Skip to main content

Youtube werkt al een tijd niet meer op alledrie mijn Arris VIP2952 V2 ontvangers. 

Ik heb alles gedaan dat ik hier gelezen heb incl het resetten, upgraden van de software en het terugzetten naar de fabrieksinstellingen de <kuch> Frisse start. Tot slot ook geprobeerd de app te starten via kanaal 201 (en andersom)

 

Melding is danwel direct, danwel na een aantal seconden:  APP afgesloten, er is een storing opgetreden in de Youtube app. Start de app opnieuw. Lukt dit niet, hetstart dan uw tv ontvanger. 

 

Iemand nog een idee. 

 

Alvast dank!

 

Hi @Webberk, wat een vreemd probleem is dit :confused: Door de drukte op het forum, komen we nu pas aan jouw topic toe, excuus voor de late reactie! Is de situatie inmiddels verbeterd? Of speelt dit nog steeds?

In het laatste geval, dat een app op 1 ontvanger niet meer werkt is nog tot daaraantoe, maar bij alle 3? Dat is merkwaardig. Werken andere apps wel? 

En wat gebeurt er als je YouTube opent via  je telefoon en dan op het cast-icoontje klikt en 1 van je ontvangers selecteert? Hoor het graag!


Hoi. dat werkt helaas ook niet. Ik heb inmiddels ook chatcontact gehad en er werd geadviseerd de Experia naar de fabrieksinstellingen terug te brengen. Omdat ik (plus een student hier in huis) de verbinding op dit moment echt niet kunnen missen heb ik dat nog niet geprobeerd. Is er nog iets anders dat mogelijk is? Anders probeer ik die fabrieksinstellingen vrijdag even. Dank alvast.


Dat advies snap ik goed, aangezien al je ontvangers het zelfde euvel vertonen. Toch wil ik nog even met je meedenken, wellicht kunnen we nog iets anders verzinnen waardoor je de app weer kunt gebruiken overal!

Zou je mij om te beginnen nog willen vertellen of andere apps wél werken op het moment?

En hoe zijn de ontvangers aangesloten op de Experia Box? Is dat door middel van rechtstreekse kabels? Of zit er nog andere apparatuur tussen? Zou je het ok vinden als ik vanaf afstand je thuisnetwerk probeer uit te lezen zodat ik echt even mee kan kijken? Zo ja, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Hoi, 

Ik heb bij 2 van de 3 ontvangers kabel liggen rechtstreekse ethernetkabels, bij de 3e een TP Link AV500 powerline adapter. andere apps (bijv Netflix) werken. Profiel is bijgewerkt en meekijken is zeker ok


Ik heb nu op 2 verschillende momenten jullie lijn bekeken en zie niets raars terug, de lijn zelf is volledig stabiel en jullie horen de maximale snelheid die bij je abonnement hoort prima te halen. Totaan het modem geen gekke dingen dus.

Ook de tv-ontvangers lijken prima te functioneren, ik meet bij alle 3 een kwaliteitspercentage van 99%, kan haast niet beter dus :wink:

Volgens mijn meting is er een apparaat aangesloten op de 4e ethernetpoort van het modem, wat is dat voor apparaat? Is het mogelijk om dat apparaat tijdelijk even los te koppelen om te zien wat er dan gebeurt? Als dat ook geen verschil maakt, wil ik toch aanraden om hem even een fabrieksreset te geven, alle kabels even uit de ethernetpoorten en pas weer aansluiten als modem weer helemaal op is gestart. Ben benieuwd of daarna alles weer in orde is!


Dank, ik zal het proberen met alleen de  bekabelde decoders en als dat niet werkt de experia een reset geven. Wordt vervolgd 😁👍


Nou, aan de vierde aansluiting zitten een server met een nginx reverse proxy en een Sonos . Als ik die eruit trek werkt het wel. Heb geen gekke dingen (adblockers of zo) draaien. Kpn deel werkt iig. Dit is voor nu opgelost. Ik kijk verder en als er andere vragen maak ik een nieuwe aan. Dank voor je hulp!


Ah, dan is het wel duidelijk dat alles vanaf onze kant in orde is. Ik hoop dat je zelf weet te achterhalen waar dit precies aan ligt en zo nee, dan is het aanmaken van een nieuw topic een heel goed idee zodat de community verder met je mee kan denken!