Skip to main content

Ik wil gewoon snel kunnen zappen en dat is nu echt drama!

Wilde als vaste klant van 50 naar 100mb, maar dat ging alleen met nieuwe tv kastje werd me gezegd. Complete nonsens en voel me echt genept. Als jarenlange trouwe klant!

Ik zie vooralsnog ook geen voordelen aan deze nieuwe apparatuur.
Misschien als je de apps gebruikt, maar ik kijk gewoon huis, tuin en keuken-tv.
Baal ook dat ik omgegaan ben.


Aantal verbeterpunten?

- Zappen moet écht sneller kunnen, dat was de reden dat ik destijds Kpn heb gepakt.
- Ik zie nu op het kastje zelf niet meer op welke zender het staat. En als je het afzet dan is de tijd niet meer zichtbaar.
- Bij opnames zie je alleen de vakjes met foto's, ik wil graag een lijst zien.
- Dit laatste vind ik ook fijner als ik de tvgids open.
- Het zappen duurt een eeuwigheid, zitten veel secondes tussen
- Hoe ga ik direct terug naar tv kijken, gewoon alles sluiten en terug naar de zender? Ik wil naar mijn laatste zender als ik op de thuiskopie druk.

Ook weg en erger?

Voorheen was 1x naar rechts drukken vooruitspoelen met 30 sec. Met de nieuwe tv apparatuur is alles anders en is het nog 9 sec. Kan het nergens instellen, jammer.

Zappen is volkomen ruk, scherm heeft 7 sec nodig om te laden. Het zappen is nu echt niet te doen!

En opnamelijst zoals voorheen is fijner.

Ook aantal sec dat balk onderin in beeld was kon je aanpassen. Nu niet meer en ding blijft aantal sec in beeld. Wil het hooguit 2 sec, geen 5 sec. Erg jammer dat iets wat prima werkte voor de "verbeterde" upgrade, waar ik als vaste klant volle mep voor betaal, weg is.

En wat heb ik eraan om een favoriete zender aan te geven?

Hartje rood maken en dan?

En als ik in menu zit? Hoe kom ik dan direct terug naar tv kijken?

Lijst met tvgids en opnames wordt ook gemist.

Maar het zappen met 7 sec ertussen? Dat kan écht niet KPN! Waardeloos pakket!

 

Over dat 24mb wifi. Als jij fatsoenlijke WiFi wilt hebben, dan heb jij je eerste 1e WiFi-punt bekabeld aan je KPN-modem hangen, of zeer dicht bij je KPN-modem middels WiFi.  Ter info, volgens de ziggo-speedtest heb ik 66mb down en 88mb upload op mijn 50/5 mb glas-abbo van KPN in mijn tuinhuis via een 3-set mesh-wifi, waarvan de eerste bekabeld aan gesloten is op een Experiabox v8 (end-of-life volgens KPN). En de grap van deze opmerking is, 3 maanden oude 3-sets mesh-wifi van Ziggo voor €49,99, omdat mijn zwager vond dat ze bij hem niet werkten. En hij wou ze niet terug hebben, toen ik zei dat ze perfekt werkten.

Mijn oude router en repeater kun je kopen, werkte ook niet bij mijn zwager op zijn ziggo-spullen, vond hij. En ik had daarmee meer download dan jou en soms een hik bij het F1 kijken naar onze Max, buiten of in het tuinhuis.


Ik hoef met u niet in discussie te gaan over wat KPN en de benodigde monteurs me verteld hebben. Gratis wifi punten, bekabeling, etc. De situatie is bij KPN bekend en niet mogelijk om te verbeteren. Ik zal het daarmee moeten doen en daarom had de verhoging naar 100mb ook geen zin. Het is gebeurd en ik zal aan dit nieuwe tv-pakket moeten wennen. Want terugzetten is onmogelijk. 

Ik eis echter wel een werkend pakket en dat is nu niet het geval.


Ik heb meegelezen en ik zie eigenlijk twee dingen naar voren komen. Enerzijds ervaar je problemen met internet. En anderzijds ervaar je wat issues met de TV+ Box. Traag zappen kan veroorzaakt worden door issues met het internet. Dus dan lijkt het me goed als we daar eerst naar kijken. Maar je hebt nog niet echt antwoord gegeven op eerder gestelde vragen over hoe de boel is aangesloten. En dat is informatie die wel nodig is om te kunnen troubleshooten.

