Skip to main content

Google heeft de nieuwe chromecast uitgebracht met Google TV en deze kan zelf apps draaien.

NLziet en NPO apps zijn al beschikbaar.

Wordt de KPN Interactieve TV app ook beschikbaar gemaakt voor Google TV?

Een hele goede vraag, @Gerwin72.

Op dit moment is de Smart TV app van KPN alleen beschikbaar op TV's van Samsung of LG (van bouwjaar 2017 of nieuwer). Of en wanneer de Smart TV app ook beschikbaar komt voor Google TV is niet bekend. Je kunt natuurlijk wel de iTV app casten naar de Chromecast. :blush:


Denise, bedankt voor je reactie. Casten kan altijd maar het is wel heel handig als de app op de nieuwe Chromecast draait, dan kan het kpn kastje er uit namelijk. 

Kpn weet al dat de Ziggo app al wel direct beschikbaar is voor Google TV? 


Je kan de app well sideloaden, maar nadat ik mijn id/wachtwoord heb ingevuld crasht hij. Wel jammer, zeker omdat bijvoorbeeld de Ziggo app wel beschikbaar is.

Hoe te sideloaden vind je onder andere hier.


Tot mijn verbazing zag ik dat alleen ziggo en canal digitaal de (nieuwe) Chromecast van Google tv kunnen gebruiken. Is KPN hier mee bezig? Dan kan inderdaad dat kastje met netwerkkabel en devolo de woonkamer uit. 


Op dit moment is de Smart TV app van KPN alleen beschikbaar op TV's van Samsung of LG (van bouwjaar 2017 of nieuwer). Of en wanneer de Smart TV app ook beschikbaar komt voor Android TV is niet bekend. Je kunt natuurlijk wel de iTV app casten naar de Chromecast. :blush:

 


Beetje vreemd wel he ??  Kan wel kijken op een samsung telefoon en dan casten...maar op google tv de app installeren kan niet ?? 

Allebei android systeem. Wat snap ik dan niet in dit verhaal ???


Denise, bedankt voor je reactie. Casten kan altijd maar het is wel heel handig als de app op de nieuwe Chromecast draait, dan kan het kpn kastje er uit namelijk. 

Kpn weet al dat de Ziggo app al wel direct beschikbaar is voor Google TV? 

Ik heb ook Google tv is woon en slaapkamer, in woonkamer gebruik ik een decoder de 4k versie van KPN, op slaapkamer gebruik ik gratis een oude Telfort decoder via een power Line adapter, werkt erg matig, ik heb nu ook in de woonkamer de LG smart tv app werkt goed alleen onnodig in mijn geval, zou graag willen dat ik dat op mijn slaapkamer ook heb, nu zat ik eerder bij Ziggo en die hebben wel een app voor google TV die vervangt de decoder compleet, ik zou graag willen zien dat KPN dit ook doet want niet bij iedereen is het ideaal om een kabel te trekken en powerline adapter werken ook niet overall, dus KPN volg Ziggo breng die app, of breng een decoder uit die op wifi draaid het is verdomme 2021, er worden gewoon robots naar Mars gestuurd of te wel een app is niet zo moeilijk toch, tjop tjop gas erop, oh jah gratis F1 willen mensen zien


Tja alles gratis willen we allemaal wel.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Je hebt trouwens geluk dat die gratis Telfort STB matig werkt in de slaapkamer en dat die niet geblokkeerd word, voor meerdere TV’s kijken heb je of meerdere STB's nodig a 5 euro per stuk/maand, of het via de app doen op de manier dat die werkt.


Ik gebruik in de slaapkamer een Chromecast. Voor KPN ITV, Netflix en Youtube (via de apps in m'n smartphone en laptop). Voor KPN ITV dus ook gratis (geen € 5 per maand).
Het werkt geheel draadloos, dus geen enkele kabel. (230 v uitgezonderd)

Nog een voordeel: er zit maar één stekker in het stopcontact; de Chromecast zit voor de voeding gewoon ook in de TV (dus met USB en HDMI).

En lager stroomverbruik, want die STB staat op stand-by ( à 5 watt) en de Chromecast is via de TV ook helemaal uit als TV stand-by (0,5 watt) is.

Liberty Global, eigenaar Formule 1 tv rechten wil verdienen daaraan. Amerikanen hè.
Toevallig (...) is L.G. ook eigenaar van Ziggo-kabel en Ziggo Sport. Maar ook abonnee's van Ziggo-kabel betalen echt wel in hun abo mee aan kanaal 14. En de 4k versie daarop is zeker niet gratis, die krijgen abonnees alleen bij de 2 duurste abonnementen.


Heb het werkend gekregen, enkel de app interface reageerde zeer slecht opde afstandsbediening, en je krijgt nauwelijks feedback op welk item je aanwezig bent. 

 

Stap 1: 

Install de kon app via sideload op de Google tv.

 

Stap 2: koppel een bluetooth muis op je Google tv. 

TIP: android bluetooth muis, werkt ook.

 

Stap 3:

Log in met je abonnement gegevens, op de ITV app crashte 4 a 5x achter elkaar.maar uiteindelijk werkte het.

 

Stap 4: 

Gebruik de bluetooth muis om door de uitleg te gaan. 

 

Stap 5:

Erg veel sterkte met het gebruik van de halfwerkende app. 

 

 

 

 

Â