Skip to main content

We hebben de tv ontvanger al een paar keer opnieuw opgestart en ook naar fabrieksinstellingen terug gezet, toch loopt het kanaal van Youtube regelmatig vast tijdens een filmpje en moet de ontvanger weer helemaal opnieuw opgestart worden.

Hoi @Mieni80, welkom hier. 

Je geeft aan dat Youtube regelmatig vastloopt. Dat is niet zo fijn. Je hebt al gereset en herstart, maar zonder succes. Hij loopt dus vast tijdens een filmpje, loopt deze dan gewoon vast of laadt deze niet verder? En heb je ook al eens geprobeerd eerst het modem opnieuw op te starten en daarna de ontvanger? En verder werkt de ontvanger wel helemaal naar behoren?


We hebben het modem ook al een keer opnieuw opgestart en daarna de ontvanger.De ontvanger werkt verder prima, alleen met YouTube en soms met Netflix hebben we vastlopers.

Beeld blijft dan stilstaan en begint een cirkel te draaien. Soms kunnen we ook helemaal niets meer en moet de ontvanger opnieuw opgestart worden.


Hoe is de ontvanger aangesloten? Met een kabel? Zonder iets ertussen? Een kabel uit 1 stuk?


@Nick83 De kabel is uit 1 stuk vanaf de Experiabox aangesloten op de ontvanger

 


@Nick83 De kabel is uit 1 stuk vanaf de Experiabox aangesloten op de ontvanger

Ok, dat is heel mooi. Heeft u glasvezel of adsl/vdsl? Wel eens een speedtest gedaan? https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm Bij voorkeur op een bekabeld aangesloten pc.


@Nick83 aan de snelheid ligt het niet… We doen regelmatig een speedtest (op een bekabelde computer) ook als YouTube vast loopt…..


Welke ontvanger heeft u eigenlijk?


Heel apart zeg. Het zijn alleen die 2 apps dus. Dat zijn apps die wel gebruik maken van bandbreedte. Die gebruiken echt het internet, gaan dus via andere Vlan's dan het beeld van de tv welke voorrang krijgen. Allemaal heel technisch, wil ik niet verder op in gaan. 

Welke snelheid haal je precies via de speedtest? Daar ben ik wel benieuwd naar. Daarnaast wil ik nog graag eens meekijken of ik nog iets kan vinden wat het probleem kan veroorzaken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik eens mee. 


Is het nu goed? Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. Mocht ik nog kunnen helpen, dan hoor ik graag van je. 


Is het nu goed? Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. Mocht ik nog kunnen helpen, dan hoor ik graag van je. 

Met vlagen loopt deze nog steeds vast


Hier hetzelfde symptoom ook na de laatste update bij de Youtube app. Meestal als ik het niet vergeet doe ik de tv-ontvanger iedere morgen  herstarten. Lijkt er imo op dat er een cache vol loopt.


Heb er al jaren last van komt ook niet meer goed ik heb alles al geprobeerd denk dat het aan you tube ligt kwa verbinding met kpn


Bij mij loopt hij steeds vast als ik filmpjes zoek. Niet als ik een filmpje afspeel. Het wordt voor mijn gevoel al erger. Is dit een specifiek KPN probleem of komt het ook voor bij bijvoorbeeld Ziggo?


Ik heb een nieuwe modem gekregen probleem nu opgelost 


Bedankt voor de info.


Als filmpje loopt instellingen wieltje aanklikken, dan beeld op 240P zetten , niet automatisch of hoger


Youtube werkt nu weer goed. Tv etc ook. Graag dit forum sluiten aub.