  • Hoe is de TV+ Box aangesloten op je Experia Box? Via wifi of met een kabel. En als het met een kabel is, is dit rechtstreeks of zit er iets tussen zoals een switch of draadloze verbindingsset?
  • Hoe is de TV+ Box aangesloten op je TV? Maak je gebruik van aanvullende geluidsapparatuur? Zo ja, hoe zit dit aan elkaar, met wat voor kabels?

 

Ik heb wel even een kijkje genomen naar jouw verbinding. Op jouw adres is 43 Mbit haalbaar. Dus meer dan dat ga je sowieso niet halen. Ik zie dat er op dit moment 42 binnenkomt. Dat is meer dan voldoende snelheid voor TV kijken. Maar dan zou ik wel aanraden om de TV+ Box bekabeld aan te sluiten. Het kan via Wifi (mits je het aansluitbeleid volgt), maar daarbij is de kans wel groter dat er minder bandbreedte beschikbaar gaat zijn. En je dan dus sneller issues ervaart. 

 

Verder nog wat reacties/antwoorden op je overige feedback.

  • Afstandsbediening kan niet volledig gekoppeld worden aan tv

Hiervoor kun je de stappen volgen die in het menu worden gegeven. Als het met de snelkoppelingsmethode niet lukt om de koppeling volledig te maken, volg dan de uitgebreide instructie op kpn.com/ab.

 

  • Vooruitspoelen is geen 30 sec meer maar 9

Klopt, dit is gewijzigd. Maar je kunt de >  knop iets langer ingedrukt houden, dan springt hij meer. Experimenteer daar een beetje mee tot je een combinatie van indrukken en gesprongen tijd vind die voor jou werkt.

 

  • Direct terug naar live tv gaat niet, je moet op de grote startknop drukken en dan een tv-zender indrukken!? Wat een nonsens.

Direct terug naar live tv vanuit waar? Als je in de gids bent, dan kun je nog een keer op de gidsknop drukken om terug te gaan naar live tv. Vanuit andere plekken in de verschillende menu's (uit de menubalk bovenaan) kun je het zendernummer intoetsen en ga je er direct heen. Heb je de instellingen open, dan werkt dit niet. Dan moet je wel eerst de instellingen sluiten voor je een zendernummer kunt intoetsen.

 

  • De menubalk onder in beeld kan je niet instellen hoe lang deze blijft staan en blijft 3 tot 4 sec in beeld

Dit is iets dat we hebben doorgegeven als feedback. Is nog niet bekend of hier een optie voor gaat terugkomen. Maar ik +1 de feedback hierover.

 

  • Een herinnering voor een tv programma, wanneer iets begint, is niet meer instelbaar

Dit staat op de planning om terug te komen. Maar wanneer is nog niet bekend.

 

  • Bij opnames zie je alleen een lijst met foto's, ik wil een lijst met alleen gegevens

Dit is iets dat we hebben doorgegeven als feedback. Is nog niet bekend of hier een optie voor gaat terugkomen. Maar ik +1 de feedback hierover.

 

  • Op het kastje zie je niet meer welke zender het staat en de tijd is ook verdwenen. 

Een display op het kastje zijn we mee gestopt bij de introductie van de 5202 ontvanger. Dit zal ook niet meer terugkomen.

 

  • Er zit geen aan/uit knop meer op het tv-kastje en gezien alle storingen die ik nu alweer heb, ga ik die knop vaak nodig hebben!

Je kunt de ontvanger makkelijk herstarten door de KPN knop (rechtsboven) iets langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan een keuze tussen uitzetten of herstarten.


Ik heb er melding van gemaakt en dit is gewoon echt niet te doen. Het beeld is echt te traag, er is verschil in de mond/lippen en het geluid en mijn beeld loopt achter. Ik zal uw vragen even beantwoorden.

