Skip to main content
Beantwoord

Zappen erg traag met VIP5202

• June 21, 2022
  • 28 reacties
  • 921 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 18, 2022

Heb inmiddels dezelfde ervaring met de omgeruilde tuner.

In eerste instantie duurde het zappen langer, na een aantal uur ging alles sneller. Klinkt heel bijzonder, maar dit is wat ik constateer. Het gaat nog steeds aanzienlijk langzamer dan Ziggo, maar het is nu redelijk te gebruiken. Ik verwacht geen verdere verbeteringen ten opzichte van nu.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • July 19, 2022

@Nitronix in dat geval sluit ik het topic voor je.

Een tip die ik nog heb is dat je zelf een zenderlijst kan samenstellen.  Wellicht dat je daarmee een hoop zenders waar je normaal voorbij zapt kan wegfilteren.

Ondertussen blijven wij bezig met ontwikkelen om te zien of we met een update in de toekomst de gewende snelheid kunnen terugbrengen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 20, 2022

Heb inmiddels dezelfde ervaring met de omgeruilde tuner.

In eerste instantie duurde het zappen langer, na een aantal uur ging alles sneller. Klinkt heel bijzonder, maar dit is wat ik constateer. Het gaat nog steeds aanzienlijk langzamer dan Ziggo, maar het is nu redelijk te gebruiken. Ik verwacht geen verdere verbeteringen ten opzichte van nu.

Ziggo en KPN met elkaar vergelijken is appels en peren vergelijken.😉

Reden:

Ziggo werkt met DVB-C. Dat houd in dat alle zenders gelijktijdig worden verzonden en op de tv decoder binnen komen. Omdat het digitaal is, heb je ook bij Ziggo wachttijden.

KPN werkt met IPTV en dat betekend dat de zender waar je naar kijkt op de KPN tv decoder binnen komt.

Wil je naar een andere zender, dan stuurt de KPN tv decoder de aanvraag naar de server en daarna krijg je de gevraagde zender.

Persoonlijk heb ik hier geen problemen mee.

Wij hebben glasvezel FTTH en ik vind dat het best wel snel gaat. 😉

De KPN tv decoder Arris VIP 5202 moet de eerste keer alles updaten (ook de afstandsbediening) als ik het goed heb. 

Als er updates zijn, moet dat weer gebeuren.

Als hij de afstandsbediening niet goed kan updaten, leg dan de AB naast de Arris VIP 5202.

Zelf heb ik deze KPN tv decoder (nog) niet.

Maar ik kijk ook geen 4K via KPN.

4K kijk ik via de Smart tv.😉