Skip to main content

Hallo

 

Heb sinds vorige week KPN tv (auris vip) en ben heel tevreden, alleen van zender wisselen is het normaal dat zo'n 2 seconden duurt. Het beeld bevriest even en gaat het dan wel doen.  Had daar met ziggo geen last van.

 

Bedankt voor het antwoord.

Eerlijk gezegd weet ik niet wat dat zijn en heb ze dus niet ingesteld waarschijnlijk. Kan ik die harde reset zo uitvoerem,  ik hoef daarna niets verder in tes tellen? Dan durf ik dat wel aan.


Paperclip erin en tot tien tellen ;-)   Daarna duurt het 5 a 10 minuten en dan is de boel weer online. Soms wordt de wifi teruggezet naar de standaard gegevens die achterop heb modem staan maar meestal haalt ie de gegevens weer netjes van de server en hoef je verder niks te doen.

 Heb jij (of de monteur) ooit de wifi gegevens aangepast?


Gereset en het blijft hetzelfde. Ik weet het ook even niet meer. Ik laat het maar even zo, mocht je het nog eens tegen komen bij een andere klant en daar wel opgelost hebben. Zou je mij dan een mailtje kunnen sturen. Het is wel jammer want voor de rest vind ik KPN heel fijn werken en erg goed beeld en goed internet. Bedankt.


Mijn trucen doos is ook leeg, @Clubbyte  😞 Uiteraard laat ik je weten als ik hier iets over te weten kom.

Er komt binnenkort ook wel weer een firmware update voor die tuner. Wie weet zorgt die wel voor verbetering. 


Zelfde probleem hier, zappen met VIP5202 gaat traag, beeld en geluid bevriest even, staat kort stil na zappen. Zowel modem (fritzbox) als tv ontvanger gereset, zonder resultaat. Heb een glasvezel verbinding, tv ontvanger is bekabeld op modem aangesloten (via aanbevolen netgear switch die igmp snooping ondersteunt) en gebruik meegeleverde hdmi kabel.

Voorheen met HMB2260 ontvanger geen enkel probleem, direct beeld en geluid na zappen zonder enige (merkbare) vertraging.

Zie veel posts over traagheid zappen met VIP5202, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Is deze er wel?


Bij mij helaas niet. Ik heb alles al gedaan en zelfs al een nieuwe arris vip ontvangen maar dat heeft ook niets geholpen. Het is nu wachten op een firmware update misschien dat dat helpt.


Hoi @Otto73 . Heb jij dit ook met een experiabox geprobeerd?  

Als je die tuner even tijdelijk rechtstreeks op de Fritzbox aansluit gebeurt het dan ook nog?  Als jij een stopwatch (zit in je telefoon) er naast houdt, hoe lang duurt het dan om van zender naar zender te komen?


Hoi @Erwin_ 

ik heb geen experiabox, alleen een fritzbox 7581.

Deze staat te onhandig ver in een meterkast om hierop direct de tv ontvanger aan te sluiten (vandaar de netgear switch).

Heb zojuist even het zappen getimed met de stopwatch, het duurt tussen de 3 en 4 seconden voordat de nieuwe zender weer loopt.


Hoi @Erwin_ 

zojuist toch direct de tv ontvanger op de fritzbox kunnen aansluiten. Helaas geen verbetering,  nog steeds 3-4 seconden vertraging tijdens zappen.


Ik probeer signalen te verzamelen. Jij geeft aan dat je vergelijkbare issues hebt gezien hier op het forum? Kun je mij dan laten zien waar die topics staan?

We hebben het dan púúr over een 5202 die trager zapt dan gemiddeld ( en dat is ongeveer anderhalve tot twee seconden )


Hoi @Erwin_ , als zoekt op de woorden zap en traag kom je meerdere topics hierover tegen.

Onder andere:

 


 


Dank.  Zo te lezen heeft @Bram_  al met onze technische mensen gemaild. Ik zal het met hem bespreken en ik laat jullie weten wat de uitkomst is!