Skip to main content

Ik ben net overgestapt dus lijkt mij dat alles v h nieuwste is 

dus de laatste update ook wel denk ik maar helaas kun je niet op enige snelle manier zappen 

en blijft het beeld ook hangen 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

helaas kun je niet op enige snelle manier zappen 

Hoelang duurt het wisselen van zender dan?

Dit hoort namelijk niet meer dan één à anderhalve seconde te duren.

Hoe is jouw TV+ Box aangesloten, via WiFi of met een netwerkkabel en als via WiFi, war voor een WiFi toegangspunt wordt gebruikt?


Via glasvezel in de meterkast het was schijnbaar onmogelijk voor de monteur om het met een kabel te doen want dan moest je met twee man zijn en hij wilde niet de kruipruimte in alleen dus zelfs nog versterker erbij gekocht 

boven hetzelfde verhaal zit 3-4 sec tussen 


Via glasvezel in de meterkast het was schijnbaar onmogelijk voor de monteur om het met een kabel te doen want dan moest je met twee man zijn en hij wilde niet de kruipruimte in alleen dus zelfs nog versterker erbij gekocht 

boven hetzelfde verhaal zit 3-4 sec tussen 

Hij wilde misschien best de kruipruimte in maar hij mocht dat waarschijnlijk niet.

Bij werkzaamheden in de kruipruimte moeten altijd twee monteurs aanwezig zijn.

Is het mogelijk om eens een TV+ Box met een netwerkkabel aan te sluiten om dan te kijken of dat beter loopt?

In welke video-mode staat de TV+ Box?


Ja dat klopt hoor hij mag dat niet dat vindt ik ook niet zo n probleem hoor als het op deze manier ook goed werkt

ja moet ik ff zo n kabel door het huis heen doen ga ik morgen ff proberen 

vide mode is multicast


vide mode is multicast

Zet de video-mode, als test, eens op unicast. Gaat het zappen dan sneller?

Uiteindelijk wil je uiteraard weer multicast want dat heeft een betere beeldkwaliteit maar even als test...


Ja dan is het probleem opgelost th


Kwaliteit beeld idd minder zal morgen die kabel doen anders ga ik zelf wel onder de vloer haha


Ja dan is het probleem opgelost th

Ik hoop dat een moderator meeleest want ik krijg het gevoel dat jouw TV+ Box bij iedere keer zappen eerst een multicast verbinding probeert op tezetten en als dat niet lukt terugvalt op unicast. Het resultaat is dan die trage zapsnelheid.

Nogmaals, uiteindelijk wil je weer multicast want dat geeft de beste beeld en geluidskwaliteit.


Bedankt zal morgen ook even contact op nemen de service dienst 


Ik ben ontzettend ontevreden over mijn kpn box1.

Valt steeds uit en ook de afstandbediening verbreekt constant contact met box !!

Geef mij maar de oude box !! 


Vandaag mijn 1e dag bij KPN..   SPIJT!  Schakelen dmv het indrukken van het netnummer duurt 7 seconden. Eerst staat het huidige beeld 2 seconden stil vervolgens 3 seconden een zwart beeld, dan de nieuwe zender maar 2 seconden zonder geluid..  pfffff niet te doen. Dat is echt niet meer van deze tijd. Zappen van  net naar net gaat iets sneller maar dan nog is het heel langzaam.

Kastje direct aangesloten met utp kabel en is voorzien van de laatse updates qua software/firmware en ook zo voor de afstandsbediening. Verder al contact gehad met KPN en er schijnen idd veel klachten over te zijn. Ik zat bij T-mobile en die hadden die problemen in het begin ook maar dat was uiteindelijk rond 1 seconde wat ik prima vind...helaas waren er weer andere issues bij T-mobile.

Er schijnt een update te komen volgende week dus ik hoop dat dat een verbetering is. 


Voor mij dus hetzelfde vanavond gewoon helemaal meer geen beeld nou uur aan het kloten geweest

a b weer opnieuw moeten koppelen dit gaat echt nergens over nu weer opgenomen programma s niet afspelen er is iets fout pffff ja dat snap ik ook  morgen maar eens kijken wat ze ervan zeggen 

liever nog vandaag terug als morgen wordt een jaar afzien


KPN heeft inderdaad dit TV+ kastje te vroeg uitgerold naar mijn mening...

Ik ben al een poosje al de berichten aan het lezen hier mbt het nieuwe TV+ kastje en het is veelal kommer en kwel… Ik word er heel zenuwachtig van aangezien ik ben overgestapt van Ziggo en ik deze maand wordt aangesloten op KPN TV+

Na het lezen van al die ellende ben ik voornemens om binnen de twee weken weer terug te gaan naar Ziggo… Ik heb geen zin om weer terug in de tijd te gaan en wil me ook niet elke keer afvragen of ik ongestoord TV kan kijken als ik hem aanzet.


