Skip to main content
Beantwoord

Zaken die heel erg opvallen bij TV+ Box

• September 17, 2025
  • 54 reacties
  • 1064 keer bekeken

Toon eerste bericht

54 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 14, 2025

​@Arjan van B voor mij is het geen optie om het geluid via de hdmi te doen want ik had een oude soundbar die aan vervanging toe was en ik heb bewust voor dit gekozen. 

Inderdaad Movie staat ingesteld op de tv box dat kan je snel zien door de mute knop een paar seconden vast te houden.

Ik ben benieuwd waar kpn mee komt ​(@Jasper van KPN ). En zelf denk ik nu wel weer ergens aan de kabel aangezien ik bij de vorige provider ook alleen maar problemen had.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

​@Arjan van B voor mij is het geen optie om het geluid via de hdmi te doen want ik had een oude soundbar die aan vervanging toe was en ik heb bewust voor dit gekozen.

Maar je televisie heeft toch wel een luidspreker? Ik schreef expliciet dat het natuurlijk geen oplossing is, maar een snelle test.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

En zelf denk ik nu wel weer ergens aan de kabel aangezien ik bij de vorige provider ook alleen maar problemen had.

Maar je schreef ook: 

Ik heb sinds kort de nieuwe tv soundbox en toen zijn ook de problemen ontstaan, met de oude tv box had ik geen problemen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

​@Frank- 

Een test doen, kan natuurlijk nooit kwaad.

Dan kan je zien of het daar wel of niet aan ligt en weer verder kijken.

Ook Arjan van KPN kan dan verder kijken, want hoe meer informatie, hoe beter.

De KPN Soundbox zit kwa geluid tussen de TV luidsprekers en een losse soundbar (met subwoofer).

P.S.

In het begin ging ik ervan uit dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) had.

In de foto zag ik (zagen we) dat je de KPN Soundbox hebt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 18, 2025

Vandaag (18-10) heb ik problemen gehad met het geluid. Tijdens dit probleem contact gehad met kpn, helaas konden ze het niet gelijk bekijken maar ze hebben een ticket aangemaakt en als het goed is krijg ik begin van de week bericht.

Ze hebben nog wel geprobeerd om van afstand een reset te doen, maar dit lukte niet. Ik heb in overleg alles van het stroom gehad omdat ze toch ongeveer 48 dagen kunnen terug kijken.

Dus als er meer bekend is zal ik dat hier ook delen, maar uit ervaring van de vorige provider ga ik nergens vanuit. Maar ik blijf zeker positief dat kpn het wel gaat vinden/oplossen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 19, 2025

De spanning heb je er afgehad begrijp ik.

Hooguit 2 minuten is voldoende.

Waar staat het geluid op ingesteld in de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)?

Zelf had ik problemen toen hij op Digital stond, soms geen geluid.

Nu heb ik hem op auto staan en tot nu toe geen problemen.

Ook Passtrough is een goede optie, alleen is het geluidsverschil tussen zenders en ook bij app's soms heel erg groot.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 19, 2025

​@joop2011 ik heb niet de Sagemcom DIW7022, ik heb de opvolger met ingebouwde speaker. En daar staat het ingesteld op Movie.

Ik heb vandaag (19-10)  een filmpje kunnen maken van het beeld probleem, ik kon zelfs zappen en bleef het probleem zichtbaar. Dus niet het geluid maar daar had ik al eerder een filmpje van gemaakt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • October 25, 2025

Contact gehad met kpn, en ik moest de tv box een harde reset geven. Dus nu is het afwachten of dat geholpen heeft.

Maar gisteren (25-10) kwam ik thuis en heeft de tv box de hele middag aangestaan terwijl ik niet thuis was. Gelijk contact gehad met kpn en ze hebben het bevestigt maar zagen niet waarom die aan stond.

Dus nu maar afwachten of het eenmalig was of vaker terug komt en of de andere problemen zijn verholpen. Kpn heeft aangegeven als dit niet helpt wordt de tv box omgewisseld.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 3, 2025

3-11-'25: De tv box wordt omgewisseld want de problemen blijven. Het gaat via een omruil pakket wat omslachtig is, maar hier heb ik al een hele discussie over gehad aan de telefoon dus gaan we hier NIET over hebben.

Tijdens het telefoongesprek nogmaals aangegeven dat ik bij de vorige provider ook al problemen had sinds ik op glasvezel zit. Dit vond ze wel raar en dat er nooit iets gedaan is aangezien Odido het glasvezelnetwerk van kpn gebruikt. Dit werd door kpn zelf gezegd.

