved: .


Niet TV kijken is de beste oplossing, dat zal die zenderbazen een lesje leren!


Maar waarom het strijden tegen reclame stoppen op tv. Pak ook de radio aan… en de sport… en de folders… en de kranten…. en het internet…. en de aanbiedingsblaadjes in de supermarkt…. en de zuilen aan de kant van de weg……. en de mond op mond reclame strafbaar stellen , en de…… 

Hmmmz, ik denk dat er dan ergens iets niet helemaal goed gaat.

Minder irriterend, graag maar om nou te zeggen helemaal weg, dat heeft best prijstechnische consequenties vermoed ik


Reclame op tv is al heel erg oud.

In Amerika hadden ze het al in de jaren 60 en ik heb wel eens gelezen dat het daar vaak nog erger is dan hier.

En inderdaad de reclame is de inkomsten van de zender of wil jij de volle kosten voor de zender betalen? Ik niet.

 

Zoals Peter al aangaf, gewoon opnemen en en daarna kijken, kan je de reclame doorspoelen.

Verder heb je veel keuze uit streamingdiensten zoals Netflix, Disney+, Videoland, etc. Daar betaal je een vast bedrag per maand voor en heb je geen reclame. 

 

Geen tv kijken is geen optie, iedereen (ook wij) blijven gewoon kijken.

 

Je kan je heel erg druk maken over de reclame.

Maar je kan ook leren er mee te leven (en de reclameblokken zijn lang, dat weet ik. Daarom nemen wij zo veel mogelijk op wat we willen zien).

 

KPN kan er, helaas, helemaal niets aan veranderen.

Wij ook niet, helaas. 

 

P.S.

Geen delen tekst in hoofdletters typen s.v.p.

Helemaal niet nodig en voegt niets toe.

Komt wel heel erg schreeuwerig over. 

Wil je iets benadrukken, dan is vet (bold) gedrukt beter. Valt nog meer op en komt toch niet schreeuwerig over. :smirk:


Beste mensen,

Ieder heeft zijn mening hierover, maar blijf a.u.b. beleefd. Ikzelf vind dat Nederland zichzelf kapot maakt. De grote mannen en de rijke mensen hebben voor het zeggen. Het zijn nu eenmaal zakenlieden die alleen aan hun portemonee denken en heeel veeel geld willen. Wij als gewone burger van Nederland moeten met de stroom mee. Ikzelf vind dat men betaald voor amusement op tv, en het liefst zonder die reclames. Het is zoals het is. De rijken worden steeds rijker en de armen steeds armer. Leuk dat ieder toch probeerd om de reclames te omzeilen. Als ik betaal voor een aansluiting om tv te kijken, wil ik niet 15 min reclames door mijn strot geduwd krijgen en elke dag weer hetzelfde flut reclames. Ook om iedere dag op te nemen en daarna de reclames door te spoelen, moet toch niet nodig zijn. De KPN enz. moet voor hun klanten kiezen en niet voor de rijke heren die deze  troep aan de mensen kwijt moet.  Het is zoals het is en ik ben niet rijk in geld, maar wel in andere dingen. Heden ten dagen is ieder voor zichzelf. Het is zoals het is. 

met vriendelijke groeten,

 


Hallo @JL53 KPN is alleen maar een doorgeefluik van de tv-programma's. Voor klachten daarover moet je dus bij de omroepen zijn, KPN heeft daar part nocj deel aan.

 

 


KPN werkt hieraan mee om bij doorspoelen deze te blokkeren, waardoor dit niet mogelijk is. 

Dit gebeurd duidelijk bij KPN. Net zo goed dat sommige torrentsites geblokkeerd worden door KPN.

Dit is wat ik gelezen heb. Dit heeft duidelijk iets te maken met KPN. Dat deze een doorgeef luik is van tv-programma's klopt. Maar dezelfde zorgt ook dat men verplicht naar reclames moet kijken en blokkeert hierdoor het doorspoelen. Dat doorspoelen blokkeren gebeurd bij KPN.  Dus beste JanD  KPN heeft hier duidelijk een deel aan. Deze kan de blokkade van vele dingen oplossen zodat reclames doorgespoeld kan worden en zover ik wat ik gehoord heb over blokkades downlaodsites ook hier kan KPN iets aan doen.


Hallo @JL53 , dat door mogen spoelen van reclames of niet mogen is ook een rechtenkwestie en dan heeft KPN zich ook aan de regels te houden.