Ik had al wel antwoord gegeven op uw vraag: ik heb keurig netjes alles rechtstreeks bekabeld aangesloten naar de experiabox met de bijgeleverde kabels. Niets gaat via wifi, alles via kabels. En de tvbox is ook rechtstreeks aangesloten, er zit geen poespas tussen of bij. Simpele Philips tv en alle bijgeleverde kabels.

En ja, ze wisten al dat ik niet hoger dan 43Mbit kon halen, waarom dan 100 aanbieden? Dat is gewoon overbodig.

Ik heb álle stappen gevolgd voor de afstandsbediening en deze werkt, behalve dat het de tv niet kan aanzetten met het kastje. Wel uit, maar niet aan. Ik heb het document .pdf ook gedownload van de website, heb alle opties geprobeerd, maar ik kan met het bijgeleverde kastje de tv niet aanzetten.

Met direct terug gaan naar live tv is als je bv net iets uit je opnames hebt bekeken. Je moet dan op de grote home knop drukken en een cijfer van een zender toetsen. Ik wil dan gewoon terug naar het kanaal waar ik als laatste gebleven ben.

Ook hoor ik geen geluid als ik in dat menu zit, dus geen achtergrondgeluid. Voorheen ging ik als iets saai was even door de gids bladeren, maar hoorde ik nog wel het geluid, dat is nu ook weg.

De gids én opnames staan niet meer in lijst, alleen met foto's. Ik wil graag per zender verticaal kijken. Op de app kan dat wel op je tablet, op tv niet. Daardoor zie je niet alle programma's.

Maar het grootste euvel is toch echt het mega trage beeld en zappen. Het loopt niet synchroon. Dit is niet te doen. Je ziet ook steeds de balk onderin verstellen als je van zender naar zender zapt, die moet dan nog aansluiten bij waar die in het programma is. Erg vervelend.


Kan ook geen opnames terugkijken, krijg foutmelding kbx-apk-3025 / 500-REF-1338. Naast de vorige genoemde foutmeldingen, die ook nog niet verholpen zijn. Gaat lekker, NOT!

 

Admin: eigen topic


Hallo @NicolevandenBroek62 welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Als het de 7022 is, zou je die eens een fabrieks-reset kunnen geven en kijken of het dan beter gaat.

 

 


Het is idd een 7022  en heb alle resets geprobeerd. Blijft maar storingen geven, foutmeldingen en het zappen is mega traag. 


Dank voor je reacties, @NicolevandenBroek62.

 

Algemene dingen:

Lip sync issues zien we dat een deel van de mensen dit ervaart. Het tv team kijkt hiernaar om dit te verbeteren. Zapsnelheid ook. Komende update brengt hier als het goed is verbetering in. 

Geen geluid als je in het menu zit, dat klopt. Dat zal, vanuit technisch oogpunt, ook wel zo blijven.

Of er nog een lijstweergave komt van de opnames is onbekend. Wel is het feedback die is doorgegeven en dus bekend bij het team. Verticale weergave van de gids is een zelfde verhaal. Dus geen idee of dat nog komt. En als het wel zo is, dan zal het ook nog wel even duren. 

Veel dingen zijn ook een kwestie van wennen. Als je het een poosje gebruikt zoals het nu is, dan valt er wel mee te leven denk ik :)

Terugkeren op live tv, als je in het opnameoverzicht bent kun je daar al een zendernummer intoetsen. Je hoeft niet eerst met de homeknop terug naar het beginscherm. Dat scheelt dan weer een klik. 

 

Specifiek voor jou dingen:

Het is gek dat de afstandsbediening niet beter wil koppelen dan dit. Vooral bij een Philips. Maar, als je alle codes van de uitgebreide manier ook geprobeerd hebt, en de koppeling is alsnog niet volledig, dan heb ik daar helaas geen oplossing voor. 

Je aansluiting (alles bekabeld en rechtstreeks) klinkt prima, dus van daaruit verwacht ik geen problemen. De foutmelding geeft aan dat de Box een probleem ervaart met het vinden van het programma dat je wilt afspelen. Wat er op wijst dat de connectie tussen de Box en het tv platform niet optimaal is. In de meeste gevallen is het herstarten van de Box voldoende om dit te verhelpen. Maar ik begrijp dat je dit met meerdere opnames hebt? 

