Skip to main content
Beantwoord

Zaken die heel erg opvallen bij TV+ Box

  • September 17, 2025
  • 73 reacties
  • 1505 keer bekeken

Toon eerste bericht

73 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 25, 2026

Gisteren (24-01-26) is er een modem update geweest. Maar in plaats van dat het vooruit gaat gaat het achteruit.

 

Het tv beeld is slechter en er zijn strepen zichtbaar.

 

Wat wordt de oplossing??


Jasper van KPN
Moderator

Een modemupdate heeft geen invloed op strepen op het beeld, dus dat is raar. Wat de oplossing is, is een goede vraag. Zoals eerder gezegd is het al in behandeling bij een afdeling die meer mogelijkheden heeft dan ons op de Community. Daardoor is het het beste om die vraag via hen te laten lopen, zodat er geen dingen door elkaar lopen. 

Ik zie de afspraak met de monteur ook nog staan, je kunt het tijdens dat bezoek ook vragen. Die kan dan direct met je meekijken.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 31, 2026

Gisteren (30-1-2026) is er iemand langs geweest en die werkt op de software afdeling. Hij heeft gelukkig de nodige problemen gezien. Ik moet hem met elk probleem op de hoogte brengen zodat ze zoveel mogelijk data krijgen. 

 

Helaas ben ik het probleem van het slechte beeld te vertellen maar dat heb ik nu ook doorgestuurd want natuurlijk is dat gewoon terug gekomen. Op de foto zie je strepen en die gaan over het hele beeld heen. Net zoals vroeger toen je nog met de antenne keek.

 


Jasper van KPN
Moderator

Die strepen zijn niet goed inderdaad, en als je zoiets eenmaal ziet kan je ze niet meer ontzien.

Dat je nu dat directe contact hebt is mooi, door het direct naar hem te sturen komt het meteen op de juiste plek. Dat zo iemand komt geeft ook aan dat ze het heel serieus nemen, dus dan weet je dat het bij de juiste persoon is.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 8, 2026

Afgelopen vrijdag gebeld door kpn maar omdat ik niet thuis was zouden ze een sms sturen dat ik op dat nummer en gegevens terug kan bellen.

 

Maar ik heb nog steeds geen sms ontvangen. Dus als kpn niets stuurt kan ik ook niets doen.

 

En ik wil met gemak ook weten wat de stand van zaken is?


Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Frank-, als je die sms niet hebt gekregen is het lastig contact opnemen inderdaad. Ik zie een notitie van vrijdag staan dat er contact is geweest. Ik heb er een toelichting op gemaakt dat je geen sms hebt gekregen met het verzoek die opnieuw te sturen of opnieuw contact met jou op te nemen. Dan kunnen ze het alsnog samen met je bekijken. 

Bij dat contact zullen de stand van zaken ook kunnen uitleggen, voor ons is er geen verdere informatie over te zien.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 8, 2026

8-04-2026: Net maar weer is contact gezocht met kpn over de lopende klacht. En daar werd aangegeven dat het nog maanden kan duren. Maar wat is maanden, is dat 2 maand of 48 maand??

 

Ik had het gevoel dat ik bij Odido elke keer onder de stapel werd gelegd, maar dat dat ook bij kpn gebeurt. 

 

Als het goed is belt kpn mij terug, maar dat is ook altijd afwachten.


Jasper van KPN
Moderator

Ik kan me voorstellen dat die onduidelijkheid vervelend is! Wij kunnen er zoals gezegd via deze weg geen verdere informatie over inzien, dus het is voor mij ook gissen wat ze precies willen oplossen hiervoor. Dat het zo lang duurt doet vermoeden dat het een complex iets is voor jouw aansluiting.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 16, 2026

Vannacht (16-4-26) is er onderhoud gedaan aan de glasvezel. Ik weet niet precies wat ze gedaan hebben. Maar wat ik wel weet is dat toen ik vanmorgen beneden kwam de tv box aanstond. Ik heb dit al is eerder gemeld.

 

Waarom zetten jullie de tv box aan?


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 16, 2026

Bedankt voor het signaal ​@Frank- , herken ik niet direct maar gaan we natuurlijk zeker meenemen!


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 17, 2026

Ik hoop dat het mee genomen wordt.

 

Ik heb vandaag (17-4-26) weer contact gezocht met kpn. Maar ze konden nog steeds niets vertellen, alleen dat het geëscaleerd is en dat het enige maanden kan duren. 

Dus voor mijn gevoel gebeurt er niets tot weinig. En dat nu 4 jaar (25-5-2022) lang zowel bij Odido als ook bij kpn. 

En ik heb nogmaals aangegeven dat ik terug wil naar DSL, want dat werkte altijd foutloos.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 23, 2026

​@Jan van KPN wordt het de standaard dat snachts de tv box aangaat? Want afgelopen nacht (23-4-26) was de tv box weer aan.