Ja klopt het is beter met zappen 1 a2 seconden alleen dan valt alles uit knippert het beeld tussen zwart en grijs alles weer resetten gisteren uur aan het kloten geweest dan kom je boven is alles uit moet je eerst ook weer alles resetten 

wat een k zooi ik ga denk ik radar en kassa benaderen of ik hiervan ak kan komen van wege wanprestatie 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Nou ik vindt als je loopt te zeiken dat je ook moet melden dat het de laatste drie dagen eigenlijk best ok is ik klop het gelijk weer af hoor maar zappen gaat rond een seconde kan ik goed mee leven terug kijken en opnames gaat ook goed enige wat er gebeurt is dat ik kastje boven gewoon op stand-by gaat dus als ik naar bed ga even aanzetten nou kan ik ook mee leven 

ook wat mij opvalt is dat het beeld veel beter is als bij ziggo dus dat is een mooi positief puntje 

Dus bij deze ook de positieve dingen gemelde 😁😁

 


Zojuist de tv+ box aangesloten. En ook weer afgesloten! Ik dacht ik omzeil mijn losse chromecast door een alles in1 apparaat.

Aangesloten via hdmi naar voorversterker en van daar via hdmi naar tv. Met bij geleverde kabels. Dat trekt ie niet. Blokkenbeeld. Los aan de tv werkt wel maar dat is dus  niet de bedoeling. Verschillende kabels geprobeerd ook.

Zappen is inderdaad trager dan de oude box en je mist  de HD glas kanalen en dat merk je echt qua beeldkwaliteit. Stuk minder.

Dus snel oude box weer aangesloten. Als men iets retour gestuurd wil hebben, krijgen ze de nieuwe terug en zeker niet de oude.

Jammer, maar dus (voor mij) geen verbetering.

 

 


Zappen is inderdaad trager dan de oude box en je mist  de HD glas kanalen en dat merk je echt qua beeldkwaliteit. Stuk minder.

Vreemd want als je de TV+ Box instelt op multicast met automatisch beste kwaliteit dan heb je op kanaal 1 t/m 10 exact dezelfde streams als de streams op kanaal 661 t/m 670 van de "oude TV ontvangers. Die zijn beide nu 14,2Mbps.


Gezocht naar de instelling unicast/multicast maar blijkbaar is de keuze mogelijkheid unicast/multicast er na een update niet meer. En is de beeldkwaliteit dus wel minder dan de HD glas kanalen...


Gezocht naar de instelling unicast/multicast maar blijkbaar is de keuze mogelijkheid unicast/multicast er na een update niet meer. En is de beeldkwaliteit dus wel minder dan de HD glas kanalen...

Wat is de versie van de firmware want als jij die optie niet hebt bij instellingen -> Informatie -> Video mode dan denk ik dat jij juist nog een oudere firmware versie hebt namelijk versie 0.16.4.


Ik ben vanaf mei 23 bezig elke dag opnieuw opstarten WiFi verbeteren haha pfff nu heb ik de boel eindelijk aan de praat na continu opstarten herstarten doet  ned 1 het niet met geen mogelijkheid op gang te krijgen stekkers eruit zelfs alles opnieuw geïnstalleerd 

zoals al heel vaak                                                           wil je inloggen is de service nietbereikbaar ik ben er zo fucking klaar mee moet nog tot mei volgend jaar met dikke rode letters staat er opzeggen en nooit weer terug ze kunnen vanaf afstand ook van alles doen iedere dag even alles kwijt ze starten dan van alles opnieuw op moet ik kopje thee gaan zetten jaja 

continu die troep herstarten en opstarten wordt je wel zat hoor en als er dan een paar dagen niks stoort en je net denkt nou het is geregeld flikkert alles eruit heftig flonkerde beelden moet je alles heel snel uitzetten anders blaas je je eigen sound systeem ook nog op grrrr

nou ff in het kort vanaf mei ik heb al eerder wat gepost werd toen gelijk een “nieuw” topic van gemaakt jaja toppers hoor 

 

Admin: verplaatst naar eigen, eerder, topic


@Neu 

Je kan beter een eigen nieuwe topic starten.

Dit gaat over WIFI begrijp ik?

Troep? Als je de Sagacom DIW7022 bedoelt, dat is zeker geen troep.

Vermeld er ook bij welke KPN tv decoder en welke Experiabox of Box12 je hebt.

Je zegt dat je al een “nieuwe topic” hier over gestart had, zo ja geef daar dan een reactie met een goede en complete omschrijving op, dan komt hij weer bovenaan.😉😊