Nu is vastgelegd dat als de omruil actie niet werkt er een monteur wordt gestuurd. Ik heb wel mijn twijfels uitgesproken of dit echt gaat gebeuren, maar dit komt omdat ik dat ook bij odido hoorde en er niets gebeurde.

Maar nu maar weer afwachten wat de nieuwe tv box gaat doen als ik die kan omruilen. 

​@Jasper van KPN dit topic is nog niet klaar dus ook niet beantwoordt. Ik wil dit topic blijven gebruiken tot alles is opgelost.

Jasper van KPN
Moderator

Geen zorgen ​@Frank-, het topic blijft gewoon open. Ik sluit het niet, je kunt blijven reageren als je wilt. Alleen als er 6 maanden geen nieuwe reactie is geweest sluit een topic automatisch, dat verwacht ik hier nog niet.

Goed om te lezen dat er nu een ruil is ingezet, of dat het is is inderdaad afwachten, maar daardoor kan dat in ieder geval uitgesloten worden. En met de optie van een monteur is er een andere actie achter de hand mocht het niet helpen dus. Hopelijk kan met beide stappen een verbetering komen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 9, 2025

Het omruilen van de tv soundbox heeft niets geholpen want de problemen blijven. 

Ik heb afgelopen vrijdag (7-9-25) een nieuwe tv gekochten na het instellen van de tv heb ik de tv box aangedaan. En gelijk had ik een grijs scherm en zaterdagochtend begon het geluid weer te stotteren. Dus kan ik de tv uitsluiten.

Ik heb gelijk gebeld met kpn en nu komt er een monteur maandagavond (10-11-25). Dus ik ben heel benieuwd wat die gaat doen en of hij/zij het probleem vindt en wat het is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 10, 2025

De kpn monteur is vandaag(10-11-2025) geweest. En deed gelijk een meting en de Rx was veel te hoog. Dus hij heeft de kabel schoongemaakt en nu weer afwachten of dit het probleem was.

Ik heb ook gevraagd of ze dit van afstand konden meten en zijn antwoord was ja. Hij heeft ook nog door de servicedesk een meting laten doen en die gaven ook aan dat het te hoog was. En toen heb ik wel gezegd dat ik het slordig vind dat het 'niet' gezien is. 

Ik hoop dat het is opgelost, maar ik heb wel mijn twijfels. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het al zo'n 3,5 jaar duurt. 

Jasper van KPN
Moderator

Voor tv problemen is de demping (zoals die Rx waarde heet) niet iets wat vaak nagekeken hoeft te worden, dus ik kan me voorstellen dat het daarbij niet gedaan is. Ik had er ook niet aan gedacht in deze situatie dat die niet goed zou zijn. Gelukkig dacht de monteur daar wel aan, en nu is het dus afwachten hoe het gaat na deze aanpassing. Na de voorgeschiedenis is het logisch dat je twijfels hebt, ik denk dat iedereen dat zou hebben na zo'n periode. Ik hoop dat het hiermee een verbetering laat zien!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 11, 2025

Het heeft helaas niet geholpen want vandaag (11-11-2025) had ik wéér stotterend geluid.

Nu komt er donderdagavond weer een monteur en kijken wat die vindt....

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 23, 2025

Vrijdag 14-11-2025 is er weer een monteur geweest en heeft de modem en het Ont kastje vervangen. Dit om te kijken of hiermee de problemen worden opgelost. Maar helaas heeft dit ook niet geholpen. Er is nog afgesproken om toch nog een keer de netwerkkabel van de modem naar de tv box te vervangen. Dit heb ik gedaan en gelijk was het weer mis. 

De modem en Ont wissel heeft nog meer problemen geleverd, want het wifi signaal van mijn Deco's is nu zo zwak dat ik er niets mee kan. Dit was met de vorige niet. Hebben jullie hier tips voor laat het weet!!!

Vrijdag 21-11-2025 heb ik gebeld om het ticket te verlengen en werd mij gezegd dat ze mij terugbellen. Als het goed is gaat kpn mij vrijdag bellen dus dan maar gelijk een afspraak maken voor een monteur en misschien doe ik dat ook al wel eerder.

Dus kort samengevat, er zit geen vooruitgang in maar het gaat achteruit.

