Skip to main content

Hier ervaar ik precies hetzelfde…

HMB2260 V2 ontvanger bekabeld aangesloten op Experiabox en tv maar sinds de laatste update is YouTube via de ontvanger traag als dikke modder en haast niet te gebruiken.

Reset ook al uitgevoerd.

Migratie heeft inmiddels plaatsgevonden maar sindsdien is YouTube via de ontvanger eigenlijk onbruikbaar…

In het menu van de experiabox zou het internet na de overzetting te configureren zijn maar ik krijg alleen onderstaande optie te zien waar ik niks mee kan...

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


In het menu van de experiabox zou het internet na de overzetting te configureren zijn...

Wat zou u willen configureren dan?

 

Admin: meeverplaatst


Welke KPN tv ontvanger heb je?

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

 

Heb je een smart TV?

Zo ja, werkt daar wel alles goed? (met de app van de smart tv).


Welke KPN tv ontvanger heb je?

Zoals ik aangaf de Arcadian HMB 2260 V2

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

 

Heb je een smart TV?

Ja

Zo ja, werkt daar wel alles goed? (met de app van de smart tv). 

Daar werkt de app nog slechter…

Via de ontvanger zowel met kanaal 201 als via het menu  is Youtube niet bruikbaar.

Netflix werkt trouwens perfect...

 


De download is voldoende.

Is de KPN tv decoder wel met een UTP kabel aangesloten op de Expreriabox?

De TV zelf ook of TV via Wifi (beide is ok voor de tv).

 

Netwerkadapters kunnen ook het probleem zijn. 


Ontvanger is met door KPN geleverde UTP kabel op de Experiabox V10 aangesloten.

De tv via WiFi maar het smartgedeelte daarvan gebruik ik eigenlijk niet meer vanwege verouderde apps. 

Netwerkadapters heb ik niet in gebruik. 


Hoi @BenvV Ik ben erg tevreden over (éénmalige aankoop) een Chromecast.

Deze plug je in een HDMI poort van je TV, verbinden met wifi en probleemloos streamen vanaf je telefoon. Zo blijf je up-to-date als je smart-TV verouderd is. Vaak is het advies om te resetten, maar dan blijf je bezig. 
 


Dat is inderdaad een oplossing maar aangezien KPN deze functie levert behoort dit ook goed te werken. Daar betaal je toch voor lijkt me...


Dat is inderdaad een oplossing maar aangezien KPN deze functie levert behoort dit ook goed te werken. Daar betaal je toch voor lijkt me...

Streamingsdiensten worden aangeboden op de ontvanger, ze zijn niet van KPN.
De Netflix app is een beter ontworpen app zodat deze beter werkt op de ontvanger. 

Het was een advies, het is uiteraard aan jou wat je daar mee doet. 


Daar heb je helemaal gelijk in maar als het op al mijn andere apparaten (via de WiFi notabene) de doorgifte en werking wel prima is dat lijkt het me dat de oorzaak in de apparatuur van KPN te vinden is.


Hoi @BenvV, dit probleem is bekend en we zijn bezig met een oplossing. Dit wordt met een komende update voor de TV ontvangers opgelost.
 

Het laatste nieuws over updates van onze TV ontvangers kun je altijd vinden in het onderstaande topic:

 


Dank je wel Thomas. 

Wacht ik dat even af.