Skip to main content

Bij Ziggo bestaat de mogelijkheid om wanneer een programma al rees gestart is, deze vanaf het begin op te nemen. Dit kan bij Kpn niet.

Wordt dit in de toekomst mogelijk? Is Kpn van plan deze optie te faciliteren? Zoja op welke termijn?

 Hi en van harte welkom op ons forum @Breda01.

Klopt, als je een opname start, kan je 'm later terugkijken vanaf het moment dat je de opname hebt gestart. Dit is bewust zo gekozen, daarom verwacht ik niet dat dit gaat veranderen. In onderstaand topic lees je een heel mooi uitgebreid antwoord:

 

Alternatieven om dit te voorkomen zijn om programma's van tevoren in te plannen via de TV gids of - indien mogelijk- als serie op te nemen. Daarnaast kan je een programma terugkijken via de gids, mocht je het begin gemist hebben.


Waarom kan ik die hele film dan wel terugkijken in de app?  En wat is dit voor super aparte bewuste keuze.


Dit was zeker heel fijn bij Ziggo. als je overschakelde naar een film die al bezig was drukte je op opnemen en ging naar je opnames en daar kon je hem starten vanaf het begin en de reclames doorspoelen tot je weer realtime was als de film nog bezig was.


Waarom kan ik die hele film dan wel terugkijken in de app?  En wat is dit voor super aparte bewuste keuze.

@Alexandra Ik vind dat @martijndr een goede opmerking maakt. Ik vraag mij dit ook al langer af.

Is de keuze misschien helemaal niet zo bewust gemaakt, maar is het meer het gevolg van dat een bepaald systeem (lees tv-ontvanger) gewoon zo werkt? Want als de keuze zo bewust is, zou het ook niet mogelijk moeten zijn in de app. En als ik mij niet vergis, is het ook zo op de site. Maar misschien heb ik het laatste mis?


@Katana321 Hmmmm ja, dat is interessant. Goede vraag, hier heb ik niet meteen een antwoord op. We nemen 'm mee, en als ik iets hoor dan laat ik het hier weten :) 


Ik heb als work-around de film op de app af te spelen (vanaf begin) en het beeld casten op mijn smart tv. Het werkt maar niet op elke TV, wel een gedoe. Waarom kan het wel op de app op mijn mobiel maar niet rechtstreeks via de decoder?


Ah, had dit draadje nog niet gezien.
Had zelf ook min of meer zelfde vraag gesteld manier-van-opnemen-niet-meer-van-deze-tijd
Ik ben sinds paar dagen KPN abonnee en had me niet gerealiseerd dat KPN opnames niet vanaf begin uitzending te zien zouden zijn via decoder.
De techniek is er wel degelijk zoals wel blijkt als je de app gebruikt.

 

 


@Alexandra zal inmiddels wel een antwoord hebben, want we zijn immers al 8 dagen verder…  😉


Een heel vervelende optie is het om een programma die reeds is gestart niet vanaf het begin op te kunnen nemen. Ook dat de reclameblokken niet zichtbaar zijn in de stream. Deze opties zijn bij Ziggo wel allemaal beschikbaar. Voor mij na mijn 1 jarig contract bij KPN glasvezel de reden om weer naar ZIggo terug te gaan.


Ik meen ergens gelezen te hebben dat het in de app wel kan. 


Ik meen ergens gelezen te hebben dat het in de app wel kan. 

Dat is juist. Als je op de tv-ontvanger halverwege een programma de opname start, dan kun je in de app en ook op de site de opname van dat programma vanaf het begin kijken.


En op de nieuwe TV+ ontvanger kan het misschien ook...?

Tja, ik heb hem zelf in huis, ik kan het uitproberen, maar nog nie gedaan 😁


En op de nieuwe TV+ ontvanger kan het misschien ook...?

Tja, ik heb hem zelf in huis, ik kan het uitproberen, maar nog nie gedaan 😁

Heb dat net getest. In idd kun je het op de nieuwe tv-box ook vanaf het begin bekijken.


Maar als je pas een half jaar lid bent kun je de nieuwe Kpn-box niet aanvragen. Dus vanaf augustus weer gewoon terug naar Ziggo. Daar heb je ook de problemen niet met de SuperWifi  punten niet.   ( na iedere herstart van het modem ben je de connecties kwijt en moet je deze punten weer connecteren met de kabel aan het modem )