Jasper van KPN
Moderator

Dat klinkt inderdaad nog niet alsof het de goede kant op gaat! Dat het ticket bij die afdeling in behandeling is, is wel fijn. Zij hebben met dit soort dingen meer mogelijkheden dan ons en daardoor is het daar in de juiste handen. Met de laatste ontwikkelingen merk je het nog niet, maar ik ga er vanuit dat het met deze stappen wel tot een verbetering zal gaan leiden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • December 4, 2025

Afgelopen maandag (1-12-25) is er weer een monteur geweest en is er een poort wissel gedaan. Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad.

​@Jasper van KPN Maar nu wil ik graag weten of er met de overstap van Odido naar kpn een poort wissel is gedaan of dat het signaal gewoon veranderd is. Kun jij dit nakijken in het systeem, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar?

Jasper van KPN
Moderator

Dat weet ik niet, dat is voor ons niet inzichtelijk. Het kan zijn dat dezelfde poort is gebruikt. Als het nog steeds een verbetering geeft zou dat de boosdoener (geweest) kunnen zijn. Ik hoop dat het nog goed gaat.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • December 13, 2025

De hoop is inmiddels weer weg. Gisteravond (12-12-'25) was het weer mis het geluid stotterde en weer grijs beeld. Ik heb nu de tv soundbox er tussenuit gehaald en ga ik met de gewone tv box kijken wat die nu doet. Want het beeld is wel scherper geworden na de poort wissel. 

Ik zag ook een ander topic waar een vergelijkbaar probleem is, dus dat topic hou ik ook in de gaten en hoop ik dat daar wat uitkomt. 

Maar eind van aankomende week ga ik sowieso weer bellen dat het nog niet goed is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 16, 2026

Op 24 december is er een monteur (expert) geweest en toen hij binnenkwam zag hij de soundbox staan en zei gelijk dat hij daar nog niets van wist. We hebben even kort gepraat en ik gaf aan dat ik foto's/filmpjes maak van het probleem als dat lukt. Hij wou dat graag hebben zodat hij dat door kon sturen naar de juiste afdeling. 

We hebben toen een afspraak gemaakt voor 9 januari, maar op 8 januari is hij blijkbaar aan de deur geweest.

Het viel me op dat hij de filmpjes pas gezien heeft op 8 januari dus de filmpjes zijn NIET doorgestuurd. Hij gaf via de app aan dat er 3 vergelijkbare problemen zijn alleen dat ik de enige ben met grijs beeld. Dan vraag ik mij toch echt af waarom de filmpjes niet zijn doorgestuurd.

Toen heeft hij er een nieuwe afspraak ingepland op 16 januari maar die heb ik verplaatst naar 15 januari van 17:00-21:00 uur. Maar hij is NIET komen opdagen. 

Op 16 januari kreeg ik weer bericht dat hij langs zou komen maar wederom niemand gezien en ook geen telefoon gehad. 

Nu staat er een afspraak gepland voor 26 januari van 13:00-17:00 uur. Ik ga deze sowieso verplaatsen naar een avond want ik blijf niet voor niets vrij nemen. 

Maar vertel mij nu is wat de status is van alles....

Jasper van KPN
Moderator

Die monteursafspraken gaan niet van harte begrijp ik! Ik zie de afspraak voor de 26e staan, en het ticket is nog in behandeling bij de Technische Dienst. Veel meer dan dat kunnen wij niet zien. Dat het bij hun in behandeling is betekent dat er meer aan de hand is dan wat wij via deze weg kunnen doen. Het ligt op de juiste plek, maar het gaat niet helemaal soepel. Hopelijk gaat de volgende monteursafspraak goed, en kan het dan verder aangepakt worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 19, 2026

​@Jasper van KPN ik blijf niet vrij nemen, want vergoeden jullie dat dan ook??

Jasper van KPN
Moderator

Vrije dagen kunnen we niet vergoeden inderdaad, dat noemen we ook in de Algemene Voorwaarden.

Je zei dat je de afspraak wilde verplaatsen naar een avond, als er dan een monteur beschikbaar is is dat ook niet van toepassing.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 21, 2026

Ik heb geprobeerd om de afspraak te verplaatsen maar deze is niet zichtbaar in de app.

Dus ik vraag me nu wel af of er wel echt een afspraak instaat🤔

Jasper van KPN
Moderator

Ik zie de monteur wel staan voor de 26e, die afspraak staat er wel dus. Dat je 'm in de app niet ziet is raar. De klantenservice kan de afspraak dan wel voor je verplaatsen, naar een moment dat jou beter uitkomt.