Skip to main content

Goedeavond 

ik heb glas en 4 k 

heb last bij het verwisselen van zenders dat het beeld dan ongeveer 1-2 seconden vast blijft zitten

alles gereset was geen oplossing

Iemand hier ook last van ?

Rob

Goedemorgen beste rjrop heeft u de decoder al eens een frisse Reset gegeven dat wil nog wel eens helpen ga naar instellingen dan naar frisse Reset. Probeer het eens hoopt dat het lukt 😀👍


Goedemorgen

ja alle mogelijke resets uitgevoerd

Groeten Rob


Ik zelf zap bijna nooit, tik meteen het juiste nummer is.

Voor Ned 1 etc. uiteraard van 661-670

Maar als wij zappen op de Arris 2952 duurt het inderdaad ook altijd even voor de volgende zender er is.

Of dat 1 seconde is of zo? 

 

Ik weet dat bij digitale televisie altijd een vertraging zit.

Heeft iets met beeldopbouw te maken.

 

 


Hoi @rjrob 
1 a 2 seconden is normaal.
Wat ​​​​@joop2011 zegt klopt, het beeld heeft even tijd nodig om op te bouwen.


Als de juiste zender is gekozen heb ik na 1-2 sec beeld. Maar daarna stopt het beeld 2-3 seconden en gaat dan verder

Rob


Als de juiste zender is gekozen heb ik na 1-2 sec beeld. Maar daarna stopt het beeld 2-3 seconden en gaat dan verder

Rob

 

Dat laatste mag niet.

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de KPN Experiabox?

Wat is jouw echte downloadsnelheid? 


Kon 4 k arris decoder

via glasvezel utp en dan hdmi

downloadsnelheid 900 mbps

 

Rob 


Kon 4 k arris decoder

via glasvezel utp en dan hdmi

downloadsnelheid 900 mbps

 

Rob 

 

Vul je gegevens zo compleet mogelijk in. (in je account van dit forum).

Een moderator (medewerker KPN) kan het dan nakijken en je verder helpen.


Hi @rjrob! Je gaf in een eerder bericht aan dat je alle mogelijke resets gedaan hebt. Kan je bevestigen dat een harde reset van Experia Box daarbij hoort? En dat je ook het FTU 2 minuten lang stroomloos hebt gehad? Als je een van die stappen nog niet gedaan hebt doe die dan eerst nog even. 

Laat nog even weten wat de uitkomst daarvan is. Als dat niet geholpen heeft dan kan ik met een inveguld profiel verder kijken. Wel focus ik me dan op het kort wegvallen na het zappen. Zoals al eerder aangegeven is 1 of 2 seconden tussen het zappen verder normaal. 


Goedeavond 

alle resets uitgevoerd. Nog even voor de goede orde

tussen zappen zit de normale vertraging is bekend

maar het gaat erom dat als de gekozen zender er is. Die dan 2-3 sec bevriest. 
 

groeten Rob


Hier ook nog steeds hetzelfde probleem. Eigenlijk sinds ongeveer 20 dagen nu. Vanaf de installatie 3 maanden geleden geen probleem. Is hier een oplossing voor ? 


@rjrob ik ga je een monteur sturen die ter plekke naar het probleem gaat kijken. Moet ik rekening houden met bepaalde tijdstippen waarop het niet uitkomt? Gebruikelijk zijn deze tijdstippen tussen 08:00 en 12:00, 12:00 en 17:00 of tussen 17:00 en 21:00.


Goedeavond. Ben nu op vakantie. Ik kom erop terug

 


@rjrob is goed. Een fijne vakantie! 🙂 Ik heb een notitie achtergelaten bij de klantenservice met daar de stappen die ik heb genomen. Dan kan je gewoon 0800-0402 bellen zodra je vakantie voorbij is en wordt je gelijk geholpen. 

Om die reden sluit ik ook het topic. Mocht je er met de klantenservice om welke reden dan ook niet uitkomen kan je dat in dit topic laten weten. 


@rjrob ik heb nog een paar topics gevonden waarbij hetzelfde probleem speelt. Daarom heb ik die verzameld en doorgezet. Je hoeft dus nog even niet met de klantenservice te bellen. Zodra ik antwoord krijg laat ik het je hier weten. 


Oke. Ik wacht het af. Groeten Rob


Goedemiddag

 

De afgelopen 10 dagen totaal geen last meer gehad van de storing

tot op 1 uur geleden, de ontvanger gaf een foutmelding, geen beeld, moest een reset uitvoeren

en nu is het probleem weer terug

dit even te info

Groeten Rob