Skip to main content

Hallo

 

Heb sinds vorige week KPN tv (auris vip) en ben heel tevreden, alleen van zender wisselen is het normaal dat zo'n 2 seconden duurt. Het beeld bevriest even en gaat het dan wel doen.  Had daar met ziggo geen last van.

 

Bedankt voor het antwoord.

Hoi  @Clubbyte .  Welkom op het forum. Dat is merkwaardig.  Die 5202 zou juist het snelste moeten zappen van al onze tuners.

Dat duurt gemiddeld een seconde met een halve seconde zwart beeld.   Bij jou duurt het dus aanzienlijk langer, begrijp ik?

Hoe is jouw tuner aangesloten?


Ik heb het nog even een paar keer gecheckt maar van zender wisselen duurt zeker 3 seconden. Waarvan 1,5 seconden zwart en 1,5 seconden bevroren beeld en dan gaat ie het doen. 

 

Hoe bedoel je precies aangesloten?  Met een HDMI kabel (die heb ik al een keer vervangen maar dat helpt niet) en een ethernetkabel die naar het het modem gaat en uiteraard de 220v adapter.

 

 


Hallo Erwin_ / anderen van KPN,

 

Ik heb enkele dagen geleden onder de openingspost een bericht geplaatst dat ik precies hetzelfde probleem ervaar sinds overstap van oudere Arris naar de 5202 en daarbij uitgebreid toegelicht hoe e.e.a. is aangesloten en wat ik al heb gedaan om uit te sluiten waar het al dan niet aan kan liggen (Switch, andere bekabeling, etc).

 

Die post blijkt nu verwijderd zonder enig bericht???


@Em22 : die post staat hier. 

Het is ondoenlijk om 2 klanten in hetzelfde topic te troubleshooten omdat de variabelen vaak anders zijn. Vandaar je eigen post. Die zo te zien al is opgepakt door mijn collega @Alexandra 


@Clubbyte : kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven?


@Em22 : die post staat hier. 

Het is ondoenlijk om 2 klanten in hetzelfde topic te troubleshooten omdat de variabelen vaak anders zijn. Vandaar je eigen post. Die zo te zien al is opgepakt door mijn collega @Alexandra 

 

Dankjewel @Erwin_ . Ik ga in het andere topic verder.


Ik heb mijn profiel aangevuld en berichtje verzonden naar je, bedankt alvast.


Ik kan zo snel niks geks vinden. Zou je het volgende nog willen proberen.

stap 1:  Modem herstarten → haal het modem even 30 seconden van de stroom en wacht daarna tot alle lampjes weer branden.

stap 2:  reset de itv ontvanger → https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm

 

Wil je daarna eens kijken of het sneller gaat? 


Ik heb tweemaal gedaan maar het helpt niet 😞 Nog andere opties?


Ik heb vandaag een andere televisie aangesloten ook dit helpt niets het duurt nog steeds 3,5 seconden. Kan ik geen andere arris vip5202 krijgen want deze is volgens mij kapot of niet goed.


@Clubbyte Is het goed dat ik jou hier morgenochtend even over bel? Zo rond elf uur?


Ja is goed, belde je net ook ik neem namelijk nooit prive op?


bel anders nog even een keer dan neem ik wel op


@Clubbyte  Leuk je even gesproken te hebben :-)

-De tuner is met een netwerkkabel rechtstreeks op de v10 aangesloten.

-De tuner heeft een paar keer een frisse start gehad. 

-We hebben de bluetooth opnieuw ingesteld.

Het mag allemaal niet baten. 3,5 seconden is écht te lang. Waarschijnlijk deugt er iets niet aan dit specifieke model. 

Morgenvroeg ga ik jouw tuner omruilen. ;-)   Je krijgt dan in de loop van de dag  een SMS met logistieke informatie. Laat je daarna weten hoe het afloopt?


Doe ik top! tot snel


Je zou in de loop van vandaag een SMS met logistieke informatie moeten krijgen. (ik heb 'm naar de Jumbo gestuurd ).

Mocht dat niet zo zijn, laat het even weten. 


Ik heb hem ontvangen bedankt. Ik stuur alleen de arris terug met 220v adapter. Ik krijg toch een nieuwe adapter?. Alvast bedankt.


Ja. De tuner plus de voeding in een willekeurig doosje. Dat is voldoende :-)


top ga ik doen tot snel


Hallo, ik heb de nieuwe tuner vandaag ontvangen dankjewel. Alleen het probleem is er nog steeds, eigenlijk zit er geen verschil in helaas :-(


Ik heb een filmpje gemaakt zou ik je dat kunnen toezenden. 


Dat kan. Ik heb je een privéberichtje gestuurd. 


Ik heb het filmpje even gedeeld met wat collega's die ook een 5202 hebben.  Het lijkt er op dat jouw tuner toch iets langzamer zapt. Hoewel het niet veel scheelt. 

Dit ligt niet aan de tuner aangezien we die al omgeruild hebben. Wat voor HDMI kabel gebruik je? Die is rechtstreeks op de tv aangesloten toch? Verder ook geen extra audio apparatuur op de tuner aangesloten? 


Ja ik heb nog even al mijn HDMI kabels er bij gepakt in totaal 4 en getest en ze doen allemaal hetzelfde. Nee ik heb geen audio apparatuur erop aangesloten. Een andere TV had ik ook al getest dat is het ook niet. Blijft nog over het modem? Zit daar wel de laatste firmware in? Weet niet hoe ik dat kan zien. Maar misschien heb je nog een andere oplossing.


Je mag nog wel een harde reset van het modem proberen.  Dan haalt ie sowieso de laatste firmware binnen.  Mocht je portforwards en zo hebben ingesteld gaan die wel verloren bij een reset. 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm