Skip to main content
Vraag

Zappen is erg traag op de TV+ boxen sinds update 1.171.4

• January 14, 2025
  • 5 reacties
  • 164 keer bekeken

Addi
Topper
Forum|alt.badge.img

Sinds enige tijd hadden we problemen met enorm traag opstarten van de 4k kastjes (de bekabelde meer dan via wifi).

Via Bright tv moeten vernemen (nee hoor, geen storingen bekend via de mijn kpn app) dat er landelijk vergelijkbare problemen waren en er een update zou volgen. Dit goed in de gaten gehouden en inderdaad sinds een paar dagen (zonder vermelding) van 1.171.3 naar 1.171.4. en nu weer enorm traag schakelen tussen zenders bij beide ontvangers. Ik krijg er zo langzamerhand een punthoofd van!!! Al sinds ik de 4k kastjes heb regelmatig problemen, diverse keren stroomloos/modem stroomloos/ terug naar fabrieksinstellingen/contact met helpdesk/instellingen gewijzigd, maar niks lost het probleem structureel op. Wat een spijt dat ik ooit bij Ziggo ben weggegaan. Los het nu eens goed op, of zorg voor betere hardware. En communiceer eerlijk als er problemen zijn. 

Wanneer kunnen we een structurele verbetering verwachten? Want mijn geduld is echt op aan het raken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 17, 2025

Wat vervelend dat je deze problemen nog steeds met enige regelmaat ervaart dan Addi. We zijn op dit moment bezig met de uitrol van versie 1.171.5, hopelijk brengt die dan een verbetering voor je. De problemen die je beschrijft kunnen ook samenhangen met de aansluitsituatie ter plaatse. Hoe zijn jouw ontvangers verbonden met het modem van KPN, bekabeld of op een andere wijze?

Addi
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 17, 2025

1 is bekabeld aangesloten; 1 via Wifi (met superwifi punt). Beide ontvangers hebben het probleem, maar degene die niet is bekabeld heeft het erger, en heeft last van wazig beeld (soms). Maar wifi snelheid en kwaliteit is dan gewoon goed. Is ook begonnen/verergerd na de update naar 1.171.4

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 20, 2025

Dat is ook erg vervelend en ik snap dat je daar van baalt. Mochten deze problemen aanhouden Addi dan zou ik even contact zoeken met de klantenservice zodat het een en ander nagemeten kan worden. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt! Je kan voor aanvullende informatie ook altijd terecht op onze kennisbank voor KPN TV+ .

• Nieuwkomer
  • January 20, 2025

De uitrol van  1.171.4 is hier vermeld als ‘goed nieuws’. Omdat de.3 versie sowieso bagger was, die in december 24, over de schutting werd geflikkerd. Hierna is alle ellende met die DIW kastjes begonnen. 

Ik begreep de term ‘goed nieuws’ al niet zo. Het herstellen van je eerder gemaakte fout is alles behalve goed nieuws. Eerder tranentrekkend amateurisme  

Waarom is die.3 versie niet getest van te voren? Waarom is er toestemming gegeven om die update uit te voeren? Nu zit de klant al een maand met een brakkige TV.

Met de nieuwe versie leek het TV kijken even verbetert te zijn. Met de nadruk op ‘even’. 

Sinds vandaag weer problemen. Het begint met een trage afstandsbediening, dan een schokkerig beeld, dan niet meer in de EPG kunnen om vervolgens uit zichzelf opnieuw op te starten. 

Waarna het hele rijtje ellende zich weer van vooraf aan begint. 

Nu worden we als klant weer zoet gehouden met, “maar we zijn nu bezig met de..5 uitrol.. Het is werkelijk te gek voor woorden. 

Ik ben bij ziggo weggegaan, hoofdzakelijk opdat de TV van die blokjes op vertoonde. 

Maar deze amateuristische TV is werkelijk grenzeloos, schier eindeloos, maar bovenal hopeloos. 

Addi
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 21, 2025

Volledig mee eens! Wat een aanfluiting die 4k kastjes. Inmiddels versie 175.1 en waar het probleem bij de vorige versie leek opgelost is het weer terug bij deze versie.  Enorm traag zappen bij beide kastjes..... Het lijkt wel trial & error. Alleen jammer dat het over de rug van de (dik) betalende klant gaat zonder die goed in te lichten. Zit overigens nog steeds te wachten op de vorige terugbelafspraak, dus ook daar heb ik nog weinig vertrouwen in.....Â