Skip to main content

Sinds 4 maart ben ik van Ziggo overgestapt naar KPN glasvezel 1000/1000. 

Waar ik tegen aanloop is dat ik merk dat het zappen met zowel de Arris VIP5202 in de woonkamer als in de slaapkamer niet zo vloeiend gaat als wat ik hiervoor gewend was met de Next. Is dit een bekend probleem?

Wat er gebeurt:

Tijdens het zappen krijg ik tussen de 2 en 7 seconden eerst een zwart beeld te zien of bevriest het beeld even. Dit gebeurt met name bij zenders als Discovery (15), SBS6 (666), Veronica (669) etc. Ik krijg dan eerst zwart beeld te zien. Het duurt dan gemiddeld 7 seconden voordat ik beeld heb. Met Discovery moet ik eerst verder zappen dan weer terug om beeld te krijgen. Bij de overige zenders zit het tussen de 2 a 5 seconden voordat ik beeld heb.

Het duurt ongeveer een halve seconde voordat de 1ste frame komt, dan loopt het beeld vast voor een halve seconde tot 2 seconden (soms nog wel langer!) voordat hij pas verder gaat.

Dit heb ik al geprobeerd:

Arris VIP5202 helemaal opnieuw ingesteld,

Stroom voor enkele minuten eraf gehaald,

Getest met V12 als met de Fritzbox 4060,

Arris is direct aangesloten op het modem,

Frisse start / reset,

Software opnieuw laten installeren,

Andere HDMI Kabel,

Andere UTP kabel tussen Arris en Modem,

Kastje in de meterkast 2 minuten van het stroom,

Allemaal zonder resultaat..

En nu?

Hoi @Lusa72, niet fijn dat zappen zo lang duurt. Wat goed dat je al zo veel geprobeerd hebt, we denken hier graag met je mee.

Ik lees dat 't vooral op bepaalde zenders speelt, klopt dat? Hoe gaat het op de eerste 10 zenders bijvoorbeeld? 

Ik ben bang dat ik niet meteen andere suggesties voor je heb. Het komt niet veel voor, maar we zien het vaker gebeuren. Zo ook in onderstaand topic waar mijn collega @Erwin_ mee bezig is geweest. Ik raad je aan om dat topic voor de zekerheid even door te lopen. Ik geloof niet dat er dingen in staan die je nog niet geprobeerd hebt, maar toch even voor de zekerheid. Ik overleg ook even met mijn collega, en laat het je weten als we meer weten.

 


Zelfde probleem hier, zappen met VIP5202 gaat traag, beeld en geluid bevriest even, staat kort stil na zappen. Zowel modem (fritzbox) als tv ontvanger gereset, zonder resultaat.

Voorheen met HMB2260 ontvanger geen enkel probleem, direct beeld en geluid na zappen zonder enige (merkbare) vertraging.

Zie veel Posts over traagheid zappen met VIP5202, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Is deze er wel?