Skip to main content

Eigenlijk staat alles al in de titel.

Het valt me op dat de EPG van digitenne is bijgewerkt vwbt de uitvaart in engeland.

Is dat bij ITV ook zo ? ( ik kan dat niet zien hier ) Op DVB-T cq digitenne is de EPG altijd goed bijgewerkt.

Op onze lokale TV aanbieder (DVB-C) is dat zeker niet het geval.

He ! Iemand heeft de titel veranderd.

Maar, het heeft wmbt niet van doen met de uitvaart maar het is wel een mooi voorbeeld wat zich nu voordoet.

De EPG op digitenne is altijd de beste die ik kan zien, ook het meest uitgebreid, nu vraag ik me af of dat op ITV ook zo is, zou wel logisch zijn maar toch zijn er soms verschillen, zoals hier :

 


Ja hoor. EPG op KPN ITV  was (vanmorgen in ieder geval) up to date. Met een journaaluitzending van 11:00 uur tot 17:00 met als onderwerp “Uitvaart Koningin Elizabeth II”.

Zo staat het in de mini-EPG en in de grote EPG.


Dank Ward,

Hoe de informatie kanalen lopen aangaande de EPG informatie verwonderd mij al geruime tijd, in dit geval, deze verandering zagen we al 10 dagen aankomen, toch zijn er aanbieder(s) die de oude programmering nog in de EPG hebben.
De KPN doet het voor zo ver ik het kan zien erg goed, vaak ook meer cq uitgebreidere tekst, dus blijkbaar komt het niet uit een bron, het zou te verwachten zijn dat de tekst door de zender wordt aangeleverd, maar blijkbaar zit er toch weer ergens een mens tussen.

En kpn heeft ook EPG bij radio, bij de conculega's (op DVB-C) is die er gewoon niet.

Wie weet er meer van de voor mij ondoorgrondelijke wegen van de EPG ? Ik zie het graag.


Hi @KeesYagi, bij mijn weten wordt de EPG wél door de aanbieders aangeleverd, maar als jij hier zo veel verschil in ziet, zal dat toch niet 1 op 1 worden overgenomen blijkbaar. Ik kan me goed voorstellen dat er inderdaad nog een mens (of eerder afdeling) tussen zit, om eventuele door de aanbieders doorgegeven wijzigingen te verwerken, en dat we dat bij KPN beter of sneller op hebben gepakt dan de andere providers waar je het over hebt!