 

 

En, om nog even terug te komen op de snelheid, in de nieuwe abonnementen is tot 100 mbit het laagste pakket. Ik ben natuurlijk niet bij het gesprek geweest, dus hoe dat ging weet ik niet. Maar als het eenmaal over de nieuwe abonnementen gaat, dan is lager dan 100 ook niet een optie. 


Ik begrijp ook niks van die balk in beeld, die aan zou moeten geven hoe lang een programma nog duurt? Dat loopt af tot nul, het programma is dan niet klaar, om vervolgens weer vanaf een uur ofzo af te tellen. Ik kan niet zien hoeveel er nog rest.

Bij Ziggo zie je als je spoelt waar de reclame bv zit.

En bij live tv? Als je blijft spoelen zegt ie niet, u kunt niet verder dan live.

Die hele balk onderin mag er wat mij betreft uit. Want mede daardoor is het hele systeem zo traag. Zappen gaat niet, eerst moet het systeem berekenen hoeveel minuten er nog zijn en dan verschuift die balk en dan pas komt er geluid bij.


Is het zappen bij jou na de update van deze week wel iets verbeterd, @NicolevandenBroek62? 

 

De infobalk doet verschillende dingen afhankelijk van wat je kijkt. 

Bij live tv laat hij zien hoe lang het huidige programma nog duurt (gebaseerd op de gidstijden). Begint er een nieuw programma, dan begint ook de telling opnieuw.

Bij Terugkijken laat hij de tijd zien tot het einde van het Terugkijkblok. En dat is de looptijd van het programma zelf volgens de gids, plus wat tijd ervoor en erna om zeker te zijn dat je niets mist. Dus een programma dat een uur duurt telt bij Terugkijken ongeveer een uur en een kwartier af. Als dat voorbij is, dan gaat hij verder met het volgende programma, en begint dan een nieuwe telling. 

Bij opnames gaat dit op dezelfde manier, alleen gaat hij dan aan het eind niet automatisch door.

 

Spoelen bij live tv begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt? Als je gepauzeerd hebt dan kun je daarna doorspoelen. Als je dan doorspoelt tot het live moment gaat hij automatisch daarmee verder. Kan wel even kort een zwart scherm geven terwijl hij omschakelt van pauzekijken naar live. 


Inmiddels zijn we een paar weken verder en heb ik het een kans gegeven. Maar het is en blijft bar en boos! Ik krijg nog steeds foutmeldingen en het zappen is echt NIET te doen.

De balk in beeld heeft gewoon enkele seconden nodig om naar het juiste punt van dat programma te gaan en de laadtijd is daarbij te lang.

Ook érg irritant is het feit, dat ik de afstandsbediening NIET gekoppeld krijg aan mijn Philips tv.

En ja, ik heb alle opties geprobeerd! Die in het boekje staan, een file gedownload en álle 3-cijferige codes gebruikt. Het werkt dan wel met geluid en uitzetten, maar aanzetten is onmogelijk!

Verder valt het gehele systeem uit als ik langer dan 3 seconden vooruit wil spoelen (waar is de knop 5 minuten vooruit spoelen?) en blijven de irritaties.

Het is niet op te lossen, heb meerdere keren aan de lijn gehangen, krijg de afstandsbediening niet werkend, zappen is te traag en het systeem is gewoon ruk.


Dat verspringen? Dat is en blijft aanwezig.

Inmiddels blijft het beeld ook gewoon een paar seconden stilstaan! Dus niet alleen verspringen maar ook stilstaan.

En nog gekker? Ik kan opnames niet meer terugkijken, want dan geeft ie foutmeldingen dat ik HBOMAX moet installeren (nooit gebruikt!). En in de appstore is die hele app niet zichtbaar.

Morgen komt er een monteur, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

En waarom kan men niet met 1 of 2 drukken op het huisje gewoon terug naar het beginscherm? Je moet of op OK drukken of op het zendernummer. 

Ook kan ik niet zien hoe lang een programma nog duurt, want de telling loopt simpelweg verder.

Doffe ellende is en blijft het.

 

Â