Skip to main content

Tv gaat aan naar laatste zender, kan niet niet zappen, alleen de volumeknop werkt

Staat het televisietoestel nog op de juiste ingang waar de kpn ontvanger op zit?

Licht er een ledje op op de afst.bed. als je een cijfer intoetst? Licht er een ledje op op de ontvanger?

Wel eens batterijen in de afst.bed. vervangen?


Er is toch beeld op de TV van de laatste zender? En als de volumeknop werkt, dan zal de AB het ook doen, kortom wat moet ts hiermee?

Toevallig vandaag gebeld door een (nog) kpn klant met hetzelfde euvel. Heb software opnieuw laten installeren en dat heeft vooralsnog wel geholpen.


Beste beosound100, PeterG probeert alleen maar te helpen.

Hij is net als wij klant van KPN.

 


Staat het televisietoestel nog op de juiste ingang waar de kpn ontvanger op zit?

Licht er een ledje op op de afst.bed. als je een cijfer intoetst? Licht er een ledje op op de ontvanger?

Wel eens batterijen in de afst.bed. vervangen?

Ja er brandt dan een lichtje, batterij werkt dus wel. Misschien nieuwe afstandsbediening?? Halen bij KPN 


Alstublieft.

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/nieuwe-afstandsbediening-aanvragen.htm


Het kan ook zijn dat de batterijen zwak zijn. 

Dan zie nog wel het ledje oplichten, maar is het signaal te zwak om actie te ondernemen.

Vreemd genoeg werken sommige knoppen dan nog wel goed.

Probeer eerst goede nieuwe batterijen. 

Nieuwe AB, zie hier. 


Hi @Yvoontje, welkom. Ik zie dat @PeterG, @beosound100 en @Jeroen Ruiter al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag, heel erg bedankt hiervoor! Hebben de tips geholpen om het probleem op te lossen? Mocht je nog problemen ervaren, zou je dan de tv-ontvanger kunnen resetten? Als je op de link klikt staat onder het kopje ‘2. Reset de tv-ontvanger’ uitgelegd hoe je dit kunt doen. Je kunt dan het beste de stappen volgen die onder ‘Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?’ staan. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? We horen het graag van je!


Ik heb hetzelfde sinds een paar dagen. Op beide tv kastjes (beneden en boven) hetzelfde euvel. Het uit- en aanzetten van de Aris kastjes helpt direct. Ik heb toch het vermoeden dat het een software probleem is in bijvoorbeeld de firmware o.i.d.. 

Bevinding: Alle knoppen werken, behalve de numerieke toetsen

Observatie: uit en aanzetten met de afstandsbediening lost het probleem direct op.

 

Suggesties KPN?


Hi @Raymond-. dank je wel voor jouw bericht. Het probleem wat jullie ervaren is inmiddels bekend en er is ook een oplossing voor. Je kunt in dit geval het beste de tv-ontvanger, zoals Raymond ook aangeeft, herstarten. Dit zorgt er voor dat de tv-ontvanger weer reageert op de afstandsbediening. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat dit het probleem bij Raymond heeft opgelost. Ik ben benieuwd of dit bij @Yvoontje ook de oplossing is. 


Bedankt Ron, maar dit is een workaround. Mijn vraag heb ik misschien niet goed gesteld. Ik zoek een permanente oplossing.

Het lijkt overigens te gebeuren na het afsluiten van Netflix. 

Fijn weekend!

Raymond. 


Hi @Raymond-. dank je wel voor jouw bericht. Het probleem wat jullie ervaren is inmiddels bekend en er is ook een oplossing voor. Je kunt in dit geval het beste de tv-ontvanger, zoals Raymond ook aangeeft, herstarten. Dit zorgt er voor dat de tv-ontvanger weer reageert op de afstandsbediening. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat dit het probleem bij Raymond heeft opgelost. Ik ben benieuwd of dit bij @Yvoontje ook de oplossing is. 

Na bellen met KPN, advies herstarten tv ontvanger. Daarna geen problemen meer gehad.


Hoi @Raymond-. In de laatste versie van de software voor de tv-ontvangers ging iets niet goed waar dit door werd veroorzaakt, dit is afgelopen weekend opgelost. Dit is  Kun je aangeven of het bij jou ook weer werkt? Ik hoor het graag van je!


Nee, het is nog niet opgelost. Vanwege jullie reactie heb ik de software versie opgezocht. Ik heb:

UI versie 4.106.209

Software versie 8.0.102_2

DBL versie 7.12.3

RBL 3.0.18

Hardware VIP5202

 

Is/zijn dit de laatste versie(s)?

 

 


Zie hier reactie/uitleg moderator Erik:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1103168#post1103168


Duidelijk. Op dit moment zou softwareversie 8.0.102_5 op de tv-ontvanger moeten staan, ik begrijp van jou dat er een andere softwareversie op staat. Zou je de tv-ontvanger eens kunnen resetten? Zo weten we zeker dat we met de laatste softwareversie werken. Als je op de link klikt, dan staat onder het kopje ‘2. Reset de tv-ontvanger’ uitgelegd hoe je dit kunt doen. Ik hoor graag of dit voor de juiste softwareversie heeft gezorgd en of dit het probleem heeft verholpen.


Hi @Raymond-, is het gelukt om de tv-ontvanger te resetten en heeft dit het probleem verholpen? Ik hoor het graag van je!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!