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 28, 2026

Nee, dat moet zeker niet de standaard worden ​@Frank- !

 

​@Jan van KPN wordt het de standaard dat snachts de tv box aangaat? Want afgelopen nacht (23-4-26) was de tv box weer aan.

Was er toen ook weer sprake van onderhoud aan het glasvezelnetwerk? Mocht dat het geval zijn, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dit de oorzaak zou zijn dat je TV+ ontvanger gedurende de nacht zichzelf in zou schakelen. Hoe is het de afgelopen dagen gegaan?


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 28, 2026

​@Jan van KPN volgens mij was er die nacht geen onderhoud want daar heb ik geen bericht van gehad.

 

De afgelopen nachten is het goed gegaan, maar ik heb dit al is eerder gemeld en af en toe gebeurt dat en waarom.....?

 

Of het moet een link hebben met de andere problemen die er zijn maar dat weet ik niet.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 21, 2026

Ik heb een officiële klacht ingediend bij kpn aangezien het van jullie kant (kpn) stil is en blijft.

Ik heb daarin aangegeven dat er tot 30 juni de tijd is om te reageren schriftelijk of mail, dus niet telefonisch.

Krijg ik daarna geen reactie dan zit er nog 1 stap in en dat is naar de geschillencommissie. 

 

Ik plaats dat nu ook hier want wonderen bestaan, toch....?


Jasper van KPN
Moderator

De vorige berichten waren tijdens mijn vakantie, toen ging het ook over je internetverbinding zo te zien. Is dat het nu waar het over gaat, of gaat het nog over hetgeen waar we het eerder over hadden? Dan kunnen we kijken wat er op dit moment over kunnen zien, en of de situatie veranderd is ten opzichte van eerder.


Jasper van KPN
Moderator

Ik zie nog geen reactie van je, maar ik heb een suggestie gekregen voor als de TV+ Box nog 's nachts aangaat. Dat kan komen door het synchroniseren van de agenda, als je dat uitzet kan dat beter worden. Dat kan je doen via deze stappen:

Apparaat -> Accounts en profielen -> Google account -> Agenda synchroniseren uitzetten

Zou je dat kunnen proberen?


Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

---

Dat kan je doen via deze stappen:

Apparaat -> Accounts en profielen -> Google account -> Agenda synchroniseren uitzetten

Zou je dat kunnen proberen?

Door jouw bericht zie ik nu pas die instelling. Eerder was het mij nog niet opgevallen.

​@Jasper van KPN Waarom is die instelling ‘Agenda synchroniseren’ überhaupt aanwezig in de instellingen van de tv+ box?


Jasper van KPN
Moderator

Die instelling was voor mij ook onbekend, ik weet niet waarom die er is. Mogelijk vanuit Android zelf. Het is in die context de moeite om te proberen in ieder geval.


Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Mocht die instelling daadwerkelijk de oorzaak van dat probleem blijken te zijn, dan is het natuurlijk de moeite waard om dat bij het tv-team neer te leggen. Als de instelling niet verwijderd kan worden,  dan kan ie misschien voor de gebruiker onzichtbaar gemaakt worden?


Jasper van KPN
Moderator

Deze suggestie kregen we juist vanuit het tv-team 😉 Dus laten we even kijken of het helpt in dit geval, en dan kan daarna verder gekeken worden daarnaar.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Die instelling was voor mij ook onbekend, ik weet niet waarom die er is. Mogelijk vanuit Android zelf. 

Android TV wordt een SmartHome Hub, met agenda synchronisatie kunnen bepaalde apps op ingesteld datum/actie ondernemen. Neem een voorbeeld van een Google Nest Speaker.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 26, 2026

​@Jasper van KPN die instelling ken ik ook niet en vind ik ook een vreemde voor een een tv box🤔.

 

Het grootste probleem is het grijze beeld en het geluid wat stottert en wegvalt.

Maar als het goed is komt er morgenochtend(27-6-26) iemand van kpn, maar mijn gevoel zegt dat er niemand komt.

En 10 juli komt er iemand van de software afdeling om hopelijk meer metingen te doen. 

 

Maar het is wel vreemd dat ik eerst een officiële klacht moet doen om alles weer in gang te krijgen, terwijl de klachten al liepen. Ik ben telefonisch door meerdere personen benaderd door kpn en het was eerst radiostilte. Ik heb ook aangegeven dat het ticket nooit afgesloten had mogen worden omdat het probleem niet opgelost is. Daar werd op gezegd dat het was afgesloten omdat het uit beeld was en ze niets konden zien hoe het verloopt. Ik heb aangegeven dat ze dan niet zomaar een Ticket kunnen afsluiten maar bij de afdeling moeten informeren of degene bellen die klaagt. En daar was die het gelukkig wel mee eens en hopelijk gebeurt daar ook iets mee binnen kpn.

 

Maar eerst morgenochtend afwachten en anders 10 juli.