Skip to main content

Om de afstandsbediening te kunnen koppelen kun je een lijst raadplegen waarop tig merken tv-s staan. Een onuitputtelijke lijst. Helemaal achteraan zou het merk XIAOMI moeten staan. Helaas geen vermelding.

Via google wordt er al jaren op internet naar de koppelcode gevraagd, maar zie nergens een reactie van KPN staan. Is dit een bewuste keuze om dit merk niet te vermelden? Graag een KPN reactie met liefst een codevermelding.

@Sook 

Zie ook hier.

------------------------------------------  

Het merk komt inderdaad niet voor in de lijst. Het zal dus helaas niet gaan. Dat betekent gewoon dat nog niemand dit aan kpn ( of tech4home) heeft doorgegeven indien een juiste code gevonden is.

Maar… de codes voor Philips al eens geprobeerd? Dat is ook een Chinese fabrikant. Niet geschoten.

-----------------------------------------  


Hi @Sook, welkom op het forum. 

Het komt soms voor dat bepaalde merken niet worden ondersteund, eigenlijk zijn dit alleen merken die niet bekend zijn of die niet veel worden verkocht in Nederland. Als er geen code staat ben ik bang dat je met 2 afstandsbedieningen zult moeten werken. 


Dit antwoord kende ik al.Het argument van merken die weinig worden verkocht en onbekend zijn vind ik vreemd als ik de ellenlange lijst doorspit.Meer dan 80 % zijn in ieder geval voor mij onbekende merken.

Maar oké, ik zal de vraag anders stellen. Ik neem aan dat KPN de lijst beheert en up to date houd. Dus concreet: hoe werkt de toekenning van de koppelingscode-s ? 

Ik wil graag het antwoord van KPN en geen ik denk antwoorden.(niet onaardig bedoeld)

Groet,

 


Ik snap wat je zegt. Concreet kan ik dit niet aangeven. Wél weet ik dat er ook B en C merken zijn die gebruik maken van dezelfde sensoren als A merken, dit komt dus overeen en worden meegenomen in de lijst. 

Ik vind het erg jammer dat jouw merk er niet tussenstaat, had het graag anders gezien. 


Dank, forum-vriend. Maar ik dacht in mijn "onnozelheid" dat KPN meeleest in dit forum.En wellicht zal reageren op mijn concrete vraag. Kennelijk is dat niet het geval. Dus ga ik ze rechtstreeks benaderen.

Mvg,

Sook


Je laatste reactie snap ik niet. Kpn leest hier mee en reageert zelfs! Alex_P is 100% kpn. Hij reageert zelfs meerdere keren.  En dan is het nog niet 'goed'?

Xiaomi wordt niet ondersteund door de fabrikant van de afstandsbediening. Dat is niet kpn en die beheert 'm op dat gebied ook niet.

Je kunt het volume op de TV+ Box DIW7022 zelf bedienen. Dus dat omzeilt dat al.

Blijft alleen de tv aan en uit zetten. Dat lukt wel met z'n eigen Xiaomi afstandsbediening toch?

Alleen iemand met een Xiaomi kan eventueel achter wel werkende codes komen. Graag zelfs!

Check voor je volgende tv dus eerst de lijst.…

 


"Xiaomi wordt niet ondersteund door de fabrikant van de afstandsbediening. Dat is niet kpn en die beheert 'm op dat gebied ook niet."

Dus dit zou het antwoord moeten zijn van KPN.in casu Alex_p. volgens jou.Grappig, dus KPN geeft mij een afstandsbediening bij mijn abb.en suggereert dat ik deze kan koppelen aan een tv.Publiceert daarbij een lijst van tig tv-s en heeft daar volgens jou geen bemoeienis meer mee.Vreemd, een product in de markt zetten en daar verder niets mee doen.Dus nogmaals ,als jij,Alex_p werkzaam bent bij KPN, wil jij dit binnen de organisatie is even bespreekbaar maken, en kijken of e.e.a. geregeld kan worden.Lijkt me niet zo moeilijk.


"Je kunt het volume op de TV+ Box DIW7022 zelf bedienen. Dus dat omzeilt dat al."

 

Dat is dus waarom ik het aankaart.Volume aanpassen lukt dus niet.Moet dit met de xiaomi afstandsbediening doen.


Heb je de tv+ Box? Stel dan onder Apparaat > afstandsbediening (eerst tandwiel) in onder gebruik volume knoppen. 

UIT : bedien het volume van de box

 

De tv ondersteuning is minimaal met de kpn afstandsbediening indien ondersteund. Alleen volume en aan / uit. Bronkeuze ook lang niet altijd. 

Er is bij je tv een afstandsbediening geleverd dus je kunt op de bank blijven zitten. 

En Xiaomi wordt nu eenmaal niet ondersteund. Accepteer dat voor nu en kies voor je volgende televisie een vermeld merk. 

Ook bij tech 4 home zelf heb ik Xiaomi codes niet gevonden. 

Volume kan via de TV + Box. Dus dat hoeft niet eens via de tv.

By the way. Het is Android-TV.  Dus download de KPN ITV app en je kunt alles met de Xiaomi afstandsbediening. 

Niet druk maken. Op nog geen uur vliegen is een oorlog. Daar maakt niemand zich druk om ondersteuning van afstandsbediening. 

 


Aha, opgelost. Kan geluid  nu dus regelen met de kpn afstandsbediening. Nu weer een blije partner. Dat hij aan en uit moet met de xiaomi afstandsbediening  is van minder belang.Bedankt.

 

P.s. denk dat ik er nog maar een Xiaomi tv tje bijkoop..Bevalt goed.