Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb de Arris 5202.  Als ik de youtube app open dan kan ik alles kijken, maar zonder geluid. 

De arris zit met een hdmi aangesloten op een receiver, en de receiver zit aangesloten op de televisie.

Ik heb gewoon dolby geluid vanuit de Arris als ik TV kijk of een andere app open. Enkel youtube geeft geen geluid. 

Ik heb de ontvanger al teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de software opnieuw ingeladen via het menu instellingen en dan bij 1 van die kopjes de gele knop.

 

Anderen die hetzelfde ervaren?

Niemand?


Hi @daveytje, excuses voor de late reactie. Speelt het probleem nog? Ervaar je dit ook als je het geluid gewoon via de tv laat lopen? Wellicht een andere HDMI-poort testen?


Hi @daveytje, excuses voor de late reactie. Speelt het probleem nog? Ervaar je dit ook als je het geluid gewoon via de tv laat lopen? Wellicht een andere HDMI-poort testen?

Probleem speelt nog. Zal van de week een andere hdmi poort proberen en rechtstreeks op de tv. Maar ik vind het raar dat enkel youtube niet werkt op deze manier en de rest allemaal wel. Zou wel verwachten dat als het aan de hdmi poort ligt of de manier van aansluiten dat of alles geen geluid geeft of alles wel. Niet het een wel en het ander niet. 

Ik laat het weten. 


Hi @daveytje, excuses voor de late reactie. Speelt het probleem nog? Ervaar je dit ook als je het geluid gewoon via de tv laat lopen? Wellicht een andere HDMI-poort testen?

Probleem speelt nog. Zal van de week een andere hdmi poort proberen en rechtstreeks op de tv. Maar ik vind het raar dat enkel youtube niet werkt op deze manier en de rest allemaal wel. Zou wel verwachten dat als het aan de hdmi poort ligt of de manier van aansluiten dat of alles geen geluid geeft of alles wel. Niet het een wel en het ander niet. 

Ik laat het weten. 

Ja, mee eens hoor. Maar we moeten dingen gaan proberen uit te sluiten, want ik kan het zo 1,2,3 niet verklaren namelijk. Anders HDMI-poortje, andere kabel eventueel. Geluid direct via de tv i.p.v. receiver. Dat soort dingen.


Hoe gek ook. Hdmi in de tv gestoken en nu werkt het..

Niet te verklaren gezien het via de receiver ook alles doorgaf op YouTube na. 

Geluid gaat nu van kpn kastje naar tv en dan naar receiver. Geen vertraging gelukkig. 


Hoe gek ook. Hdmi in de tv gestoken en nu werkt het..

Niet te verklaren gezien het via de receiver ook alles doorgaf op YouTube na. 

Geluid gaat nu van kpn kastje naar tv en dan naar receiver. Geen vertraging gelukkig. 

Dus alles lijkt nu goed te werken? Dat zou fijn zijn natuurlijk. :)


Yep. Alles werkt nu...


instellingen tv kastje goed? waarschijnlijk geluid via hdmi op dolby gezet? gezien de youtube app enkel stereo geluid doorgeeft.


Op andere draadjes in dit forum is te vinden dat zelfs atmos doorgegeven wordt op youtube. Dat is mij nog niet gelukt, maar 5.1 zeker wel ook op youtube. Zelf getest. Dus dat moet het probleem niet zijn.


Via de receiver werkt het niet. Direct aangesloten op de tv wel. Maar dan ka  ik via de recceiver moeilijker checken wat voor geluid doorgegeven wordt aan kpn. Raar dat enkel youtube (en Netflix denk ik)  niet werkt via deze aansluiting en alle tv zenders wel en de open haard app ook geluid geeft…

Naja. Even kijken en anders maar youtube via de Android tv zelf. Dat werkt wel.


Ik heb sinds deze ochtend ook opeens geen geluid met enkel youtube. Gewoon TV en netflix hebben wel geluid. Er is niets veranderd met gisteren. Iemand een idee of dit aan klant zijde of KPN zijde een issue is?


Goedemorgen beste ikzelf heb hem net nog gecontroleerd maar bij mijn doet het geluid op YouTube gewoon. 👍


Hier hetzelfde sinds een paar dagen. Direct aangesloten op TV en TV via eARC naar Sonos. Sinds paar dagen ook enkel en alleen de YouTube app zonder geluid. HBO en normale tv werken prima. Even voor de duidelijkheid, aan mijn tv en Sonos is niks veranderd. Is er een software update van KPN geweest?